SLAGERSVAK NR 1 2025 21 COVERSTORY: BICKERY FOOD GROUP - SMOKEY GOODNESS ‘WEET ALS SLAGER WAAR EEN CONSUMENT NAAR OP ZOEK IS EN PAS JE AANBOD DAAR OP AAN’ Smokey Goodness is een Nederlands barbecue- en grillmerk opgericht door Jord Althuizen in 2010. Het merk staat bekend om zijn robuuste, authentieke BBQ-stijl, geïnspireerd door de Amerikaanse low- & slow-barbecuecultuur. Smokey Goodness heeft een prijsstelling die aansluiten bij wat de consument wil uitgeven aan kruiden, rubs en sauzen (burnables). “Slagers zijn een belangrijke schakel in de keten, want zij kunnen zich als geen ander opwerpen als dé barbecuespecialist van hun dorp of stad”, weet Jord. “Winkelpresentatie, verpakking en de locatie waar producten verkocht worden, zijn leading. Dan is het fijn om een goede distributeur achter je te hebben staan. Wat het geval is met Bickery Food Group.” Smokey Goodness biedt cateringdiensten, BBQ-workshops en een lijn met bekroonde kookboeken, zoals Smokey Goodness: Het ultieme BBQ boek. Daarnaast verkoopt het merk gerelateerde producten, waaronder sauzen, rubs en accessoires, meer specifiek rookhout, snippers en houtskool. Met een focus op open vuur, puur vlees en rokerige smaken, heeft Smokey Goodness zich gepositioneerd als dé autoriteit op het gebied van barbecueën in Nederland. Jord is niet alleen de ontwikkelaar van het merk, maar maakt zich eveneens hard voor vernieuwend ondernemerschap. Door keuzes te maken die afwijken van wat slagers doorgaans kiezen. “We werken nu een tijdje samen met Bickery. De bedrijfsfilosofie die erachter zit, werkt goed voor ons. De verpakking van Smokey Goodness heeft een restyling ondergaan en is qua verpakkingsgewicht van 350 naar 250 gram gegaan. De marge is groter geworden en daarmee dus ook de kansen die ons merk biedt aan slagers. Heel vaak zie ik ‘BBQ-specialist’ op een gevel staan, maar als ik dan kritisch naar de vitrine kijk, word ik vaak overmand door een gevoel van nostalgie. Saté, speklapjes, sjaslieks... Natuurlijk is daar nog steeds vraag naar, maar als slager ben jij dé specialist in proteïnen. Dat betekent dat je de toonzetter bent in ‘wat eten we vanavond?’. Dat betekent dus ook dat je mee moet in trends en ontwikkelingen.” Lees verder op de volgende pagina ▶
RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4