Slagersvak nr3 2022 Online

Sl a g e r sVa k n r 3 2 0 2 2 34 Sl a v a k t o 2 0 2 2 “Slagers zijn zich de laatste jaren nog meer gaan specialiseren tot versspecialist, waarbij de nadruk steeds meer op kant-en-klaarmaaltijden is komen te liggen. Vanuit Verstegen bieden wij veel ondersteuning aan koks, slagerijen en visspecialisten. De input die wij in deze sectoren vergaren, verwerken wij in nieuwe concepten en producten die het gemak dienen van de slager, die steeds meer moeite heeft om goed personeel te vinden en er dus bij gediend is als de dagelijkse werkzaamheden een stuk eenvoudiger worden”, legt Dumont uit. VAN SLAGER NAAR VERSSPECIALIST De oplossingen die Verstegen heeft ontwikkeld, bestaan uit producten die de voorbereidingen en verwerking van vlees en maaltijden minder intensief maken. “Vóór corona kwam de consument al graag naar de slager voor zijn of haar maaltijd, maar door corona is die behoefte alleen nog maar toegenomen. Als een consument voor zijn eten kwaliteit wenst, dan doet hij of zij een ‘ONZE NIEUWE CONCEPTEN VERSTERKEN HET AMBACHT EN MAKEN HET DAGELIJKSE WERK GEMAKKELIJKER’ VERSTEGEN SPICES & SAUCES PAKT GROOTS UIT TIJDENS SLAVAKTO 2022. DE ROTTERDAMSE ONDERNEMING BIEDT TIJDENS HET EVENT TWEE NIEUWE PRODUCTGROEPEN DIE INSPELEN OP VEREENVOUDIGING VAN DE DAGELIJKSE WERKZAAMHEDEN IN DE SLAGERIJ, ZONDER IN TE LEVEREN OF DE HOGE PRODUCTKWALITEIT WAARMEE SLAGERS ZICH ONDERSCHEIDEN. “SLAGERIJEN WILLEN GEÏNSPIREERD WORDEN EN DAT GAAN WIJ TIJDENS SLAVAKTO DOEN MET CONCEPTEN EN PRODUCTEN DIE HET AMBACHT VERSTERKEN EN GEMAKKELIJKER MAKEN, ZOWEL VAKTECHNISCH ALS CREATIEF”, VERTELT PETER DUMONT, FOOD SUPPORT MANAGER BIJ VERSTEGEN. beroep op het ambacht. Daarom willen wij slagers inspireren, maar vooral gemak brengen. Met behulp van smaak, thema’s, de seizoenen maar bijvoorbeeld ook budget”, vervolgt Dumont. “Als Verstegen zijnde, stappen we graag naar voren om de slagerijsector te helpen en te ontzorgen. Als de vraag vanuit de slager zelf komt, dragen we oplossingen graag 1-op-1 aan, maar we werken ook met regionale vakgroepen. Slavakto biedt de kans om in één keer een grote doelgroep te bereiken met al onze concepten.” Ontzorgen hoeft vaak ‘helemaal niet ingewikkeld te zijn’, benadrukt hij. Als voorbeeld benoemt hij een grillworst met een smaakje. “Vroeger verkochten slagerijen alleen de standaard grillworst, maar de consument is vaak best bereid om een grillworst met een aparte smaak of lekkere kruiden te kopen. Als je bezig bent met de productie, neem je een deel apart en daarin breng je de variatie aan. Dit is niet zoveel meerwerk, maar het zorgt er wel voor dat je in één klap drie of vier verschillende grillworsten kunt aanbieden. Peter Dumont van Verstegen: ‘Slagerijen willen geïnspireerd worden en dat gaan wij tijdens Slavakto doen.’

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4