Slagersvak nr 1-2022 Online

S l a g e r s V a k n r 1 2 0 2 2 19 Hermeler geeft aan dat hij vorig najaar tijdens de vakbeurs Meat Expo in Kortrijk al merkte dat zijn concept aanslaat. “We hebben toen een superbeurs gedraaid. De markt is duidelijk toe aan een circulair concept. Niet alleen in Nederland, maar zeker ook in België en de rest van Europa. Dit najaar staan we trouwens ook op Slavakto. Retail Equipment is gewoon een betrouwbare partner op het gebied van foodequipment, maar dan circulair. Machines worden teruggebracht in nieuwstaat en relatief goedkoop weer verkocht. Prijs is nu eenmaal een belangrijk aankoopcriterium. Bovendien is elke machine stekkerklaar. Je laadt de machine in of laat ‘m bezorgen, sluit ‘m aan en kunt ‘m gebruiken. We hebben een live voorraad. Vandaag gekocht, is vandaag of morgen al in huis”, benadrukt hij. NAAMSBEKENDHEID VERGROTEN Retail Equipment Europe is een relatief nieuw bedrijf en dus zet Hermeler vol in op het vergroten van de naamsbekendheid. “Daarom adverteren we in SlagersVak en houden we een interview over ons concept. Maar we investeren ook flink in online marketing, want het is de bedoeling dat iedereen die straks online op zoek is naar een nieuwe snijmachine of kippengrill bij zijn zoektocht op Google automatisch op onze pagina uitkomt.” Meer informatie: Retail Equipment Europe Tel. +31 (0)6-1447 0300 , www.retailequipment.eu www.eurocuisine.nl bouwwerkzaamheden in zijn pand naast de snelweg A32 bij Steenwijk. Op het moment dat deze uitgave van SlagersVak op de deurmat ligt, beschikt het pand over een grote showroom waar slagers en andere versspecialisten zelf een kijkje kunnen komen nemen tussen de verschillende machines. “De bereikbaarheid is natuurlijk top, want je rijdt de afrit af en je staat bij ons voor de deur. Zeker voor ondernemers die graag een gevoel willen hebben bij het bedrijf waar ze zaken mee doen, is het belangrijk dat we over een showroom beschikken. Slagers zijn van nature een groep ondernemers, die zelf willen zien of het goede verhaal wat ze verteld wordt ook waar is. Ze willen zekerheid over onderhoud en de staat van de machine. Een groothandel zoals Retail Equipment is er nog niet in Europa. Wie een nieuwe snijmachine of kippengrill wenst, laat ons weten wat zijn budget is en wij bieden ze een model dat bij hun budget past. En koop je liever online? Dat kan ook, dan maken wij een foto of een filmpje van de verschillende modellen en dan kan je zelf kiezen welke je wilt.” GROOT AANBOD Al bij binnenkomst wordt duidelijk hoe groot het aanbod van Retail Equipment Europe is. De stellingkasten in het magazijn staan van onder tot boven vol met snijmachines, kippengrillen, klappacks (verpakkingsmachines), steamers en weegschalen. Van bekende A-merken als Berkel, DEKO, DIGI en Ubert. “Omdat een grote retailer afstapte van het slagersconcept dat zij aanboden, kwam er een grote partij slagerijmachines en apparaten beschikbaar dat tot dat moment naar volle tevredenheid werd gebruikt op de versafdelingen van die supermarkten. Alles wat we binnen hebben gekregen, hebben we gecontroleerd EUROCUISINE: TOPMERKEN TEGEN TOPPRIJZEN Behalve Retail Equipment Europe is Caspar Hermeler ook (mede)eigenaar van Eurocuisine. Eurocuisine levert alleen maar nieuwe apparatuur met de volledige fabrieksgarantie. “A-merken voor bodemprijzen”, benadrukt Hermeler. “Ook bieden we alle schoonmaak- en reinigingsproducten van de A-merken Rational en Winterhalter aan voor bodemprijzen. Hier gebruiken wij ook de NFC-codes voor die je op de machines kan plakken en deze NFC-tag kun je scannen met je mobiele telefoon. Op deze manier kan de klant gelijk bestellen en komt deze rechtstreeks binnen bij Eurocuisine. Dit is superhandig, want de klant hoeft alleen nog maar de code te scannen, aantallen invullen en op verzenden te drukken.” en indien nodig gereviseerd. Het wordt vervolgens in het door ons zelf ontwikkelde Asset Managementsysteem gezet. Elk apparaat beschikt zodoende over een eigen NFC-code. Vergelijk het met een NAP voor je auto. Wie een machine bij ons koopt, kan zodoende precies zien hoe oud een machine is, wat de onderhoudsgeschiedenis is et cetera.” Hermeler vervolgt: “Als een slager op zoek is naar een snijmachine van DEKO, dan kunnen we hem zo vier of vijf machines aanbieden van een specifiek bouwjaar inclusief een overzicht van de huidige staat. Zodoende hebben we voor iedereen wat wils. Iemand die een machine wil die één jaar oud is, kunnen we voorzien, maar een slager die op zoek is naar een weegschaal en etiketteermachine van drie of vier jaar oud, kunnen we ook prima helpen. Alle modellen zijn opgeknapt en gebruiksklaar.” INSPELEN OP DE HUIDIGE TRENDS “We spelen met ons aanbod heel gericht in op de veranderingen in de markt, want dit is een schoolvoorbeeld van circulaire economie. Een oude machine wordt gereviseerd en kan als een nagenoeg nieuwe machine worden verkocht. De snijmachines van DEKO en Berkel brengen we zelfs terug in de originele kleur. Veel slagers willen best het wegen en etiketteren automatiseren, maar durven dat vaak niet vanwege de flinke investering die het met zich meebrengt. Maar bij ons kunnen ze een DIGI uit één van de laatste series kopen voor 500 euro. Dan maak je die stap dus een stuk kleiner. Wij bieden slagerijen de kans om een automatiseringsslag op een betaalbare manier te maken. En de DIGI-weegschalen komen met een vrij te programmeren softwarekaart.”

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4