56 SECOND SKIN NR 1 2025 Speciaalzaak in beeld De tweeëndertig jarige eigenaresse begon haar carrière niet in de lingeriebranche. “Ik werkte in de modebranche op kantoor. Mijn moeder werkte destijds bij de vorige eigenaar van de lingeriewinkel. Via haar hoorde ik dat de eigenaar wilde stoppen en toen dacht ik meteen: ‘Dit is mijn kans!’ Het was een grote stap, maar inmiddels zijn we enorm gegroeid”, vertelt Vivian trots. In april 2023 opende een tweede La Viv winkel in Boxmeer. “Ik werd getipt dat een lingeriewinkel in Boxmeer zou stoppen. Ik was toe aan een volgende uitdaging en dit voelde als het juiste moment.” Naast de uitbreiding naar Boxmeer kreeg Vivian ook in Panningen op dat moment de kans om te verhuizen. “We groeiden echt uit ons jasje. We zaten op een perfecte plek in het centrum en ik wilde dat niet laten gaan. Een winkel aan de overkant kwam vrij en nu zitten we op eenzelfde geliefde plek, maar met veel meer ruimte.” De winkel biedt een breed assortiment van dameslingerie, nachtkleding, homewear en een mannenassortiment. “Door de extra ruimte van de winkel kunnen we sommige collecties uitbreiden en ruimer presenteren waardoor ze beter tot hun recht komen. Ik heb bijvoorbeeld voor het huidige winterseizoen meer huispakken ingekocht en voor het aankomende zomerseizoen meer swimwear.” Weg met ouderwets imago “Het soms wel degelijke imago dat lingeriewinkels weleens hebben, past niet bij mij en deze tijd”, vertelt Vivian. “Als ondernemer vind ik het belangrijk om met de tijd mee te gaan. Toen ik de winkel in Panningen in 2018 overnam wilde ‘IK WIL HET DEGELIJKE IMAGO DAT EEN LINGERIEWINKEL HEEFT VERBREKEN’ Zeven jaar geleden startte Vivian Hunnekens haar eerste winkel, La Viv, in Panningen. In april 2023 volgde een tweede vestiging in Boxmeer. Met een flinke dosis lef en een passie voor lingerie weet ze haar eigen draai te geven aan het runnen van een speciaalzaak. “Ik wil het degelijke imago dat lingeriewinkels soms hebben in de ogen van consumenten doorbreken.” ik meteen mijn eigen draai aan de winkel geven.” Met de nieuwe winkel heeft Vivian haar visie volledig kunnen realiseren. “Lingerie is een vrouwenproduct en dat mag je terugzien in de sfeer van de winkel.” Een belangrijk aandachtspunt tijdens de verbouwing waren de paskamers. “We wilden meer ruimte creëren in de paskamers en ervoor zorgen dat klanten zich op hun gemak voelen.” Bijna als een aparte afdeling van de winkel, zijn de paskamers gescheiden door een transparant gordijn en een andere vloer. “Op die manier creëren we privacy, zonder dat het volledig afgesloten voelt. Het gaat erom dat iedereen zich comfortabel voelt en ik denk dat we dat goed hebben neergezet”, vertelt Vivian. “Onze paskamers hebben een zachtroze kleur gekregen voor een warme, vrouwelijke uitstraling. Tegelijkertijd hebben we ervoor gezorgd dat de winkel neutraal blijft, zodat het assortiment er echt uitspringt.” Twee winkels, twee doelgroepen Hoewel de winkels in Panningen en Boxmeer dezelfde sfeer en collecties bieden, merkt Vivian verschillen in haar klantenkring. “Het centrum van Boxmeer en Panningen zijn met elkaar te vergelijken, maar de klanten verschillen”, legt Vivian uit. “Boxmeer biedt een Hunkemöller en Livera. Daardoor trekt die locatie vaker klanten aan die specifiek op zoek zijn naar het hogere segment. Klanten kiezen exclusievere items en zoeken naar bijzondere details en luxe. In Panningen, waar we geen concullega’s hebben, verkopen we veel meer een mix van laag- tot hoogsegment. De voorkeur van deze klanten gaat vaker naar iets neutraler.” Vivian ziet daarin het verschil tussen de twee dorpen en hun eigen karakter.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4