Slagersvak nr 2 2023 Online

SLAGERSVAK NR 2 2023 11 het A-merk Délifrance en je hebt een geweldige kans op kruisbestuiving tussen het concept en het complete winkelaanbod van de slagerij. Klanten die voor de slagerijproducten komen, zien meteen de luxe broodjes – en andersom. Bovendien boor je een nieuwe, jonge doelgroep aan die op voorhand misschien niet direct bij de slager komt.” Begeleiding Eenvoudig en binnen zes weken kan het concept gerealiseerd worden in de slagerij. Délifrance en de aangesloten conceptpartners (De Waal, Palvé versgroep, De ReclameHelden, Delmo en Emondt KMI Fresh Food Interiors) bieden daarbij uitstekende begeleiding. Die bestaat uit gesprekken tussen de betrokken partijen, inventarisatie van de ruimte, een schets van het concept en bepalen welk (communicatie)materiaal je wil gebruiken. “Een ondernemer heeft bijvoorbeeld de vrijheid om op de menukaart zijn eigen specialiteiten te zetten. Ook bepaalt de slager zelf de consumentprijzen. Natuurlijk in goed overleg en afgestemd op het marktgebied. Délifrance traint het personeel in het gebruik van de broodjescorner en ondersteunt de eerste dagen bij de opstart. Het concept is gebaseerd op snelheid en efficiëntie. Zo kan iedereen ermee werken. Délifrance heeft hier al dertig jaar ervaring mee.” Investering Voor een vast bedrag per maand en een relatief lage investering wordt de ondernemer volledig ontzorgd en wordt het concept in de winkel gerealiseerd. “Het break-even point voor de maandelijkse kosten van de merklicentie van Délifrance, begeleiding, opleiding en gebruik van de marketingtools is ongeveer vijftig broodjes per week. Hierbij zit een relatief lage investering voor apparatuur en communicatie. Denk je dat dit niet gaat lukken? Dan moet je er niet aan beginnen.” Keurslager John Kater uit Heerhugowaard was afgelopen november de eerste slagerij waar Délifrance Vers van ’t Slagersmes werd geïmplementeerd. De familie Kater is inmiddels ambassadeur van het concept. “Klanten zijn ontzettend enthousiast”, vertelt Diana Kater, dochter van eigenaar John. “Je merkt dat mensen Délifrance herkennen en automatisch ervan uitgaan dat de broodjes van goede kwaliteit zijn. Door de broodjescorner hebben we veel nieuwe klanten erbij gekregen. Mensen die eerder niet voor de slager kwamen, komen nu wel langs voor een broodje. Ze leren meteen de rest van de winkel kennen en zien dat we meer te bieden hebben dan ze dachten.” Bekende naam De verkoop van broodjes deed Keurslager John Kater vóór de implementatie van het concept ‘erbij’. Maar Kater wilde een broodjescorner die stevig staat. “Voorheen probeerden we het zelf, maar we stonden nooit bekend als broodjeszaak. Klanten vroegen er ook niet naar. Terwijl we wel broodjes verkochten. Nu verkopen we broodjes onder een heel bekende naam. Mensen hebben echt zoiets van: daar wil ik heen. We verwelkomen iedere week ongeveer 150 nieuwe en vooral jonge gezichten in de winkel. Dat zijn de klanten voor de slagerij van de toekomst!” “Als je op een professionele manier luxe broodjes wil verkopen als slager en je weet niet zo goed hoe je dat moet vormgeven, is het heel interessant om je te laten informeren over het concept. Délifrance en de conceptpartners ondersteunen je goed bij de implementatie van de broodjescorner, trainingen en begeleiding. Ze staan altijd voor je klaar. Ik denk dat het lastig is om iets vergelijkbaars op eigen houtje te realiseren.” De komende periode gaat de familie Kater de zakelijke markt actief benaderen in Heerhugowaard. De verwachting is dat het aantal nieuwe zakelijke klanten en extra omzet hierdoor verder groeien. Wim den Hartog van De Waal is ambitieus met Délifrance Vers van ’t Slagersmes. Hij besluit: “Inmiddels zijn er, na de introductie op de Slavakto vorig jaar, diverse afspraken voor de realisatie van meerdere corners verspreid over het land. Waaronder een splinternieuwe shop in the shop in een nieuwe moderne slagerij, die nog gebouwd wordt. Ondernemers die inmiddels zijn gestart, creëren direct extra omzet en zien door het concept veel nieuwe gezichten in hun winkel. Daar gaat het om. Heeft een slager met dit concept geen succes met de verkoop van broodjes? Dan gaat het op een andere manier ook niet lukken. Daar ben ik van overtuigd. Ons concept past bij de moderne slagerij van de toekomst en is gericht op de moderne consument.” Meer informatie: delifrance@dewaal-vers.nl

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4