Slagersvak nr1-2024 Online

SLAGERSVAK NR 1 2024 11 dicht bij de ambacht van de slager en zorgen ervoor dat hij zijn creatieve vrijheid behoudt, waarbij de slager zelf kan bepalen hoe ‘gek’ hij of zij het maakt. Dat betekent dat de slager zelf kiest voor bijvoorbeeld 10, 30 of 50 procent plantaardige toevoeging.” Droge slagersmix en paddenstoelfiletsnippers De slager kan dat eenvoudig doen met de droge slagersmix en paddenstoelfiletsnippers van BeefyGreen. “Je gebruikt onze slagersmix als droog ingrediënt in combinatie met vlees- en oesterzwamsnippers. Het is gemakkelijk en veelzijdig in gebruik, met uitstekende vochtbindende kwaliteiten. Het stabiele product is geschikt voor zowel vegetarische als hybride gerechten. Slechts 40 tot 60 gram toevoegen op 1 kilogram eindproduct garandeert een consistente en smaakvolle ervaring. De paddenstoelfiletsnippers gebruik je zoals je rundvleessnippers zou gebruiken. Als gepasteuriseerd en diepgevroren product is het ideaal voor duurzaam voorraadbeheer. Dit diepvriesproduct vergroot de flexibiliteit in gebruik, terwijl het unieke productieproces zorgt voor een supermalse textuur en vlezig mondgevoel. De natuurlijke synergie van paddenstoelen en vleesfiletsnippers voegt een smakelijk element toe aan gerechten. Geschikt voor zowel vegetarische als hybride bereidingen zijn deze oesterzwamsnippers bovendien verrijkt met veldboneneiwit. Zo haal je een vlezige en begrijpbare textuur in huis vanuit een paddenstoel.” Wat ook onder het concept valt, is dat je wordt geholpen met de juiste promotie en communicatiemiddelen in de winkel. “In de winkel worden diverse promotiemiddelen ingezet om de aandacht te vestigen op de hybride producten van De Groene Slager. Posters moedigen EEN BELANGRIJK BIJKOMEND VOORDEEL IS DAT JE ALS SLAGER EEN NIEUWE DOELGROEP AANSPREEKT MET DE GROENE SLAGER klanten aan om de slager te raadplegen, terwijl vitrinekaartjes fungeren als gespreksopeners. Vlaggetjes en productkaartjes in de vitrine tonen de unieke kenmerken van de producten en groene schalen versterken de presentatie. Klanten kunnen met giveaway-flyers en QR-codes direct meer te weten komen over de duurzame aspecten. Bovendien zijn er flyers, folders en kaartjes met inspirerende recepten beschikbaar, waardoor de klant wordt aangemoedigd om deze innovatieve en milieubewuste producten te ontdekken.” Landelijk uitrollen Tot op heden heeft een handjevol slagers het concept van De Groene Slager thematisch omarmd en in nieuwe productontwikkelingen gebruikt. Bijvoorbeeld bij sappige burgers, als gemarineerde maaltijdcomponent of bij drogeworstbereiding. Maar als het aan Nouwens ligt, komt daar snel verandering in. “Slagers reageren enthousiast en weten dat ze er iets mee kunnen om bij de tijd te blijven. De verandering in smaak is minimaal, maar de communicatie naar de klant is nog niet eenduidig. Ik zet in op de combinatie van vlees en herkenbare plantaardige elementen, met de ambitie om het concept landelijk uit te rollen en recepturen te delen. De strategie richt zich vooral op stedelijke gebieden, waar over het algemeen meer interesse in dit soort producten is. We leveren niet alleen, maar denken ook actief mee over de toepasbaarheid en het product moet er vooral lekkerder van worden. Een belangrijk bijkomend voordeel is dat je als slager een nieuwe doelgroep aanspreekt met De Groene Slager. Vandaag bestellen via beefygreen.nl is morgen al bereiden in de keuken.” Meer informatie: BeefyGreen proef@beefygreen.nl www.beefygreen.nl/degroeneslager

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4