Slagersvak nr2-2021 Online

s l a g e r s v a k n r 2 2 0 2 1 23 BEWEZEN PLATFORM Online platformen hebben zich in andere sectoren allang bewezen, stelt Hansen. Als voorbeeld noemt hij de reisbranche. “Vroeger ging je naar een reisbureau, nu stel je je vakantie online samen”, benadrukt hij. Hetzelfde principe is ook van toepassing op NextDeli. “Waarbij we van onze klanten terugkrijgen dat zij zich als een kind in een snoepwinkel voelen zodra ze ervaren hoe groot de keuze is”, lacht Hansen. “Vanuit het Expertisecentrum voor het Slagersambacht ben ik als bestuurslid betrokken bij het continuïteitsvraagstuk. In 1970 hadden we 15.000 slagerijen, tegenwoordig nog 1.500. Al die omzet is weggelekt naar de supermarkt. Om te voorkomen dat die laatste tien procent ook wegvloeit naar de retail, moet een speciaalzaak zich nog beter specialiseren. De handicap die een supermarkt heeft, is haar platte assortiment. Een slagerij kan verdieping aanbrengen. Vroeger moest een slager allerlei toeren uithalen om specialiteiten van elders te halen. Neem bijvoorbeeld rundvlees. Dankzij NextDeli kan een slager nu naast de ribeye van zijn eigen leverancier bijvoorbeeld een Wagyu ribeye van Nice to Meat, een Black Angus uit Uruguay van Carnimex, een Schotse Aberdeen Angus van Chateaubriand, een dikbil van Gilles, een Ribeye van Nederlandse Herkomst van Kouwenhoven Vlees, skin-packed van Vleesvee Integratie Twente of een Dry-Aged variant van Den Houdijker in zijn toonbank leggen om de klant te verrassen. En dat allemaal op één adres bestellen. Dat is toch top?!” LOSSEN PROBLEEM OP Hansen geeft aan dat NextDeli niet is gelanceerd om de loyaliteitsband die slagers met hun leveranciers hebben te doorbreken, maar juist ter aanvulling op het standaard aanbod. “Groothandels zien NextDeli als “DANKZIJ NEXTDELI KAN IK BIJ VERSCHILLENDE SPECIALISTISCHE LEVERANCIERS BESTELLEN VOOR WIE EEN RIT NAAR NIEUW-BERGEN NORMAAL GESPROKEN NIET INTERESSANT ZOU ZIJN GEWEEST” Arno de Best en Ben Hansen

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4