Second Skin nr 2-2025 Online

Tweejaarlijks Vaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708170) second skin Vaktijdschrift voor de totale lingerie- en badmodebranche | juli 2025 | 19e jaargang no. 2 | Prijs € 10,50 COVERSTORY FREYA special lente/zomer 2026

SUMMER 2026 COLLECTION

SECOND SKIN NR 2 2025 3 Colofon en De Visie Vaktijdschrift voor de totale lingerie- en badmodebranche Verantwoordelijke uitgever Nederland: GPmedia BV Van Schaeck Mathonsingel 8 6512 AP Nijmegen, The Netherlands Telefoon: +31 (0)24 3 246146 E-mail: info@gpmedia.nl Internet: www.gpmedia.nl www.second-skin.biz Verantwoordelijke uitgever België: GPmedia BV Postbus 10000 2300 Turnhout (B) Uitgever: Peter Peeters Redactie: Meike Mols (hoofdredacteur) m.mols@gpmedia.nl Guusje Arts (redacteur) g.arts@gpmedia.nl Fien van Hulst (redacteur) f.vanhulst@gpmedia.nl Sales: GPmedia BV Gerdo van de Peppel (verkoopleider) g.peppel@gpmedia.nl Mirjam Voots (media-adviseur) m.voots@gpmedia.nl Alle orders worden afgesloten en uitgevoerd conform de Regelingen voor het Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie van de Arrondissementsrechtbanken en bij de Kamer van Koophandel. Vaktijdschrift Second Skin heeft het HOI Keurmerk. Dit betekent dat de oplage is gegarandeerd en gecontroleerd. Abonnementen: www.gpmedia.nl of via info@gpmedia.nl Per jaar € 20,- Losse verkoop € 10,50 Het abonnement kan elk gewenst moment ingaan. Vormgeving: GPmedia BV Telefoon: +31 (0)24 3 246146 Internet: www.gpmedia.nl Druk: PRinterface ISSN: 1872-9363 © Copyright 2025 Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotokopie microfilm of welke andere wijze dan ook, zonder voorafgaande toestemming van de uitgever. Second Skin besteedt de grootst mogelijke aandacht aan de juistheid van de informatie die in het vaktijdschrift wordt opgenomen. Fouten zijn echter niet volledig uit te sluiten. De uitgever en de auteurs zijn dan ook op geen enkele wijze verantwoordelijk voor schade, van welke aard ook, die is ontstaan als gevolg van handelingen en/of beslissingen die gebaseerd zijn op de bedoelde informatie. De Visie Op het moment van schrijven staat mijn koffer al klaar. Zo meteen stap ik op het vliegtuig naar Ibiza, voor velen een geliefde vakantiebestemming, voor mij de eerste keer. Ik kijk ernaar uit om de hippiemarktjes en verborgen baaitjes te ontdekken. Als eerste ingepakt, natuurlijk: mijn badpak en bikini. Nu met de trends van 2026 worden deze meer gedragen dan ooit. Badpakken mogen als body’s door naar de avond en de hippe pyjamabroeken kunnen gedragen worden op het strand. De grenzen tussen draagmomenten vervagen steeds meer en lingerie, nachtmode, beachwear en badkleding mogen meer gezien worden. Een ontwikkeling die al voorzichtig zichtbaar was in 2025 en zich nu verder doorzet. TEGELIJKERTIJD ZIEN WE OOK EEN ANDERE BEWEGING IN DE BRANCHE. WIE ‘LINGERIEWINKEL’ GOOGELT, ZIET BERICHTEN ALS ‘OPVOLGER GEZOCHT’ OF ‘LINGERIEZAAK SLUIT DEUREN’ Meike Mols Hoofdredacteur vaktijdschrift Second Skin m.mols@gpmedia.nl Deze trend zien we ongetwijfeld terug op de Bodyfashion Tradefair Belgium, die op zondag 27 en maandag 28 juli plaatsvindt in Antwerpen. Ook wij van vaktijdschrift Second Skin staan er dit jaar weer met een stand. Kom vooral even langs voor een praatje of misschien heb je wel een goed idee voor een volgend artikel? Daarnaast hebben we een leuke winactie voor bezoekers! Na een succesvolle eerste editie vorig jaar, kun je deze zomer weer volop inspiratie opdoen, netwerken en de nieuwste collecties van meer dan zestig merken bekijken. Wie daar al een voorproefje op wil, hoeft alleen maar dit nummer open te slaan. De collecties voor lente/zomer 2026 die we in deze editie uitlichten zijn kleurrijk, comfortabel en verrassend veelzijdig. We zien tropische bloemenprints tot verfijnde basics: alles om een vernieuwend en goed passend assortiment samen te stellen voor de winkel. Deze uitgave maakt je alvast enthousiast voor wat er komen gaat. Tegelijkertijd zien we ook een andere beweging in de branche. Wie ‘lingeriewinkel’ googelt, ziet berichten als ‘Opvolger gezocht’ of ‘Lingeriezaak sluit deuren’. In onze rubriek Ondernemen spraken we met Nicole Raymakers van Nicky’s Lingerie, Lieve de Wolf van Lingerie LaHo en Natasja Poppelier van Donna-Piú over wat er komt kijken bij het overnemen, overdragen of verkopen van een zaak. Verder in dit nummer: een praktijkinterview met verpleegkundig consulenten Mammacare van het Erasmus MC. In samenwerking met speciaalzaken stelden we vragen die leven op de winkelvloer: hoe zit het met druk, beugels, littekens? Kortom, deze zomereditie van Second Skin zit vol inspiratie, vakkennis en interviews. Veel leesplezier!

4 SECOND SKIN NR 2 2025 INHOUD P. 10 Annadiva “Had ik op vakantie een leuke bikini, stond ik op het strand, zag ik iemand in exact dezelfde. Dat wilde ik niet meer.” Vanuit dat gevoel ontstond het idee om vrouwen met een grotere cupmaat meer keuze en iets unieks te bieden. Met nieuwe agenten in België, Nederland, Duitsland en Oostenrijk, zet Annadiva nu in op internationale groei. P. 14 Anita Met het oog op het nieuwe seizoen lanceren de merken van Anita nieuwe ontwerpen. Anita since 1886 introduceert een comfortabele bralette en slip binnen de Essentials-lijn, terwijl Anita Active een vernieuwend sportbh-model presenteert. Rosa Faia verrast met Suzette, een nieuwe lingerieserie waarin bloemendessin en mesh centraal staan. P. 12 Bodyfashion Tradefair Antwerpen Na een succesvolle eerste editie in 2024 maakt de Bodyfashion Tradefair Belgium zich op voor een zomerse herhaling. Op zondag 27 en maandag 28 juli 2025 vindt de beurs opnieuw plaats in Hal 4 van Antwerp Expo. Bezoekers kunnen gratis de nieuwste collecties van meer dan zestig merken bekijken, netwerken en inspiratie op doen. P. 17 Chantelle Chantelle neemt je mee op een zonovergoten reis langs de azuurblauwe wateren met drie verschillende badmodecollecties onder de merken: Chantelle, Femilet by Chantelle en Chantelle Pulp. Geïnspireerd op het verlangen om de wereld te ontdekken is er een tijdloze, elegante collectie tot stand gekomen, gemaakt met Italiaanse stoffen, een rijk palet aan kleuren en een breed assortiment aan maten en snits. 17 12 10 14

SECOND SKIN NR 2 2025 5 P. 40 Coverstory Wacoal Europe introduceert de nieuwe lingerie- en badmodecollectie van haar merken Wacoal, Elomi, Fantasia en Freya. Naast de nieuwe collectie verwelkomt het bedrijf een nieuw gezicht in het team: Nina Schipper is sinds begin juni aangesteld als vertegenwoordiger voor midden-Nederland. P. 63 Zetex Op het gezellige strandpaviljoen in Panheel vond het allereerste beachevent van Zetex plaats. Tijdens een modeshow kregen bezoekers een voorproefje van de nieuwe collecties van de merken Pastunette Premium, Pastunette en Rebelle. P. 66 Speciaalzaak in beeld Inmiddels heeft eigenaar Pleun Wagemakers de eerste weken in het nieuwe pand van Koning Bodyfashion in Oss achter de rug. De speciaalzaak verhuisde naar een gloednieuw gebouw, tegenover de oude winkel. “Het was heel fijn, maar ik ben blij dat ik gewoon weer lekker kan werken en de klant rustig kan helpen.” P. 60 Interview Erasmus MC Mammacare In samenwerking met verschillende mammacare-speciaalzaken stelde vaktijdschrift Second Skin een reeks vragen op die leven in de praktijk: Hoe zit het met druk, beugels en littekens? We legden deze vragen voor aan drie verpleegkundig consulenten Mammacare van het Erasmus MC die dagelijks vrouwen begeleiden na een borstoperatie. 60 63 66 40

6 SECOND SKIN NR 2 2025 SKINY VIERT JUBILEUM MET HERINTERPRETATIE BESTSELLER Precies op tijd voor het veertigjarig jubileum in 2026 kondigt het merk de lancering aan van een nieuwe lingerielijn genaamd ‘Sensation’, die op kunstzinnige en sensuele wijze wordt gepresenteerd in samenwerking met het moderne Franse Malandain Ballet uit Biarritz. Het zal het hoogtepunt zijn in een jaar waar uitgebreid wordt stilgestaan bij een grote mijlpaal voor het merk. Het verhaal van SKINY begon in 1986 in Vorarlberg, Oostenrijk. Met de ambitie om ondergoed comfortabeler én gedurfder te maken, groeide het merk uit tot een wereldwijde speler in dag- en nachtkleding. Wat begon met brutale campagnes en iconische ontwerpen, is het nu een merk dat trouw blijft aan zijn kern: comfort, stijl en karakter. In het jubileumjaar staat SKINY uitgebreid stil bij het 40-jarige bestaan, onder andere met bijzondere productlanceringen. Optimale bewegingsvrijheid De introductie van Sensation is de kers op de taart. De nieuwe dameslijn betreft een moderne herinterpretatie van de bestseller ‘Micro Essentials’. Ontwikkeld door Elise Recour, Head of Product bij SKINY, combineert deze collectie vertrouwde pasvormen met subtiele updates en nieuwe modellen zoals een high waist slip en een voorsluiting-bh. De zachte microvezel voelt als een tweede huid en biedt optimale bewegingsvrijheid. Om dit te benadrukken werkt SKINY samen met twee dansers van het Malandain Ballet Biarritz. Hun performance belichaamt de poëtische, vloeiende vrijheid van de collectie - een ode aan beweging, intimiteit en stijl. WATERCULT: ‘SUNDRIFT’ ZOMERSE VRIJHEID IN STIJL Watercult presenteert de collectie Sundrift - een ode aan de zon, aan vrijheid en aan expressieve vrouwelijke kracht. Deze collectie is ontworpen voor zelfbewuste vrouwen die zomer als een levensstijl omarmen. Denk aan moderne silhouetten, tactiele stoffen en een rijke mix van kleuren die emoties prikkelen: van zonnige pastels tot diepe natuurtinten en glinsterende accenten voor dag en nacht. De kleurenpaletten variëren van energiek (Transcendent Pink, Solar Orange) tot rustgevend (Cotton, Eucalyptus). Diepere tinten als Black–Silver en Crimson Dusk zorgen voor contrast, terwijl zachte pastels en warme aardetonen balans brengen. Voor mannen blijft SKINY trouw aan zijn roots met comfortabele katoenen basics. Minimalistische ontwerpen en subtiele logo-details maken de effen en bedrukte multipacks tot blijvende favorieten. Meer informatie: MVL Agency Tel. +31 (0)6 52732210 | www.mvl-agency.com Stoffen & details De focus ligt op textuur: van 3D piqué en seersucker tot lurex en zachte terrytouch stoffen. Prints variëren van fruitige aquarellen en paisley tot abstracte kleurvlakken. Fijne details zoals schelptrims, metallic accenten en borduursels onderstrepen Watercult’s aandacht voor verfijning. Stijlvolle veelzijdigheid De zwemmode is mix & match-vriendelijk: bralettes, halters en bandeaus gecombineerd met slips in diverse stijlen. One-pieces krijgen een fashion update met cut-outs, ruches en asymmetrische snits. De beachwear met luchtige jurken tot gehaakte accessoires sluit naadloos aan op de zwemmode, perfect voor het strand tot boulevard. Zes inspirerende stijlverhalen De collectie omvat zes verhaallijnen waaronder Afterlight (avondglamour met zilverdraad), Coastal Bohemia (boho vibes met franjes), Sunhaze Dreams (zachte batik met terry textuur), en Fruitbowl (speelse fruitprints). Tidal Texture speelt met beweging en reliëf, terwijl Empowered Play kleur en emotie viert in retro-pastels. “Sundrift is meer dan mode: het is een gevoel, een zomermindset. Ideaal voor winkels die zoeken naar moderne, speelse en hoogwaardige swim- & beachwear met karakter.” Meer informatie: Maryan Mehlhorn Onno Mijs (voor Nederland) Tel. +31 (0)6 34046200

SECOND SKIN NR 2 2025 7 Collectienieuws Het heet Sunflair® - het ís Opera®. Ook in 2026 biedt Opera weer verrassingen. Bovenaan staat de jeanslijn: een sensationele combinatie van een denimlook met delicaat kant en gesimuleerde uitsparingen. Verfijnd met dunne lurexdraden. De luxelijn in de hogere klasse is gemakkelijk te dragen en overtuigend qua mode. Dit geldt zowel voor de badmode als de accessoires, van de lange blouse tot de elegante kimono. De megabikini en het spectaculaire badpak bieden luxe in het topsegment - twee eyecatchers waar ze ook verschijnen. “Duurder dan normaal bij SUNFLAIR®, maar elke cent waard.” De Collectors Art Edition serie bestaat uit badmode geïnspireerd door streetart. De serie wordt jaarlijks voortgezet en zou zo maar een verzamelobject kunnen worden. De Sunflair-titelserie 22047 vat alle trends van de komende zomerbadmode samen: flatterende plooistijl, warme karameltinten en lichtgewicht structuurstof. Ook de tweekleurige zebraserie biedt dit, met effen stoffen in beide kleuren. Badpak met klittenbandsluiting Sunflair ontmoet Lin va Pai en dat heeft geleid tot een nieuwe ontwikkeling: een innovatieve klittenbandsluiting in het kruis van het badpak. De nieuwe tankinisnit is lichtvallend met een nieuwe onderborstband. De bikinibroekjes hebben een nieuwe snit: hoge taille gecombineerd met een extreem hoog been. Er is ook een broekje met een V-vormige taille. Alle broekjes hebben een smalle, moderne achterkant. Riedl presenteert de nieuwe badmodecollectie Huis Adolf Riedl presenteert onder de merken Sunflair, Olympia, Opera, Sunmarine en Waverbreaker hun nieuwe statements. Het bedrijf, dat zich ‘koploper in innovatie’ noemt, zoekt altijd het juiste voor iedereen die graag in en rond het water ravot. Ontspannen zwemmen met lekbescherming Topthema in de nieuwe collectie van Olympia is ‘period swimwear’, stijlvol design met extra lekbescherming. Na het succes van de previewcollectie wordt de serie EDT by OLY voortgezet. En ook is de kindercollectie weer van de partij, deels met eigen prints, deels afgeleid van de volwassenlijn. Sunmarin® combineert pasvorm, kwaliteit en prijs-kwaliteitverhouding Uitstekende pasvorm, topkwaliteit en een ongeëvenaarde prijskwaliteitverhouding. Plus ongecompliceerde mode voor elke vrouw. Sunmarin presenteert nieuwe bikinimodellen met beugels (met en zonder cups), badpakken met onderborstscheiding, deels met spacervoering in het borstgedeelte en een tankini met verstelbare hoge hals wat extra comfort biedt. Nieuwe rugoplossingen vergemakkelijken het aan- en uittrekken. Zoals gekruiste banden met perfecte steun bij grote cups. Of de sportieve rug met speciale sluiting. Wavebreaker® – bad- en zomermode voor de man Nieuw is de lijn Wavebreaker Basic. Eenvoudige, effen shorts, boyshorts of slips. Plus petten en shirts. “Wavebreaker staat met zijn Premium, Beach, Sports en Classic-series nog steeds voor échte herenmode. Ook mannen vragen steeds meer naar modieuze accenten.” Meer informatie: Adolf Riedl www.bademoden.info

8 SECOND SKIN NR 2 2025 kort nieuws De Short Stories zomercollectie 2026 is een mix van zachte silhouetten, opvallende all-over prints, frisse accentkleuren en subtiele details. Elk item is ontworpen om de draagster niet alleen van buiten te laten stralen, maar ook haar gevoel van binnen te versterken. Van soepel vallende loungewear tot verfijnde lingerie en luchtige strandkleding: deze collectie ademt vertrouwen en toont zelfexpressie. Never Out of Stock assortiment Als uitbreiding van de collectie biedt Short Stories een verhoogde NOS. Een extra kleur, een nieuw ontwerp en de al succesvolle items kunnen telkens opnieuw worden geïnterpreteerd in combinatie met de modecollectie. Strandkleding De strandkleding staat in het teken van een festival van kleuren en patronen. Dankzij een breder aanbod aan modellen en combinatie mogelijkheden is de beachwear lijn er voor elke vrouw. Meer informatie: Short Stories | www.shortstories.de SHORT STORIES ZORGT IN 2026 VOOR EEN ZOMER VOL KLEUR Short Stories, een label binnen de Sanetta-familie, zorgt ervoor dat de zomer van 2026 allesbehalve onopgemerkt voorbijgaat. Deze collectie weet de balans te vinden tussen ontspannen elegantie en expressieve flair, perfect voor vrouwen die zich comfortabel en krachtig willen voelen, van koffiemomenten tot zonovergoten stranddagen. • SHINE: badkleding met elegante gouden afwerkingen en een glanzende stof. • SUNNY SIDE: deze lijn biedt speelse stijlen met een superzachte wafelstructuur. • CLASSICS: biedt een tijdloos design en is het hele jaar door verkrijgbaar, niet alleen tijdens het voorjaar en zomerseizoen. • SWIM APPAREL: zachte bad- en strandkleding, met een verfijnde ribstructuur. • PLEATS: een premium en elegante badmodecollectie in klassiek zwart. • CLASSIC SHINE: deze lijn combineert de populairste SHINE-stijlen met tijdloze kleurstellingen. Over MYMARINI Het in Hamburg gevestigde MYMARINI is een duurzaam badmodemerk dat sinds 2013 staat voor functionaliteit, esthetiek en kwaliteit. Transparantie in de toeleveringsketen en verantwoorde productie vormen de kern van de bedrijfsvoering. Het merk kiest bewust voor Europese leveranciers en milieuvriendelijke materialen, vrij van schadelijke stoffen. Ook garen, elastiek en labels zijn van Europese oorsprong. DUURZAME OMKEERBARE BADKLEDING VAN MYMARINI De zomercollectie van MYMARINI bestaat uit omkeerbare badkleding gemaakt van Econyl®, een geregenereerd nylon garen gemaakt van 100 procent pre- en post-consumentenafval. De nieuwe collectie bevat zes lijnen. MYMARINI werkt met betrouwbare productiepartners in Kroatië, Polen en sinds kort ook met een ervaren familiebedrijf in Portugal. In samenwerking met Carbonfact meet MYMARINI sinds juli 2024 de CO2-uitstoot en het waterverbruik van haar producten, om zo de milieu-impact inzichtelijk te maken. Meer informatie: Agentuur Lara Tel. +32 478 76 21 29 | lara.vanhoo@telenet.be | www.mymarini.com Showroom Kortrijk en Body Fashion Trade Fair

SPRING SUMMER 2026 WWW.CHANTELLE.COM

10 SECOND SKIN NR 2 2025 Groot interview Afgelopen jaar was een succesvol jaar voor Annadiva. Het merk groeide snel, mede dankzij de samenwerking met nieuwe winkels en enthousiaste reacties vanuit de markt. “We willen dat nog meer vrouwen kennis kunnen maken met Annadiva. Niet alleen in Nederland, maar ook daarbuiten”, aldus Mariëlle van der Loo, eigenaresse van Annadiva. Nederlandse agent – Nastja Judkina De redactie van Second Skin sprak met Nastja Judkina, zelfstandig agent in de bodyfashionbranche, over haar samenwerking met Annadiva. “Ik ben via de beautybranche in de lingerie terechtgekomen en heb jaren als accountmanager gewerkt bij BodyZone Agency. Zes jaar geleden ben ik zelfstandig verdergegaan, Internationale ambities voor Annadiva met nieuwe agentes en de nieuwe badmodecollectie De oprichting van Annadiva kwam voort uit een persoonlijke frustratie: er was weinig aanbod in badmode voor de grote cupmaat. “Had ik op vakantie een leuke bikini, stond ik op het strand, zag ik iemand in exact dezelfde. Dat wilde ik niet meer.” Vanuit dat gevoel ontstond het idee om vrouwen met een grotere cupmaat meer keuze en iets unieks te bieden. Met nieuwe agenten in België, Nederland, Duitsland en Oostenrijk, zet Annadiva nu in op internationale groei. met een merkenpakket van mooie merken zoals: Louisa Bracq, SOAK, Marjolaine en sinds kort ook Annadiva. Ik kende de mensen bij Annadiva natuurlijk al omdat we samenwerken via de andere merken die ik vertegenwoordig. Uiteraard probeer ik de markt goed in de gaten te houden, dus ook Annadiva. We kwamen elkaar weer tegen op beurzen in Antwerpen en Almere en begin dit jaar in Parijs. Daar raakten we echt in gesprek.” Wat haar aanspreekt in Annadiva? “Ze weten heel goed wat werkt in winkels én online en waar de consumenten, maar ook de winkeliers behoefte aan hebben. We merken dat er veel vraag is naar voorgevormde cups, in grote maten en ruimere omvangsmaten en ook die behoefte kunnen wij met Annadiva invullen. De lijntjes zijn heel kort en we vinden het belangrijk om te luisteren naar de behoeften van de klanten en zo samen iets moois neer te zetten”, vertelt Nastja. “Tot nu toe krijgen we echt onwijs leuke en positieve reacties! We horen dat we als merk en agentuur een mooie match zijn aangezien we dezelfde kernwaarden hanteren. En wat betreft de collecties, we zijn sinds begin juni gestart met de verkopen en we zien al veel nieuwe klanten die met ons gaan starten en/of een afspraak hebben gepland en dat is natuurlijk fantastisch.” We zijn ook benieuwd wat het favoriete item van Nastja zelf is: “ Ik ben dol op de prachtige shimmer items uit onze collecties. Normaliter ben ik een echte bikinidrager maar ik vind onze badpakken met beugel wel echt fantastisch!”

SECOND SKIN NR 2 2025 11 Drop 2 wordt geleverd vanaf half januari 2026. ‘Tide Line’ speelt met ecru tinten en touwdetails, ‘Navy Stripes’ combineert sportieve veters met een klassiek kleurenpalet, en ‘Waves’ brengt ritme in diep navy, met moderne modellen als de one shoulder bikini. De derde drop focust op rust en kracht, met een levering begin februari 2026. ‘The Valley’ combineert Arabica-bruin en zwart in een verfijnde streep met grafisch effect; ‘The Hills’ toont diepzwart met wave-structuurstof voor een moderne, sensuele uitstraling. Denk aan beugeltops, high waist broekjes en elegant gevormde badpakken. De finale van de collectie is expressief en zomers in begin maart. ‘Sparkling Smocky Taupe’ straalt zachtheid uit met een glanzende taupetint, ‘Summer Bay’ brengt een levendige zigzagprint in blauw en koraal, en ‘Coral Coast’ laat een krachtige koraalkleur zien met rijke structuur en vloeiende silhouetten. Ontworpen voor de laatste zonnestralen – en de avonden die volgen. De ambities reiken verder dan Europa. “Er zijn zoveel vrouwen op de wereld die wij kunnen helpen met onze badmode. Ik wil kijken hoe ver we kunnen komen Het doel is dat meer vrouwen met een grotere cupmaat ons merk leren kennen en iets kunnen kiezen dat niet alleen goed past, maar ook modieus is.” Meer informatie: Annadiva www.annadiva.nl Belgische agent – Dominique Verstraete Ook belden we met Dominique Verstraete, die als nieuwe agente de Belgische markt bedient. Als agent vertegenwoordigde zij door de jaren heen verschillende merken, maar haar specialisatie is duidelijk: lingerie en badmode voor vrouwen met een volle buste. Met Louisa Bracq bouwde ze in Vlaanderen al een stevig netwerk uit. “De dames die vandaag nog écht naar een lingeriewinkel stappen, dat zijn vrouwen met een volle buste. Die zoeken geen ABC’tje, die zoeken D, E, F en groter. En die willen geen compromis meer: ze willen ook iets moois, iets modieus.” Dominique kreeg de voorbije jaren steeds vaker de vraag naar badmode met een goede pasvorm in grote maten. “Toen collega Nastja mij wees op Annadiva was ik benieuwd. Ik had niet de intentie om nog iets nieuws op te nemen, maar na een bezoekje ben ik gecharmeerd geraakt door hun aanpak. Hun manier van werken is persoonlijk en warm en de collectie stijlvol.” Wat haar vooral opviel: “Annadiva brengt mode in grote maten zonder concessies. Ik was onder de indruk. Een bralette zonder beugel in een E- of F-cup? Dat zie je amper. One-shoulder badpakken in die maten? Ook zeldzaam. Maar vrouwen met een volle buste willen dat óók. Ze willen geen saai compromis, ze willen kunnen kiezen.” “Het esthetische plaatje klopt: veel marine, sobere prints, geen hysterische kleuren. Dat past perfect bij wat Belgische klanten zoeken.” Haar advies aan retailers? “Gewoon proberen. Begin met een kleine selectie. Je kunt perfect je vertrouwde merken blijven voeren en toch iets nieuws brengen. Badmode is mode, het is bovenkledij. Daar worden ze mee gezien door hun vriendinnen, dus daar staan dames vaker voor open om eens te switchen en een onbekender merk uit te proberen.” “Mijn favoriet? Die donkerblauwe bralette zonder padding. En de oneshoulder badpakken, die zijn écht bijzonder. Het merk toont dat je in een E- of F-cup evengoed mode kunt dragen. En dat vrouwen dat ook willen.” Collectie 2026 Zoals Nastja al vertelde vormt feedback vanuit klanten een belangrijk uitgangspunt voor verbetering van de collectie. Zo krijgen schouderbandjes een steviger materiaal aan de binnenkant, zodat ze niet te veel strech hebben en zijn de bandlengtes herzien. “Zeker nu we internationaal groeien, passen de bandjes voor kleinere als grotere vrouwen”, vertelt Mariëlle. “Daarnaast breiden we ons matenaanbod uit, met slips tot maat 52 en omvangmaten tot 100.” Voor 2026 is er veel om enthousiast over te zijn. Zo komt er een beugelloze bikinitop speciaal voor grote cups en een opvallend one-shoulder model mét beugel. “Technisch gezien hebben we ook stappen gezet. Het draait bij ons niet om de zoveelste print, maar hoofdzakelijk om de pasvorm en het draagcomfort. Elke collectie willen we beter maken dan de vorige. Sparkling Black heeft het deze zomer (2025) heel goed gedaan, die laten we dan ook doorlopen en daar komen nieuwe modellen bij.” De collectie voor 2026 wordt gelanceerd in vier drops, met een opbouw van frisse kleuren naar diepe tonen en expressieve prints. De eerste drop heeft een levering vanaf midden December 2025. ‘Frozen Waters Aqua’ biedt een helderblauwe basis, ‘Chinese Fan’ brengt een retroflair in flatterende snits en ‘Pink Garden’ combineert een fruitige cerisekleur met structuurstof en vernieuwende tops voor grotere cups. De ontwerpen, bikinitops, high waist broekjes en badpakken, zijn vrouwelijk, sterk en ontworpen om in te leven. Dominique Verstraete links Nastja Judkina rechts Mariëlle van der Loo

12 SECOND SKIN NR 2 2025 beursnieuws Zomerse sferen op Bodyfashion Tradefair Belgium in Antwerpen op zondag 27 en 28 juli Na een succesvolle eerste editie in 2024 maakt de Bodyfashion Tradefair Belgium zich op voor een zomerse herhaling. Op zondag 27 en maandag 28 juli 2025 vindt de beurs opnieuw plaats in Hal 4 van Antwerp Expo. Bezoekers kunnen gratis de nieuwste collecties van meer dan zestig merken bekijken, netwerken en inspiratie op doen. Een zomers decor, geïnspireerd op het strand, creëert een ontspannen sfeer waarin inspiratie en netwerken volop aan bod komen. Maak kennis met de gevestigde namen in de bodyfashionsector, maar ook met veelbelovende nieuwkomers uit de fashionwereld. Geniet ondertussen van een gratis kopje koffie of thee, gecombineerd met een lekkere traktatie. Jan, Leen en Filo De Landtsheer van De Landtsheer Jan "We vinden het erg belangrijk om op de hoogte te blijven van nieuwe collecties, nieuwe merken en trends. Het is interessant om een overzicht te hebben van wie wat aan te bieden heeft. Zo kan je onmiddellijk de prijzen en kwaliteiten met elkaar vergelijken en bewaar je een goed overzicht van wat je waar aankoopt. Wanneer de collecties te groot zijn om daar onmiddellijk aan te kopen heb je toch gezien wat je mogelijks kan interesseren om dan nadien bij de verdeler zelf je bestelling te plaatsen. Wij vinden het persoonlijk contact met onze leveranciers erg belangrijk en zijn helemaal geen voorstander om nieuwe collecties online aan te kopen. Voor ons is het ook tijdwinst want op één of twee dagen, kiezen we heel wat collecties die we anders moet spreiden over meerdere maandagen. Wij zijn dus zeker fan van deze beursdagen!" Marielle Beijers van Berden in Heerlen "Als inkoopster van lingerie, bad- en nachtmode voor dames en heren voor onze warenhuizen Berden-fashion bezoek ik net als vorig jaar de Bodyfashion Tradefair in België. Ik mag gerust zeggen dat wij bij de grotere spelers in de branche horen. Ik ben verantwoordelijk voor meer dan zeventig merken op onze afdeling, dus bij veel leveranciers wel bekend. Je zou je kunnen afvragen wat ik dan nog op de vakbeurs ga doen met zoveel merken al in huis? Maar het is heel belangrijk om nieuwe inspiratie op te doen en trends te volgen. De Bodyfashion Tradefair is hier de perfecte plek voor. Er hangt een ongedwongen sfeer en het is gelukkig geen schrijfbeurs. Daarbij is het makkelijk bereikbaar en genoeg parkeer gelegenheid. Bij elke beurs neem ik een collega mee van een van onze filialen. Zo staan we samen sterk om nieuwe artikelen en merken te ontdekken. Het is ook best wel intensief zo een dag met veel commerciële inzichten. Ook dit jaar zijn we uiteraard weer aanwezig. We blijven gezellig twee dagen in Antwerpen, zodat we er ruim de tijd voor kunnen nemen en er samen iets gezelligs van maken. Een beurs bezoeken in ons vakgebied moet blijven bestaan. Dit zijn ook de momenten om concullega's te ontmoeten te brainstormen en op een leuke manier te netwerken. Tot snel in Antwerpen." Informatie • Locatie: Antwerp Expo, Hal 4, Inkom 2, Jan van Rijswijcklaan 191, Antwerpen • Datum: zondag 27 & maandag 28 juli 2025 • Gratis geregistreerde toegang: registreer u eenvoudig via de link www.bodyfashiontradefair.com. Geregistreerde winkels ontvangen een goodiebag bij aankomst. • Exposantenlijst: Op de website vindt u een overzicht van de deelnemende merken en de beursplattegrond. • Parkeren: Gratis parkeren is mogelijk op de Vogelzanglaan. Op het binnenterrein van Antwerp Expo is er eveneens ruime parkeergelegenheid beschikbaar voor €13 per dag. Meer informatie: Bodyfashion Tradefair Belgium | Tel. +31 06 52346460 | www.bodyfashiontradefair.com

Our new shapewear combines shaping functionality with stylish, decorative design. Floral lace and sculpting materials create a flawless silhouette that makes every woman feel completely comfortable and confident. www.conturelleinternational.com Follow us: Curvy Cocoon Confidence in Every Curve Functional and Stylish Form-Hugging Comfort Sculpting Materials Decorative Design Flawless Silhouette Soft to the Touch

14 SECOND SKIN NR 2 2025 Collectienieuws ROSA FAIA De nieuwe serie Suzette van Rosa Faia combineert fijn gebloemd kant met elegante mesh en is verkrijgbaar in wild rose en klassiek zwart. De blikvanger is het bloemendessin. De softbh met spacer cups heeft bovendien een nieuw functioneel detail: de nieuwe Comfort Lining, een voorgevormde voering aan de binnenzijde met een opening aan de zijkant en een elastische band. Het biedt de mogelijkheid om naar wens deelprotheses, pads of protheses in de bh te steken. De series Eloise en Selma verschijnen in nieuwe kleuren. Eloise komt in fris medium blue, met gerecycled kant op de bovencups en stippenprint als subtiel contrast. Verkrijgbaar in drie bh-modellen. Selma krijgt een update in de zachte tint crystal. Anita care Binnen Anita care verschijnen bestaande modellen in nieuwe tinten als blue heaven en candy pink. Andere modellen worden weer voorzien van zachte of klassieke kleuren en nieuwe prints. De populaire prothesebh Clara Art is in een nieuw jasje gestoken met een grafische bloemenprint in twee kleuruitvoeringen: fris crystal met rosewood of klassiek zwart met antraciet. Rosemary wordt aangevuld met dusty rose en Lotta Lace in crystal. Een aantal bestsellers worden geproduceerd in een nieuwe trendkleur, zoals prothesebh Eloise in de trendkleur medium blue en prothesebh Lynn en prothesebh Lotta in blue heaven. De prothesebh Essential Lace krijgt een zomerse uitstraling in de kleur Candy Pink. Anita since 1886 Dit seizoen worden er nieuwe modellen toegevoegd aan de Essentials-lijn: een innovatieve bralette en een slip in extra veel maten. De bralette Essential Smart met elastisch kant heeft een laag uitgesneden decolleté, dat een delicate gaaslook heeft. De bralette heeft een grafische bloemen print van kant op de cups. Het model biedt een comfortabele ondersteuning, zonder beugel. De bralette Essential Smart is verkrijgbaar in zwart en smart rose. Deze is te combineren met de nieuwe, hoog uitgesneden slip+ van zacht, elastisch materiaal. Verkrijgbaar in zwart, desert en rosewoord tot maat 3XL. De serie Clara Art van Anita since 1886 krijgt een nieuwe look met een grafische bloemenprint. Deze serie wordt gekenmerkt door flatterende lijnen en functionele eigenschappen: de semitransparante biezen aan het decolleté zorgen voor de luchtige Clara-charme. Anita Active Ook de Anita Active lijn biedt een nieuw bhmodel: de EasyMove Zip. EasyMove Zip is een light-support allrounder die comfort en bewegingsvrijheid biedt. Dubbellaagse cups met uitneembare schuimcups in combinatie met ingebreide zones zorgen voor ondersteuning tijdens het sporten. De ritsluiting over de hele voorkant zorgt dat de sportbh een coole look krijgt, maar ook dat deze eenvoudig open en dicht gedaan kan worden. De gewatteerde schouderbandjes zijn verstelbaar en kunnen normaal en als X-Back gedragen worden. De EasyMove Zip is verkrijgbaar in de zomerse kleur candy pink en in clean carbon grey. De populaire air control DeltaPad is in het lente-/zomerseizoen uitgerust met een nieuwe feature. De nieuwe air control X DeltaPad zorgt voor meer functionaliteit en variatiemogelijkheden met de schouderbandjes die ook als crossback gedragen kunnen worden en een innovatieve clipsluiting die ervoor zorgt dat de bandjes snel van stand veranderd kunnen worden. De nieuwe variant is voorzien van alle gebruikelijke eigenschapen van de air control DeltaPad met elegant V-decolleté. Meer informatie: Anita Nederland B.V. | Tel. +31 (0)29 4414446 | www.anita.com Vernieuwde innovaties en zomerse kleuren in de lingerie en activewear van Anita Met het oog op het nieuwe seizoen lanceren de merken van Anita nieuwe ontwerpen. Anita since 1886 introduceert een comfortabele bralette en slip binnen de Essentials-lijn, terwijl Anita Active een vernieuwend sportbh-model presenteert. Rosa Faia verrast met Suzette, een nieuwe lingerieserie waarin bloemendessin en mesh centraal staan. Anita since 1886 Essentials bralette Smart ROSA FAIA Suzette

SECOND SKIN NR 2 2025 15 Collectienieuws West-België: Frederik Nollet, Tel. +32 (0)473 119538 Positano Beach Club is geïnspireerd op de iconische beachclubs aan de Amalfikust. De collecties Sunscreen & Sand, Towel Stripes en Wave Swing bevatten kleurrijke patronen, zoals parasols en strandstoelen in retrostijl en allover-print. De kleuren Hague Blue en Dream Blue doen denken aan de zee en lucht. Coral Island brengt warmte in deze collecties. De leverperiode Dolce Vita in Capri neemt je mee naar het gouden tijdperk van Italië. De iconische reclameposters uit de jaren 50 en 60 zijn gebruikt als alloverprint in Refresh Bar. Kleuren die de toon zetten deze leverperiode: Palm Hue (groentint), Lemon Twist, Hague Blue en helder wit voor de zomerfrisheid. Tijdloze patronen De Classic-lijn van mey blijft trouw aan zijn basis: klassieke ontwerpen, vernieuwd met zomerse prints. Collecties als Summer Flower, Sky Stripes en Straight Geo zetten in op frisse prints met de kleuren Hague Blue (diepblauw), Dream Blue (lichtblauw), wit en Raspberry Soda. De volgende levering van Classic biedt microprints, tegelinspiratie en moderne blokstrepen met het kleurenpalet van Coral Island, Navy en Offwhite. Daarnaast biedt mey Classics Palm Stripes, een opvallende blokstreep, Lemon Weave, een grafisch micromotief in mozaïekstijl en Curves, een allover-print geïnspireerd op lichtreflexen op het wateroppervlak. De kleuren in de collecties Palm Stripes, Lemon Weave en Curves zijn Palm Hue (groentint), Lemon Twist (citroengeel), Yacht Blue (marineblauw). Een zomerse herencollectie geïnspireerd op de Amalfikust De herencollectie van mey is geïnspireerd op de steile kliffen, turkooizen zee en kustwegen van de Amalfikust. Mey heeft voor elke man iets te bieden, met diverse lijnen vol ingetogen klasse of uitgesproken ontwerpen. Swimwear Voor actieve momenten en stranddagen brengt mey een stijlvolle swimwearcollectie met allover-prints die aansluiten bij de dag- en nachtmode, denk aan ontwerpen als Geo Blossom, Survival Circle en Wave Swing – sportief, maritiem en perfect te combineren. Sneldrogende stoffen, gerecycled materiaal en perfecte pasvormen maken deze lijn praktisch én stijlvol. Meer informatie: mey | www.mey.com Oost-België/Luxemburg: Bart Driezen, Tel. +32 (0)475 587950 Nederland: Midden: Albert Den Held, Tel. +31 (0)6 51182704 Zuid: Rogér Gisbers, Tel. +31 (0)6 52690730 Noord: Peter en Saskia Folkersma, Tel. +31 (0)6 53310475, +31 (0)6 53335955 West: Jack Diepeveen, Tel. +31 (0)6 18882141 Wave Swing Foto: mey Foto: mey Scooter Venture – Iconic Modal

Kom onze nieuwe collectie bekijken tijdens Bodyfashion Tradefair Antwerpen en Bodyfashion Days Almere.

SECOND SKIN NR 2 2025 17 Collectienieuws Iedere lijn heeft haar eigen, unieke sterke punten, zoals je van Chantelle gewend bent. Bestaande collecties keren terug met nieuwe prints en kleuren en nieuwe lijnen vullen de collecties aan. Wat ze gemeen hebben? Iedere lijn is gemaakt met oog voor detail, high end producten, met de fijne pasvormen en vertrouwde ondersteuning van Chantelle. Chantelle De lijn Icon en de signaturelijn Sauvage keren dit voorjaar terug met nieuwe kleuren, prints en verfijnde details in bestseller snits. Vita, de nieuwe retro lijn, presenteert sterke Een stijlvolle reis met Chantelle swimwear Chantelle neemt je mee op een zonovergoten reis langs de azuurblauwe wateren met drie verschillende badmodecollecties onder de merken: Chantelle, Femilet by Chantelle en Chantelle Pulp. Geïnspireerd op het verlangen om de wereld te ontdekken is er een tijdloze, elegante collectie tot stand gekomen, gemaakt met Italiaanse stoffen, een rijk palet aan kleuren en een breed assortiment aan maten en snits. nieuwe snits, waaronder een badpak. Vormen uit de jaren ’60 en ’70 keren terug en een tijgerprint dat power en luxe uitstraalt, kleurt de lijn Vita. Ook nieuw is de lijn Serenita, met handgevlochten details in een cypresgroene tint. Voor een uitgesproken statement biedt de lijn Minuit een badpak in Black Pearl met gouden Zamac-details op glanzend textiel. Chantelle Pulp Sinds twee jaar is er de nieuwe generatie badmode van Chantelle Pulp met het motto ‘Easy sizing, easy pricing’. Deze Swim One Size-lijn is toegankelijk voor een breder publiek zonder ingewikkelde prijsstructuur, gemaakt om in te bewegen en dit SS26 seizoen verkrijgbaar in tien verschillende snits en vijf kleuren: Black, Blue Shibori, Bright Melon, Lagoon tie & dye en Pink tie & dye. De serie Easy Pop benadrukt body positivity en natuurlijke schoonheid. Drie knalkleuren en prints onthullen het vrouwenlichaam: Caribbean blue, Island Flowers en Rainbow. De lijn Metallic keert dit jaar terug in de nieuwe kleuren Rainforest glow en Azalea glow. De shiny stoffen zorgen voor een sexy look. Femilet by Chantelle Femilet staat bekend om haar comfortabele pasvorm en easy going uitstraling. De bestaande lijn, Navarino, wordt in zomer 2026 uitgebreid met meer maten. De kracht zit in de verfijnde texturen, tijdloze kleuren en stevige modellen tot cupmaat H. Bestseller-snits keren terug in de serie Tidra, dit seizoen aangevuld met jungleprints en gevlochten details. De derde lijn is Taula, de comfortserie die zich kenmerkt door vrouwelijke drapages in een opvallend blauwe snake print. Daarnaast is er de nieuwe, elegante reeks Catania die snits tot cupmaat G biedt in een olijfgroene textuurstof. Tenslotte komt Santosa met een grafisch design in de kleurcombinatie goud en zwart. Meer informatie: Chantelle Lingerie Tel. +32 (0) 3 233 36 55 | www.groupechantelle.com

SECOND SKIN NR 2 2025 19 collectienieuws COLLECTIE MERMAID POETRY VAN SPEIDEL GEÏNSPIREERD OP DE ZEE De nieuwe collectie van Speidel ‘Mermaid Poetry’ is geïnspireerd op de sprookjesachtige zee. Duurzame materialen en opvallende details maken elk stuk tot een statement. Een bijzonder hoogtepunt is de capsulecollectie Dreamwear: een lounge- en nachtmode serie. Binnen het hoofdthema Mermaid Poetry presenteert Speidel diverse series met een onderscheidende sfeer en materiaalkeuze. Zoals de serie Gemma in parelmoer en algen-groen, uitgevoerd in duurzame bamboetextiel. Rozenkant zorgt voor de romantiek in deze serie, vooral in de Soft bh met brede kanten afwerking. De serie Gill brengt een meer speelse invulling van het zeethema, met fijne streepjes in ivoor gecombineerd met kant. De Trianglevoorgevormde bh krijgt een nieuwe uitstraling. Dreamwear De capsulecollectie Dreamwear biedt zachte loungewear en comfortabele nachtkleding. De pastelkleuren Sunscreen, Pearl en Water nodigen je klanten uit om te mixen & matchen. De collectie heeft een nostalgische romantische vibe door de fijne ribbelstructuren en bloemenprints. Het assortiment bestaat uit: shorts, culotte, nachthemd (nighty), camisole, bigshirt, T-shirt met korte mouwen. Sensuele series Onder het motto ‘een nieuwe golf stijlvolle sensualiteit’ introduceert Speidel de series Gloria, Greta en Gadi. De serie Gloria combineert licht waterblauw met wit en kant. De serie Greta toont het zachte Pearl in een luxueuze blend van modal, viscose en elastaan. Florale kanten accenten op de Soft bh en Hipster benadrukken de verfijnde stijl. Gadi heeft een charmante vintage-look in body’s en panty’s met nostalgische pyjamastrepen en witte kant. Het assortiment bestaat uit: bikinislip, midislip, panty, hipster, dipped string, soft bh, triangle bh, voorgevormde bh met en zonder beugel, spaghettihemdje, top, body. Met de serie Giulia herinterpreteert Speidel de mermaid-stijl in zachte pastels (Pearl Mélé, Water Mélé), met bamboe en fijne ribstructuren. Gisèle is verkrijgbaar in een Sunscreen-geel met luxe tule en bloemenborduursels, vooral in de balconette bh met strikjes geeft dit een prinsesachtige sfeer. Golda straalt zomer uit met vrolijke geel-witte strepen en een speels schelp-hangertje aan bh en hemdje. Basic-serie Lace Edition De populaire Lace Edition breidt uit met de kleuren Algae en Sunscreen, waarbij zachte materialen als Softfeeling en Sensuelle worden gecombineerd met romantisch kant. De sportieve lijn MUSE komt dit seizoen in energiek Power Pink en een vernieuwde Leo-print in Water-blauw. Ook de Young Basic-lijn krijgt een zomerse update met de trendkleuren Starfish en Water. Duurzaam Al zeventig jaar vindt het ontwerpen en produceren van Speidel plaats in de eigen ateliers in Duitsland, Hongarije en Roemenië. De hoofdlocatie in Bodelshausen is sinds 2021 CO2-neutraal. Grondstoffen komen hoofdzakelijk uit Europa en zorgen voor korte transportwegen en een transparante productie. Voor verpakking en verzending wordt gerecycled of recyclebaar materiaal gebruikt. Meer informatie: Speidel | Tel. +49(0)7471/701-280 swenja.speidel@speidel-lingerie.de | www.speidelshop.com

20 SECOND SKIN NR 2 2025 badmode CYELL: ‘EEN TROPISCHE OASE VOL STIJL’ Elk ontwerp is met aandacht gemaakt en biedt comfort met een verfijnde pasvorm die vrouwen in cupmaten A tot en met G ondersteunt. De kleuren en prints variëren van tropische florals tot arty graphics en van ingetogen tinten tot kleurrijke statement-prints. De collectie bestaat uit rijke stoffen met structuur, elegante afwerkingen en vrouwelijke details zoals ruffles, geplooide halslijnen en asymmetrische schouderbanden. “Of je nu kiest voor de zachte romantiek van Beauté of Burgundy Drops, de grafische allure van Groovy Graphic of het kleurrijke spektakel van Floral Forest. Elk item is ontworpen met oog voor detail en een perfecte pasvorm.” CYELL introduceert met deze collectie ook een push-up bikinitop in maten 36-42 B, C. Meer dan de helft van de stijlen is gemaakt van gerecyclede stoffen, gecertificeerd volgens de Global Recycle Standard (GRS) en bijna alle series zijn vervaardigd uit duurzame materialen. CYELL DESIGN CYELL presenteert met trots ook de nieuwe CYELL DESIGN collectie, ontworpen voor de moderne vrouw die zich graag als een ‘Beach Royal’ voelt. De gekozen kleuren binnen de collectie zijn modern en harmonieus. Niet fel, maar aards en klassiek, van diep nachtblauw tot zacht mauve en elegant zwart. De nieuwe collectie van CYELL gaat over vrouwelijkheid, zelfvertrouwen en zomerse elegantie. Met kleurrijke prints, luxueuze stoffen en een verfijnde pasvorm introduceert CYELL een nieuwe reeks swimwear en beachwear die je direct meenemen naar ‘een tropische oase vol stijl’. De collectie omvat vijf stijlseries met elk een eigen signatuur. Femme Noir staat voor zwarte elegantie met gouden organische details, terwijl Femme Rouge kracht uitstraalt in diepe bordeauxtinten. Infinity combineert zachte blauwtinten met metaalkleurige studs. Wild Ginger brengt warme rosétinten in combinatie met gouden details voor een vrouwelijke en geraffineerde touch en Midnight Waves speelt met marineblauw, goudaccenten en haakstructuur stof voor een mysterieuze look. High-end & limited Alle items uit de collectie zijn gelimiteerd verkrijgbaar in een high-end prijsklasse en beschikbaar in maten 36 tot en met 42. Een aantal stijlen wordt ook aangeboden in cupmaten B tot en met F. CYELL is door Control Union gecertificeerd voor de Global Recycle Standard (GRS) onder nummer CB-CUC-1356911. Meer dan de helft van de stijlen van zowel CYELL als CYELL DESIGN SS26 is gemaakt van gerecyclede stoffen, gecertificeerd volgens de Global Recycle Standard (GRS) en bijna alle series zijn vervaardigd uit duurzame materialen. Meer informatie: CYELL | Tel. +31 (0)33 2997465 | info@cyell.com | www.cyell.com

SECOND SKIN NR 2 2025 21 kort nieuws De collectie bestaat uit 14 lijnen en bevat een explosie van stralende kleuren die de nieuwste modetrends weerspiegelen. Elke lijn wordt aangevuld met bijpassende jurken, broeken en pareo’s. Met bijzondere zorg richt Nuria Ferrer zich ook op vrouwen die een borstoperatie hebben ondergaan. De collectie heeft een speciale lijn die tegemoetkomt aan de wensen van deze vrouwen, die zich zowel elegant als comfortabel willen voelen. Meer informatie: Nuria Ferrer www.nuriaferrerbcn.com NIEUWE BADMODECOLLECTIE VAN NURIA FERRER MET SPECIALE LIJN VOOR VROUWEN NA EEN BORSTOPERATIE Nuria Ferrer presenteert met trots haar nieuwste badmodecollectie. Het merk speelt in op de behoeften van vrouwen met een vollere buste en bieden cupmaten B, C, D, E en F aan met comfortabele modellen in een perfecte pasvorm. Botanical Love ANITA.COM ADVERTENTIE

column Rafke van der Sleen De start van het badmodeseizoen was gewoon een beetje sloom, kunnen we wel zeggen. Dus des te belangrijker om goed voorbereid te zijn. Met cijfers en al mijn budgetten ingedeeld, verzinnen we hoe we het volgend jaar weer eens gaan doen. Naast alle omstandigheden in de wereld, de inflatie etc., blijft het ieder seizoen echt wel moeilijk om dit goed in te schatten. Badmode is voor mij echt het allerleukste om te doen naast lingerie. Ik ben altijd gierend enthousiast en het inspireert me enorm. De zomerinkoop is dan ook mijn lievelingsinkoop. Maar… badmode is ook de lastigste artikelgroep. De pasvorm, het hoog modische aspect ervan, de maten, nou noem het allemaal maar op. Wij voeren ongeveer 30 merken en daarnaast ook een aantal nichegroepen zoals prothesebadmode, grote (cup)maten, luxe collecties en alles daartussen. Ik wil in mijn winkel graag een exclusief aanbod bieden én vernieuwing. Ik kan het mezelf natuurlijk heel gemakkelijk maken door extreem commercieel in te kopen, maar dat vind ik dan ook weer een zwaktebod. En een beetje saai. Ik wil spannend en leuk blijven, en mijn klant blijven prikkelen. Daar schep ik nu eenmaal een aards genoegen in. Laat me maar. Dus naast het feit dat het toch een spannende inkoop is - dat ligt grotendeels aan mij natuurlijk - komen er zoveel andere ‘verrassingen’ bij. En daar wilde ik het nou net eens over hebben. Ik vraag me ook af hoe jullie medeinkopers hier mee omgaan. Klotsende oksels en samengeknepen billetjes Het verrassingsaspect van de leverdatum: 'Levering Spring/Summer 2025’ is nogal een breed begrip, naar mijn idee. Van 1 maart t/m 31 augustus. Dat zijn zes maanden mensen! Nou, dan kan je lang wachten op je bikinibroekje, dat kan toch niet? Sowieso alles (of in ieder geval per serie) in één keer leveren is blijkbaar nogal moeilijk. Wat een soort van nieuw is; transportkosten rekenen. Dat komt dus bij de inkoopsprijs erbij. En dan alles per twee opsturen… Badkledingaccessoires uitleveren nadat je bijpassende badpakken en bikini’s al verkocht hebt. Handig ook, lekker voor je verkoop. Je kan die klant niet laten wachten op het bijpassende jurkje. Dit moet echt anders, maak duidelijke afspraken en hou je daar ook aan. Voor ons als retailer is het niet meer te doen. Buiten de klotsende oksels, samengeknepen billetjes, het slechte weer en het nogal grillige koopgedrag van de consument, kunnen we dit er echt niet meer bij hebben. En als er af en toe iets later geleverd wordt of een artikel een fout in de stof heeft of een haperende sluiting, dat kan best wel eens gebeuren, dan zou wel zo fijn zijn als het uitleveren iets gestroomlijnder zou gebeuren en zonder weer extra kosten, én compleet graag. En nu heb ik het nog niet eens over alle webshops van de fabrikanten, de zogenaamde B2C shops, waar alle artikelen wel leverbaar zijn voor de consument, per stuk verstuurd kunnen worden en vaak zonder extra transportkosten. Ik weet dat er een behoorlijke schifting heeft plaatsgevonden naar online shoppen maar het belang van de fysieke winkel moeten we niet vergeten, zeker niet voor onze branche. Misschien zou ik eens een weekje mee moeten draaien bij een leverancier om te snappen waarom het niet makkelijker kan… Is er iemand die dat ziet zitten? Ik stel me beschikbaar! Hè ja, een nieuwe column schrijven! Het inkoopseizoen gaat weer beginnen en ik heb alle leuke mensen weer gemist. Gezellig om iedereen eens even te spreken. Echt zin in. IK STEL ME BESCHIKBAAR! Rafke van der Sleen-Van der Linde kent de sector door en door, heeft een heel eigen kijk op ondernemen in de bodyfashionbranche en weet als geen ander hoe een lingeriespeciaalzaak tot een succes gemaakt kan worden. 22 SECOND SKIN NR 2 2025

SECOND SKIN NR 2 2025 23 kort nieuws ADVERTENTIE Sunset Breeze ANITA.COM Distributeur Benelux: Gerdi Beernaert Tel. +32 473 123 337 gerdi@gedes.be Showroom Wingene, België DAVID SWIMWEAR: DE TOP VAN DE ITALIAANSE BADMODE De nieuwe collectie van David Swimwear, ontwikkeld door het Italiaanse familiebedrijf AFS International, weerspiegelt waar het merk voor staat: elegantie, vrouwelijkheid en oog voor detail. Ontwerp en pasvorm komen samen in modellen die eigentijds en modieus zijn, met subtiele details, waardoor elk stuk een eigen uitstraling krijgt. Voor wie verlangt naar een Italiaanse zomerlook: deze collectie biedt een stijlvolle full-range oplossing – van zwemmen tot loungen. Naast de badpakken en bikini’s telt de collectie een groot assortiment aan accessoires zoals bijpassende tunieken, zomerjurken, pareo’s en hoeden. Het merk David kent meerdere collecties die elkaar mooi aanvullen. De collectie biedt een ruime maatvoering (EU 36–48, cups B–F) en een brede selectie badmode voor uiteenlopende lichaamstypes. Voor vrouwen met een grotere maat zijn er speciaal ontworpen modellen die ondersteuning, comfort en stijl combineren. Het merk biedt volop mogelijkheden voor het combineren van een basiscollectie badpakken en bikini’s in zowel unikleuren als bijpassende prints. In de winkel zorgen deze bij elkaar voor een mooi kleurblok. David Basic staat voor tijdloze eenvoud in verfijnde kleuren. De lijn Cruise voegt glamour en elegantie toe. New Simply speelt met kleur en grafiek, terwijl Arabesque Oosterse motieven verwerkt. Voor een speelsere uitstraling zijn er Laguna Beach met tropische prints, Paintballs kent abstracte patronen en Sauvage bestaat uit aardetinten en sterke prints. David werkt veelal met duurzame materialen. Verschillende modellen zijn gemaakt van gerecyclede polyamide, herkenbaar aan een speciaal ecolabel. Daarnaast zijn er drie capsulecollecties: • AlmaModal: kleding van natuurlijke modale vezels, luchtig, ademend en zijdezacht. Ideaal voor wie comfort en verfijning zoekt. • Recycled Fabric: badmode uit hergebruikte materialen, met flatterende snitten, veel bewegingsvrijheid en een maritiem kleurenpalet. • LYCRA® XTRA LIFE™: badkleding die beter bestand is tegen zon, zout en chloor en daardoor langer mooi blijft. Comfort en duurzaamheid in één. Meer informatie: David Swimwear Agent in Nederland: Carola van der Haak Tel. 06- 51 599 300 carolavdhaak@gmail.com Showroom Almere, Nederland C4.04

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4