Slagersvak nr 1 2023

SLAGERSVAK NR 1 2023 35 Directeur Koninklijke Nederlandse Slagers MARIAN LEMSOM IS DIRECTEUR VAN DE KONINKLIJKE NEDERLANDSE SLAGERS (KNS). IN ELKE UITGAVE LAAT ZIJ HAAR LICHT SCHIJNEN OVER DE SLAGERSBRANCHE. VROEGER WAREN DE MAALTIJDEN STRAK GEREGELD DOOR ONTBIJT, LUNCH EN DINER MET TUSSENDOOR KOFFIE MET EEN KOEKJE. TEGENWOORDIG EET MEN ALTIJD EN OVERAL EN LIJKEN DE VASTE EETMOMENTEN NIET MEER TE BESTAAN. NATUURLIJK HEEFT DAT VERANDERENDE EETPATROON OOK INVLOED OP HET ASSORTIMENT VAN DE SLAGER. EN WAT EEN KANSEN BIEDT DAT! Naast een mooi assortiment aan vlees kun je je nu enorm onderscheiden met originele vlugklaar artikelen, snacks, royaal belegde broodjes en allerlei borrelhapjes en zeker ook maaltijden. Verse kant-en-klaar maaltijden nemen een enorme vlucht. Zag je vroeger nasi, bami, heel exotisch, en soms ook nog macaroni. Tegenwoordig zie je naast een grote variatie aan stamppotten ook mooie schotels met asperges maar ook luxere Aziatische en Mediterrane gerechten. De keus is vaak enorm en dat is pas ontzorgen! Want de consument is drukdrukdruk, heeft haast, maar wil wel lekker, ambachtelijk en gezond eten. Gemak dient de mens en dankzij de maaltijden van de slager is het ‘thuis uit eten’. De slager biedt niet langer een product, maar een oplossing voor smakelijk en makkelijk. BEHOEFTE AAN GEMAK Het verkopen van maaltijden past heel goed in de eetwinkel van de toekomst. De behoefte aan gemak neemt bij jong én oud namelijk toe. Het introduceren van maaltijden in jouw assortiment vraagt natuurlijk om een plan. Hoe, wat, waar, door wie en tegen welke prijs? Een doordacht aanvalsplan is echt nodig als je succes wilt hebben en dat laatste wil natuurlijk iedereen. Ook al ligt jouw hart bij mooie vleesproducten en zie je andere maaltijden meer als accessoire op het bord, gemak is geen vluchtige trend maar is een blijvertje. Daarom goed om eens te overwegen hoe maaltijden bijdragen aan jouw bedrijfsresultaat! GEMAK DIENT DE MENS Marian Lemsom COLUMN

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4