Slagersvak nr2-2020 Online

s l a g e r s v a k n r 2 2 0 2 0 26 C o r o n a . N o u e n ! ‘TOEN RUTTE DE LOCKDOWN AANKONDIGDE, had ik mijn strijdplan al klaar’ EGRO HORECASPECIALISTEN IS EEN MOOI VOORBEELD VAN EEN ONDERNEMING DIE ZICH NIET VOELT GEREMD DOOR DE CORONACRISIS. DE HORECASLAGERIJ UIT UTRECHT DREIGDE DOOR DE LOCKDOWN EEN FLINK DEEL VAN ZIJN OMZET TE GAAN VERLIEZEN, MAAR DIRECTEUR- EIGENAAR BART JAN WIJSMAN SCHAKELDE DIRECT OVER OP PLAN-B. “IK HEB WELGETELD EEN NACHT WAKKER GELEGEN. DE DAG EROP HEBBEN MIJN VROUW SYLVIA EN IK EEN STRIJDPLAN VOOR DE KOMENDE MAANDEN ONTWIKKELD. TOEN RUTTE DE LOCKDOWN AANKONDIGDE, KONDEN WIJ DIRECT SCHAKELEN. GELUKKIG SLOEG HET UITGEDACHTE CONCEPT METEEN AAN”, LACHT WIJSMAN. Binnen de horecawereld is EGRO Horecaspecialisten goed bekend. Net zoals zijn voorganger Jan de Groot een begrip was in de poelierswereld. Binnen de slagersbranche heeft Wijsman ech- ter nog een grotere wereld te winnen, maar de overtuiging dat hij met zijn bedrijf kan voldoen aan de vraag van slagers die zich willen onderscheiden, is duidelijk aanwezig. “Ik denk echt dat wij fantastische producten hebben die slagers zouden kunnen verkopen”, onderstreept hij. “Qua vlees zijn wij echte specialisten die toegevoegde waarde creëren. Dat proberen we op een rede- lijke schaal en zo authentiek mogelijk te doen. Wij maken producten als pulled pork, spareribs, sous vide kip, maar ook brisket in een echte smoker en garen dit uren op Hickoryhout dat we zelf importeren uit Amerika. We noemen ons horecaspecialist. Wij gaan niet snel beter koken dan een chef-kok, maar ook wij leggen ons eigen karakter, ziel en zaligheid in een product. We hel- pen wel de chef een stuk op gang helpen met ons vlees. En hetzelfde geldt voor slagers die een kwart van hun vitrine tegenwoordig hebben ingericht met kant-en-klaarproducten en maaltijden. Slagers hebben niet altijd de tijd om de hele dag door zelf maaltijden te maken, maar vaak wel de clientèle die daarnaar op zoek is of die iets anders wensen. En daarvoor hebben wij dus de juiste vleesproducten die zeker voor slagers qua marges heel interessant zijn om aan te bieden aan hun klanten. “Storytelling” is immers waar klanten enthousiast van worden! Bart Jan Wijsman

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4