In 1928 werd de familieonderneming mey geboren, Visionair Franz Mey legde de basis voor het onafhankelijke Duitse modebedrijf. Hij was gedreven door zijn overtuiging dat alles wat mensen direct op het lichaam dragen, aan de hoogste eisen moet voldoen. Hij nam zich voor om geen concessies te doen op gebied van kwaliteit, productie en afwerking. Hier staat het bedrijf nog steeds voor. De volgende generatie Mey is vandaag de dag nog steeds 100% eigendom van de familie, met de Managing Directors bestaande uit; Matthias Mey, Markus Mey en Florian Mey. Matthias werkt sinds 2014 bij mey. Voorheen heeft hij ruim 14 jaar in de fashion industrie gewerkt. Hij zag potentie in mey en wilde met zijn ervaring in de HARMONIE TUSSEN TRADITIONEEL VAKMANSCHAP EN INNOVATIEVE STIJL In maart reisde de redactie van Second Skin naar Albstadt in Duitsland, waar we op uitnodiging van mey een rondleiding door de fabriek kregen van Isabell Haasis, Head of PR & Media Planning, en Guido Buck, International Sales & Training. Het was meteen duidelijk dat we ons in een omgeving bevonden waar collegialiteit en samenwerking hoog ik het vaandel staan. Tijdens ons bezoek spraken we met Matthias Mey, Managing Director en verantwoordelijk voor sales, marketing en design. Hij vertelt ons over zijn filosofie en hoe hij mey laat groeien, van ‘old fashioned’ naar ‘high fashion’. mode-industrie het merk anders op de markt zetten. “Mey was ‘old fashioned’." Vaak hoorde ik reacties als: ‘Dat merk ken ik, dat draagt mijn moeder’ of soms zelfs ‘oma’. En dat is prima, daar ligt nog steeds een grote markt. Ook voor ons. Maar op lange termijn zouden we het niet gehaald hebben met alleen die doelgroep. Het is mijn filosofie om mey nu neer te zetten als een ‘high fashion’- merk in de lingeriesector.” Filosofie en re-branding Met een groeiende focus op ‘high-fashion’, breidt mey zijn assortiment en doelgroepen nog verder uit. “Natuurlijk maken en verkopen we nog steeds onze klassieke nachtkleding en basics, maar we groeien nu ook meer richting een 'high-fashion' merk met de nieuwe collectie”, legt Matthias uit. “We verkopen een breed scala aan producten waaronder: nachtkleding, daywear, loungewear, sportkleding, lingerie en zwemkleding voor mannen. En wij zijn het enige merk dat in staat is om de verschillende productcategorieën op dit niveau aan te bieden”, vertelt hij trots. De verschillende collecties worden met veel zorg en precisie samengesteld. Mey is nauw betrokken bij lingeriewinkels en het merk is voortdurend in contact met trendbureau ‘s, trendsetters, bezoeken verschillende steden en zijn bewust van de laatste ontwikkelingen. “Bij ons koop je een lifestylecollectie, waardoor je een sterke boodschap en etalage kunt aanbieden aan jouw klanten. We werken hard aan de kracht van het aanbieden van een totale uitstraling. Daarbij hebben we soms wat meer vertrouwen nodig van retailers, om ons te volgen met ons menu en onze suggesties. We produceren producten voor de ‘shoppingbags’, niet voor het museum”, zegt Matthias. REPORTAGE Lees verder op de volgende pagina >> SECOND SKIN NR 2 2024 17
RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4