Slagersvak nr2-2021 Online

s l a g e r s v a k n r 2 2 0 2 1 15 F r a n c h i s e ‘Onze nieuwe franchiseformule IS EROP GEËNT DAT EEN SLAGER SUCCESVOL EN RENDEMENTVOL KAN OPEREREN’ VLEESWARENGROOTHANDEL DE WAAL VERS BV HEEFT SLAGERIJKETEN GELDERBLOM OVERGENOMEN. NA DEZE OVERNAME HEEFT EEN HERSTRUCTURERING VAN DE FRANCHISEFORMULE VAN GELDERBLOM PLAATSGEVONDEN OP BASIS VAN DE INHOUD, STRUCTUUR EN UITSTRALING. ER WORDT INGEZET OP ORGANISCHE GROEI VAN DE FRANCHISEKETEN. “WIJ HEBBEN DE FRANCHISEFORMULE TEGEN HET LICHT GEHOUDEN EN HET FORMULEPAKKET UITGEBREID, ZODAT EEN SLAGER SUCCESVOL EN RENDEMENTVOL KAN OPEREREN. DE ONDERNEMER MAAKT MOOIE STAPPEN DOOR TE KIEZEN VOOR ONZE FRANCHISEFORMULE”, BENADRUKT FORMULEMANAGER JOS GELDERBLOM. De Waal Vers BV en Slagerij & Partyservice Gelderblom kwamen zo’n drie jaar geleden met elkaar in contact. “Wij beleveren 150 tot 175 slagerijen per week met vlees en vleeswaren. Wij zijn niet blind voor de ontwikkelingen in de sector, waarbij we zien dat slagers succesvol kunnen ondernemen maar worstelen met bedrijfsopvolging. Natuurlijk valt er voor ons een winkelpunt weg als een slagerij sluit, maar nog belangrijker vinden wij dat de branche zich verder professionaliseert. Zodoende willen wij talentvolle ondernemers faciliteren om een bestaande winkel over te nemen via de Gelderblom-franchise”, legt commercieel directeur en frachisegever Auke de Waal uit. Jos Gelderblom vult aan: “Onze formule zit structureel op 20+ slagerijen in Nederland. Sinds 1984 bekleedden we ook een leveranciersfuncties, maar we voelden dat er een moment kwam om Gelderblom door te ontwikkelen. Daarbij wilden we niet met iedereen in zee gaan, maar kijken wat voor mensen achter een bepaald bedrijf zitten. De identiteit en de kernwaarden van De Waal en Gelderblom passen uitstekend bij elkaar. Zodoende dat we met elkaar om tafel zijn gegaan. Dat heeft geleid tot de overname. Nu zijn we klaar om de vernieuwde Gelderblom-franchise te communiceren met de markt.”

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4