34 SECOND SKIN NR 2 2024 COVERSTORY “HET IS MIJN WENS DAT ALLE VROUWEN ZICH COMFORTABEL KUNNEN VOELEN IN BADMODE” Ruim twaalf jaar geleden richtte Mariëlle van der Loo het bedrijf Annadiva op met als missie vrouwen met een grotere cupmaat te voorzien van luxe lingerie en badmode. Hoe? Door het starten van een eigen webshop, aanvankelijk vanaf huis. Nu 12,5 jaar verder, bestaat Annadiva uit een webshops, drie winkels en een eigen badmodelijn. Dat er behoefte bleek te zijn aan de badmode, blijkt uit de grote groei van het bedrijf. Vanaf dit jaar is de badmode ook beschikbaar voor retailers. We gaan met Mariëlle in gesprek over de nieuwe badmodecollectie en de missie achter het merk Annadiva. Uit haar eigen frustratie bij het vinden van de juiste badmode en lingerie startte Mariëlle Annadiva op, rechtstreeks vanuit haar eigen huis. “Ik had altijd al de wens om in de mode te werken. Ik kocht mijn lingerie en badmode altijd in het buitenland, omdat er in Nederland destijds gewoon te weinig modieuze keuzes waren voor grotere cupmaten.” Om die reden nam ze zelf het initiatief. Ze volgde trainingen bij lingerieontwerpers en kocht lingerie in om deze vervolgens te verkopen op haar eigen website. “Na anderhalf jaar vanuit huis te hebben gewerkt, begon Annadiva aanzienlijk te groeien. Ik breidde uit met twee medewerkers en consumenten begonnen te vragen of ze de collecties konden komen passen. De winkel in Nijmegen werd mijn eerste winkel.” Later kwamen daar nog twee winkels bij, in Den Bosch en Amsterdam. “Tussen de merken die we al verkochten in onze winkels zag ik een leemte op het gebied van modieuze, luxe badmode, waar ook de consument naar vroeg. In eerste instantie zocht ik naar wat ik nog miste bij de bestaande merken, maar later dacht ik: ‘Ik ga het gewoon zelf doen.’ Sinds 2021 produceren we onze eigen badmodelijn.” Aanvulling op de markt Gevraagd naar wat de badmodecollectie toevoegt aan de markt, deelt Mariëlle enthousiast: “In onze winkels kreeg ik van personeel en klanten te horen wat ze zochten en nog misten. Daarnaast kon ik zelf ook goed zien wat tussen de collecties en andere merken in paste. We creëren dan ook niet iets wat andere merken verkopen. We vervaardigen luxe badmode voor vrouwen met een grotere cupmaat, niet iets wat oma aan heeft, maar wat je zelf wilt dragen. We gebruiken daarbij bijzondere stoffen, maken onze eigen handgemaakte prints en stellen zelf kleuren samen. Ook onze modellen zijn vernieuwend, ze zijn stijlvol, elegant, maar ook een tikkeltje sexy. Daarnaast denken we ook heel praktisch. We blijven nauw in contact met de eindgebruiker en ontwerpen badmode voor jonge vrouwen met grotere borsten, jonge moeders of een vrouw met twee ongelijke borsten. Daardoor krijg je moderne badmode waarbij alles stevig blijft zitten, maar niet alles volledig bedekt is, want de rondingen mogen gezien worden.” Dankzij de stijlvolle modellen bereiken ze een breed publiek. Recent hebben ze een onderzoek uitgevoerd naar de leeftijdscategorie van de klanten die het merk Annadiva kopen. “Onze klanten beginnen al onder de 20, maar de grootste groep is tussen de 25 tot 60 jaar. We zien geen grote piek in een bepaalde leeftijdscategorie, maar een brede doelgroep, dat is ook precies waar ons merk voor bedoeld is: al die vrouwen met een grotere cupmaat die op zoek zijn naar mooie moderne badkleding.” Badmode collectie SS25 De badmodecollectie is zorgvuldig ontwikkeld. Het merendeel van de collectie bestaat uit gerecycled materiaal. Alles wordt zelf ontworpen en stoffen en kleuren worden zelf uitgekozen. “Hierdoor creëren we unieke collecties met kleuren en patronen die nergens anders te vinden zijn.” De collectie wordt uitgebracht in drie leveringsdatums, waarvan de eerste in december verschijnt, en één limited edition.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4