Second Skin nr 2 2024 Online

en onze retailers is van groot belang. We willen onze verkooppartners dan ook de mogelijkheid geven om uit dezelfde voorraad na te bestellen voor hun klanten in de winkels. In plaats van enkele items die op voorraad waren voor retailers, is dat nu de gehele webshopcollectie, met uitzondering van een laatste paar stuks”, vertelt Danielle. De salesapp van Colect is voor Beachlife en CYELL voor lente/zomer 2025 verder uitgebreid met rijke content, waaronder video’s van bijna ieder setje. “Daarnaast introduceren we als een van de eerste in de Bodyfashion branche de digitale showroom van Colect. We nemen de klant mee in deze vernieuwende visuele manier van werken en zijn trots dat we vanaf aankomend verkoopseizoen hiermee kunnen starten. We zijn sterk bezig met het reduceren van samples en het voorkomen van overmatige voorraadproducties en bewuster ondernemen. Met dit in het vizier is de eerste stap gezet in het reduceren van onze sample collecties door extra te investeren in het digitaliseren hiervan. In de showroom zullen nog altijd fysieke samples te zien zijn, maar niet meer ieder item in iedere kleur.” Danielle legt uit: “Ieder model wordt gefilmd in de studio, waardoor retailers de items van alle kanten aan kan zien op model. De campagnebeelden zullen wat later bij de retailers komen, zodat we weten op welke items we het beste kunnen focussen.” Showroom Beachlife en CYELL hadden voorheen een aparte showroom in de Fashion Dome in Almere. “Met onze merken hebben we slechts drie maanden per jaar een showroom nodig en komen verder klanten op afspraak. De keuze was snel gemaakt om de showroom te integreren in het pand in BunschotenSpakenburg”, legt Marloes uit. De prachtig ingerichte showroom heeft wat weg van een woonkamer en kan klanten ontvangen om de collecties te bekijken. “Wij vinden het waardevol dat klanten ons gehele team kunnen ontmoeten en binnenwandelen in onze bedrijfscultuur. We zijn ook extra flexibel met de tijden en kunnen klanten extra in de watten leggen in onze nieuwe showroom”, vertelt Danielle. Vernieuwing collecties De merken werken hard verder en veranderen niet alleen hun bedrijfsprocessen, maar ook de collecties blijven innoveren. “We willen behouden wat onze fans al jaren fijn vinden, maar willen ook vernieuwen en verschillende doelgroepen aanspreken. Zo springen we met Beachlife in op de huidige trends door naast onze main collectie ook limited capsule collecties te lanceren. Dit doen we de ene keer door middel van een samenwerking met een influencer en de andere keer vanuit het merk zelf. Zo spreken we diverse doelgroepen aan”, laat Danielle weten. Deze eerste limited collectie van dit jaar is al goed ontvangen. Zo brachten ze een collectie uit in samenwerking met een influencer gericht op een doelgroep van 16 tot 25 jaar in een lagere prijsklasse. Voor CYELL zal er aankomend verkoopseizoen een capsule collectie gelanceerd worden onder de naam CYELL DESIGN. In deze collectie zijn duurzame designer stukken ontworpen waarin je je als een ‘Beach Royal’ voelt. Ze zullen hier een beperkte oplage van produceren met een hoog segment prijskaartje. “Daarnaast blijven we investeren in verduurzaming en het verkennen van nieuwe mogelijkheden van beide merken. We zullen blijven onderzoeken welke opties er zijn voor nieuwe collecties, artikelen of nieuwe doelgroepen. Door middel van testen en verbeteren blijven we vooruitgang boeken.” Meer informatie: Beachlife (Beach House BV) Tel. +31 (0)33-2997465 info@beachlife.com www.beachlife.com CYELL Tel. +31 (0)33-2997465 info@cyell.com www.cyell.com SECOND SKIN NR 2 2024 11

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4