Previous Page  10 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 10 / 52 Next Page
Page Background

G

R O O T

I N T E R V I E W

S

E C O N D

S

K I N

N R

2 2 0 1 5

10

Laten we beginnen met wat meer informatie over uzelf. Kunt u ons meer vertel-

len over uw functie binnen Selmark en waarom u zo graag voor dit merk werkt?

“Ik werk als Export Manager en mijn rol in het bedrijf omvat het genereren van

nieuwe business in Europa en Azië. De markten in deze landen zijn ontzet-

tend verschillend van elkaar, het varieert van verschillen in distributie tot de

mentaliteit van de consumenten. Het omzetten van deze verschillen naar beter

geschikte producten en diensten is een grote uitdaging voor mij en dat maakt

het een erg leuke baan.”

“Ik ben echt trots om te werken voor een eerlijk merk dat elke dag het beste

voor de consument wil en een eerlijke relatie met de dealers onderhoudt. Als

fabrikant zijn we verantwoordelijk voor het hele proces, van de selectie van

stoffen tot het eindproduct. We zorgen er niet alleen voor dat we een uitstekend

product aanbieden, maar bieden ook volledige transparantie in ons bedrijf.

Klanten krijgen alle mogelijke inzichten in hun aankopen.”

Kunt u meer vertellen over de geschiedenis van Selmark?

“Selmark werd opgericht in het Spaanse Vigo. Uiteraard was het toen nog

een erg klein bedrijf dat opereerde in een stabiele markt. Een kleine tien jaar

na de oprichting werd er een overeenkomst getekend met het alom bekende

Franse merk Nina Ricci. Beweegreden hiervoor was om de mogelijkheden

voor fashion-producten te leren kennen. Hierdoor maakte het bedrijf een grote

ontwikkeling door en kon het de pijlen richten op het luxe-segment van de

markt. De internationale uitbreiding in de jaren negentig maakte dat Selmark

grote stappen kon maken en daar komt tot op heden geen eind aan. Alles is in

eigen beheer, van de inkoop van stoffen tot productie. Hierdoor zijn we er in

geslaagd om een perfecte pasvorm te ontwikkelen, een goed comfort te bieden

en perfectie in techniek na te streven. Inmiddels zijn we uitgegroeid tot markt-

leider in Spanje.”

Waarin onderscheidt Selmark zich van andere bodyfashionmerken?

“Selmark is een familiebedrijf, we hebben geen leningen lopen en zijn dus niet

afhankelijk van banken. Om die reden kunnen we onze klanten altijd tegemoet

komen en helpen indien dit nodig is. Inmiddels hebben we hierdoor een klan-

tenbestand opgebouwd met zeer loyale klanten.”

Al veertig jaar zet Selmark zich in om lingerie aan te bieden dat is aangepast

naar het lijf en de lifestyle van vrouwen. Al drie generaties lang hebben dames

vertrouwen in het Spaanse merk en dat is waarschijnlijk veel langer dan de

oprichter Amador Pérez ooit had durven dromen. In 1975 begon hij met de

productie van discrete lingerie. Destijds bestond een complete collectie uit

zo’n drie tot vier modellen in wit en huidskleur. Inmiddels worden er acht tot

tien collecties per jaar geshowd die bestaan uit meer dan honderd modellen

in ongeveer twintig kleuren. Xose Manuel Feijoo, Director Benelux en Export

Manager bij Selmark vertelt ons meer over de geschiedenis van het merk,

de ontwikkeling door de jaren heen en de toekomstplannen. Eén daarvan is

het vieren van het veertig jarig bestaan, want zo’n mijlpaal moet natuurlijk

gevierd worden.

“We behandelen onze klanten

en relaties zoals we zelf ook

behandeld willen worden”