Slagersvak nr3 2022 Online

Sl a g e r sVa k n r 3 2 0 2 2 26 Co v e r s t o r y: Un i l e v e r Fo o d So l u t i o n s Unilever Food Solutions biedt tientallen soepproducten in het Knorr Professionalassortiment. Met de nieuwe ‘Meer dan soep’-campagne, benadrukt UFS dat deze productenmulti-inzetbaar zijn en je er naast een klassieke soep, ook andere gerechten mee kunt maken. De chefs van UFS hebben voor drie verschillende soepproducten MEER DAN SOEP: UNILEVER INSPIREERT EN ONDERSTEUNT MET VERBLUFFEND EENVOUDIGE RECEPTEN, LEKKER EN LAAG IN KOSTEN ALS PARTNER VOOR VELE NEDERLANDSE SLAGERIJEN, MERKT UNILEVER FOOD SOLUTIONS (UFS) ZORGEN, TRENDS EN NIEUWE MOGELIJKHEDEN BINNEN DE SECTOR GAUW OP. VANUIT DE BRANCHE KLONK DE ROEP OM OPLOSSINGEN VOOR DE HOGERE KOSTEN, DUURDERE INGREDIËNTEN EN PERSONEELSSCHAARSTE. DE PROFESSIONALS VAN UFS STAKEN DE KOPPEN BIJ ELKAAR OM SLAGERS HIERIN TE ONDERSTEUNEN EN TE INSPIREREN IN HUN WERK. ZO WERD DE ‘MEER DAN SOEP’-CAMPAGNE GEBOREN. LAURA MEIJER, MARKETING MANAGER VAN UFS VERTELT: “WE WILLEN SLAGERS HELPEN KOSTEN TE BESPAREN, DE OPERATIE SLIM IN TE REGELEN, ÉN MINDER INGREDIËNTEN IN HET MENU TE GEBRUIKEN TERWIJL ZE HUN KLANTEN WEL MÉÉR BIEDEN.” elk drie verschillende recepten geformuleerd. “De recepten zijn verbluffend eenvoudig, lekker en laag in kosten en wij willen deze tips zeker met jullie delen”, vertelt Laura trots. “Onze chefs zijn voor deze campagne op basis van de soepproducten echt out-of-the-box gaan denken en hebben hun creativiteit erop losgelaten. Dit heeft geleid tot mooie voorbeelden van zeer toegankelijke gerechten die slagers als kant-en-klaarmaaltijden kunnen aanbieden in de winkel. We hopen hen bovendien te inspireren om ook zelf te experimenteren met de ingrediënten die ze reeds op het menu hebben staan.” EFFICIËNT EN KOSTENBEWUST Het slim inzetten van de ingrediënten die al voorhanden zijn, dat is één van de aandachtspunten van de campagne. “Het is voor slagers momenteel heel belangrijk om de stijgende kosten te kunnen drukken. Door ingrediënten die je sowieso al inkoopt, voor verschillende gerechten in te zetten, kun je al flink besparen. Immers, als je een menu met minder verschillende items hebt, kun je veel preciezer gaan inkopen. Je houdt de voorraad en gang van zaken in je keuken zo ook strakker in de hand”, legt Laura uit. “We dagen de slagers en chefs uit om met de bestaande ingrediëntenlijst iets verrassends en unieks te maken. Zodat een slagerij zijn aanbod op een efficiënte en kostenbewuste manier vergroot, zonder dat daar veel extra tijd of mankracht voor nodig is. Het vinden van goed, geschoold personeel voor in de keuken is momenteel namelijk óók een grote uitdaging in de branche.” Bij het opzetten van de campagne is UFS begonnen met verkennen van wat er zoal in slagerijen wordt aangeboden op het gebied van kant-en-klaarmaaltijden. “We zien veel gerechten volgens de traditionele aardappelen, groente en vleescombinatie en er worden aardig wat pastagerechten aangeboden. Dit hebben wij als uitgangspunt genomen bij het creëren van de variaties op basis van de soepproducten. Met als achterliggende gedachte dus het versimpelen van het inkoopproces”, aldus Laura. Bloemkool-broccoli soep

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4