Slagersvak nr2-2020 Online

S l a g e r s V a k n r 2 2 0 2 2 10 I n t e r v i e w Met de toevoeging van Weber aan het rijke merkenpallet slaat Bickery naar eigen zeggen twee vliegen in één klap. “Wij zijn het hele jaar bezig met kerstpakketten, maar het zwaartepunt van onze werkzaamheden ligt in de periode september tot en met december. Dat betekent dat we nog ruimte hadden in het voorjaar, juist in de maanden dat mensen zich gaan bezighouden met barbecueën. Weber past als A-merk uitstekend bij ons merkenportfolio en vanwege ons distributienetwerk kunnen wij de producten van Weber heel gericht leveren aan de groothandels waar slagerijen hun inkopen doen. Bickery treedt op als importeur, Weidelco wordt het verkooppunt. We verkopen de kruiden, rubs en flakes van Weber, maar bijvoorbeeld ook de sauzen van Hela.” WEBER DOMINEERT DE MARKT Groot voordeel voor Bickery is dat Weber als merk weinig introductie behoeft. Weber geldt immers als een autoriteit op het gebied van de ketelbarbecue. Bovendien heeft barbecueën de laatste jaren enorm aan populariteit gewonnen. Als vlees- (en dus barbecue)specialist bij uitstek, is de slager een ideale partner voor Bickery om de producten ‘MET WEBER KAN DE SLAGER een onderscheidend A-merk KRUIDEN EN RUBS AANBIEDEN AAN ZIJN KLANTEN’ aan consumenten te verkopen. “Supermarkten zien de rubs en kruiden van Weber toch al snel als een promotie- of een seizoensproduct. Dat is niet wat wij willen. Daarom kiezen wij bewust voor tuincentra en bouwmarkten, omdat klussen, buitenleven en barbecueën natuurlijke combinaties zijn. Net zoals veel mensen voor hun vlees en kruiden naar barbecuespeciaalzaken, versspeciaalzaken en slagerijen gaan”, verduidelijkt Oscar Sjoerds. DISTRIBUTIE VIA WEIDELCO Oscar Sjoerds voerde enkele gesprekken met Jan Atsma van Weidelco Foodpartners, dat de distributie onder slagerijen gaat verzorgen. “Wij bieden alles voor de slagerij behalve het vlees”, lacht hij. “Veel kruidenleveranciers hebben van die schandalig grote verpakkingen, waar je bij wijze van spreken tien jaar voor nodig hebt om ze op te maken. Wat de kruiden, rubs en flakes van Weber zo aantrekkelijk maken, zijn de normale formaten. Het gaat echt om kruiden die je als slager ideaal kunt verkopen als ‘bijpakker’. Met een adviesverkoopprijs van 3,95 euro voor de consument en een mooie marge voor de slager. Men vindt Weber een fantastische merk. Bovendien bieden we prachtige displays en promotieartikelen om de verkoop te stimuleren”, legt hij uit. BICKERY FOOD GROUP IS AL MEER DAN DERTIG JAAR MARKTLEIDER OP HET GEBIED VAN KERSTPAKKETTEN IN DE BENELUX. VANUIT DE ZORGVULDIG OPGEBOUWDE DISTRIBUTIE VAN A-MERKEN VOOR DEZE PAKKETTEN KWAM VAN ÉÉN VAN DE LEVERANCIERS HET VERZOEK OF BICKERY OOK DE DISTRIBUTIE VAN WEBER IN NEDERLAND VOOR HAAR REKENING ZOU WILLEN NEMEN. “DAT WAS EIND VORIG JAAR. INMIDDELS IS ER EEN INNIGE SAMENWERKING OPGEZET, WAARBIJ WE NU KLAAR ZIJN OM DE KRUIDEN, RUBS, FLAKES EN SAUZEN VAN WEBER TE DISTRIBUEREN VIA HET SLAGERSKANAAL”, VERTELT COMMERCIEEL DIRECTEUR OSCAR SJOERDS VAN BICKERY.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4