Slagersvak nr1 Online

s l a g e r s v a k n r 1 2 0 2 0 13 C o l u m n Niet alleen is de slager de specialist waar je als consument terecht kunt voor een kwaliteitsproduct, de slager is naast een bevlogen vakman ook ondernemer en werkgever. En zeker ook voor die laatste twee rollen is de Week van de Slager een uitkomst om ook in de toekomst voldoende medewerkers én opvolgers te hebben. Slagers weten het wel, werken in de slagersbranche is afwisselend, veelzijdig en creatief. Maar het is belangrijk om dit verhaal te vertellen en anderen enthousiast te maken. Daarom dus de Week van de Slager. Nu hangt het succes van de Week van de Slager, net als in de toonbank, af van de presentatie. Ja, er is allerlei materiaal beschikbaar voor deelnemers om aan de slag te gaan met de week. Aan die kant is de presentatie wel afgedekt. Het gaat dan vooral over de, al dan niet grootse, presentatie van de slagersbranche. Tenslotte toont het naar de buitenwereld vooral krachtig als er sprake is van volume, bijvoorbeeld alle ambachtelijke slagers in Nederland doen mee. Een soort van ‘hopen doet verkopen’. In deze presentatie is nog wel winst te behalen. Jaarlijks gaan zo’n 300 de slagers de uitdaging aan om met trots hun vak uit te dragen. Dat aantal deelnemers kan toch écht veel hoger? Dan wordt het signaal sterker en de feestvreugde namelijk ook groter! Een initiatief dat begon als een eigen slagersdag is inmiddels uitgegroeid tot een hele week. Een week waarin elke slager een bijdrage kan leveren om de aantrekkelijkheid van het slagersvak te promoten. Gewoon op een moment naar keuze, ergens in die week. Een baan in het slagersvak is veelzijdig, lekker ambachtelijk en biedt toekomstperspectief. Wie kan dat beter vertellen dat de slager zelf? Grijp deze prachtkans om het slagersvak te laten zien. Doe mee aan deze week en laat jouw expertise zien, deel jouw productkennis en zeker ook jouw enthousiasme. Verplaats je in jonge mensen en andere instromers, in wat zij zoeken in een baan en speel daar op in met jouw Slagerspassie voor een toekomst in het slagersvak. Vertel jouw verhaal en maak er een feestje van! Directeur Koninklijke Nederlandse Slagers Feestje Marian Lemsom MARIAN LEMSOM IS DIRECTEUR VAN DE KONINKLIJKE NEDERLANDSE SLAGERS (KNS). IN ELKE UITGAVE LAAT ZIJ HAAR LICHT SCHIJNEN OVER DE SLAGERSBRANCHE. NOG EVEN EN DAN KAN HET FEEST BEGINNEN: DE WEEK VAN DE SLAGER, VAN 11 TOT 16 MEI. EEN HELE WEEK WAARIN DE VEELZIJDIGHEID VAN HET SLAGERSVAK CENTRAAL STAAT EN WAARBIJ AMBACHT EN VAKMANSCHAP DE HOOFDROL SPELEN. TERECHT, WANT DE SLAGER MAG EN MOET OOK GEZIEN WORDEN. JUIST IN DE TIJD WAARIN HET GESPREK REGELMATIG GAAT OVER MINDER VLEES IS HET GOED DAT DE SLAGER, VANUIT ZIJN KRACHT, ZIJN ROL PAKT. DE SLAGER IS TENSLOTTE DE SPECIALIST EN IS DAARMEE DE LOGISCHE KEUZE VOOR DE BEWUSTE CONSUMENT. EEN HELE WEEK DE SLAGER IN BEELD, DAT IS TOCH EEN FEESTJE? “DOE MEE AAN DE WEEK VAN DE SLAGER EN LAAT JOUW EXPERTISE ZIEN, DEEL JOUW PRODUCTKENNIS EN ZEKER OOK JOUW ENTHOUSIASME” ‘DEZE UITGAVE VAN SLAGERSVAK IS GEDRUKT VOOR HET BESLUIT OM DE ‘WEEK VAN DE SLAGER’ UIT TE STELLEN VANWEGE HET CORONAVIRUS. ZODOENDE IS DIT ARTIKEL NIET LANGER ACTUEEL EN DERHALVE NIET ZICHTBAAR VO R ONZE LEZERS.’

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4