Second Skin nr.4 2014 - page 3

3
second
skin
Interview: Wolford
p.10
De redactie van Second Skin ontdekte dat Wolford zich steeds meer richt op linge-
rie. De pay-off van het merk is veranderd en heeft zich ‘ge-refocust’. Dit leek ons
het moment om te vragen naar de toekomstplannen van het Oostenrijkse merk.
Second Skin sprak met Helga Meersmans, Market Director van Wolford. Zij is een
van de 1600 mensen die iedere dag keihard werkt aan de luxe creaties waarin
duurzaamheid en elegantie – letterlijk – naadloos samengaan.
Bedrijfsreportage Felina
p.26
De redactie van Second Skin werd uitgenodigd om een kijkje te nemen in de keu-
ken van Felina. Die kans grepen we met beide handen aan. Het hele team vertrok
richting Mannheim. CEO Jürgen Wollenschläger, marketeer Kristina Seibel, desig-
ner Sabrina Schumann en retail- en facilitymanager Petra Schleicher vertelden vol
enthousiasme over hun bijdrage aan het merk Felina. Bovendien kregen we een tour
door het hoofdkantoor. Hier werden alle stappen doorlopen, van het ontwerp tot
de uitlevering van het perfect passende lingeriesetje. Deze trip bevestigde wat we
eigenlijk allemaal wel weten: Felina is een wereldspeler in de lingeriesector.
Interview Magic Bodyfashion
p. 44
Magic Bodyfashion is al jaren toonaangevend op het gebied van ‘body solutions’
en naar eigen zeggen één van de eersten die shapewear introduceerde in Europa.
Het merk is ‘by women, for women’ en heeft trendbewuste vrouwen als doelgroep,
ongeacht de leeftijd en het figuur. De redactie van Second Skin bracht een bezoek
aan Magic Bodyfashion in Almelo om het veelzijdige aanbod te bekijken en te luis-
teren naar de ‘magic words’ van managing directors Linda Leestemaker en Marc
de Graaff.
Van der Linden Lingerie – Deventer
p. 48
In het mooie, authentieke centrum van Deventer ligt de Smedenstraat. In deze
straat zijn vele boutiques gehuisvest, waaronder de lingeriespeciaalzaak van Nicole
van der Linden, genaamd ‘Van der Linden Lingerie’. De boutique is een begrip in
Deventer en ver buiten de regio. Nicole vertelt aan de redactie van Second Skin hoe
ze al meer dan vijftien jaar de wensen van de klant weet te vertalen naar het juiste
product en de onderneming met veel passie en succes weet te leiden.
DE VISIE: Second Skin on Tour
De afgelopen maanden reisde het Second Skin-team heel wat af. Zo brachten we een bedrijfsbezoek aan Felina in
Mannheim. We leerden het merk beter kennen en hoorden alles over de werkwijze en toekomstplannen.
Binnen Nederland werden ook de nodige kilometers gemaakt. Vanuit het kantoor in Nijmegen reden we naar The College
Hotel in Amsterdam. In dit prachtige hotel waren we getuige van de spring/summer 2015-collectie van Sapph. Het merk
wilde met deze grootse aanpak laten zien dat ze een nieuwe richting inslaan en het oude imago achter zich laten.
Hotel Huis ter Duin was het podium voor de nieuwe zomercollectie van Triumph. In
de tuin genoten we van mooie badmode, lingerie en homewear. Het uitzicht op de
Noordzee met de ondergaande zon was uiteraard ook geen straf.
En we blijven doorgaan, want nu is het tijd om koers te zetten richting Parijs. Terwijl ik
dit schrijf, bereid ik me voor op een tweedaags-bezoek aan ModeCity. In het kielzog
van Parijs volgen de beurzen in Antwerpen en Amersfoort. De laatste keer Amersfoort,
dat wel. Hierna reizen we naar Almere. Maar wat maakt het uit waar we naartoe moe-
ten, voor al die zomerse lingerie en badmode doe ik het met alle liefde en plezier!
Veel leesplezier met de nieuwe uitgave van Second Skin!
Esther Vervaet
Hoofdredacteur
Vakinformatie voor de totale
Lingerie- en Badmodebranche
Verantwoordelijke uitgever Nederland:
GPmedia BV
Van Schaeck Mathonsingel 8
6512 AP Nijmegen
Tel.:
(+31) (0)24 3246146
Fax:
(+31) (0)24 3246144
E-mail:
Internet:
Verantwoordelijke uitgever België:
De Mey Micheline
Eekhoutdriesstraat 67
9041 OOSTAKKER (B)
Uitgever:
Peter Peeters
Redactie:
Esther Vervaet (hoofdredacteur)
Advertentieverkoop:
GPmedia BV
Gerdo van de Peppel (verkoopleider)
Mirjam Voots (media-adviseur)
Tarieven op internet:
Alle orders worden afgesloten en uit-
gevoerd conform de Regelingen voor
het Advertentiewezen, gedeponeerd ter
griffie van de Arrondissementsrecht-
banken en bij de Kamers van Koop-
handel.
Abonnementen:
of via
Per jaar in Nederland
42,-
Per jaar in Europa
51,-
Losse verkoop
10,50
Het abonnement kan elk gewenst
moment ingaan.
Vormgeving:
Studio Intensive
Telefoon: (+31) (0)24 3246140
Druk:
Geers Offset (België)
ISSN:
1872-9363
© Copyright 2014
Niets uit deze uitgave mag worden
verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt
door middel van druk, fotokopie, micro-
film of welke andere wijze dan ook,
zonder voorafgaande toestemming van
de uitgever.
Second Skin besteedt de grootst moge-
lijke aandacht aan de juistheid van de
informatie die in het vaktijdschrift wordt
opgenomen. Fouten zijn echter niet
volledig uit te sluiten. De uitgever en
de auteurs zijn dan ook op geen enkele
wijze verantwoordelijk voor schade,
van welke aard ook, die is ontstaan als
gevolg van handelingen en/of beslis-
singen die gebaseerd zijn op de bedoel-
de informatie.
second skin
C O L O F O N
Inhoud Second Skin nr. 4, 2014
1,2 4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,...52
Powered by FlippingBook