AMBACHT SLAGERSVAK NR 1 2025 39 Initiatiefnemer van de activiteiten voor Week van de Slager is Stichting Vormings- en Ontwikkelingsfonds in het Slagersbedrijf (VOS). In het bestuur hiervan zijn KNS, FNV en CNV verenigd. Volgens de organisatie is de slagerij van de toekomst een samensmelting van ambachtelijk vakmanschap, persoonlijke aandacht, kennis, kwaliteit en smaakbeleving. “Ambacht is weer 'sexy'. Zelfs bij jongeren!” Dit alles wordt in de Week van de Slager 2025 samengevat in een korte duidelijke boodschap: Proef het ambacht. Op de radio Over het verschil in kwaliteit en smaak kun je veel vertellen, maar eigenlijk moet de consument het gewoon ervaren en proeven in de winkel. Met ruim 200 radiospots worden consumenten uitgenodigd letterlijk het verschil te komen proeven en te ontdekken bij hun lokale slager. De spots van de Week van de Slager zijn te horen op zenders als Radio 538, Sky Radio en 100% NL. Het bereik is ruim 3 miljoen mensen. Van jong tot oud. Foodinfluencers Ook op social mediakanalen als Instagram en TikTok is er aandacht voor de Week van de Slager. Onder andere door een samenwerking met enkele food influencers. Zij gaan met hun slager opvallende filmpjes maken en laten zien hoe leuk en lekker het bij de slager is. Ze bouwen bijvoorbeeld met hun slager de allerlekkerste burger, doen een blinde smaakproef of koken iets verrassends. Slager wordt 'influencer' VOS laat in de Week van de Slager landelijk dus flink van zich horen. Echter, met de winkels, etalages, medewerkers en natuurlijk de eigen social mediakanalen kunnen in deze week nog veel meer mensen bereikt worden. “Sterker nog: we kunnen de lokale klant, of mogelijke nieuwe medewerkers, alleen enthousiasmeren als elke slager 'influencer voor een week' wordt! We nodigen alle slagers uit om hieraan mee te doen.” Hoe dat te doen, daar heeft de organisatie wel ideeën over: “Deel allereerst de 'Week van de Slager' filmpjes in jouw story’s. Maar hoe leuk is het om samen met jouw medewerkers een filmpje voor social media te maken, waarin je nieuwe en bestaande klanten uitnodigt om te komen proeven. Leef je uit en voeg vooral ook #weekvandeslager toe aan de video’s.” Proeven & Promoten De Week van de Slager biedt dus de uitgelezen mogelijkheid om te laten zien ‘wat je in huis hebt’ en mensen te laten proeven in of buiten de winkel. Voor extra aandacht en aankleding kun je op de site van KNS een promotiepakket vinden en leden ontvangen materiaal voor in de winkel. Houd de nieuwsbrief van KNS in de gaten voor meer informatie. WEEK VAN DE SLAGER 2025: PROEF HET AMBACHT (EN DOE MEE!) Van 7 tot 12 april 2025 is het de Week van de Slager waarin het werken in de branche centraal staat. Dit jaar wordt het ambachtelijk slagersvak gevierd met enkele honderden radiospots op diverse landelijke radio stations én de inzet van food influencers op social media. De campagne is een landelijke voorzet. Slagers worden uitgenodigd die in hun eigen omgeving in te koppen. De landelijke Week van de Slager-campagne in combinatie met lokale inspanningen van slagers zorgt dat meer klanten en potentiële nieuwe medewerkers geënthousiasmeerd kunnen worden voor de ambachtelijke slagerij. Meer informatie: weekvandeslager.nl
RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4