Slagersvak nr3 2022 Online

Sl a g e r sVa k n r 3 2 0 2 2 4 I n h o u d P. 10 NEDERLAND VLEESLAND Zes brancheorganisaties hebben begin september de handen ineengeslagen voor de lancering van Nederland Vleesland. Doel van dit online platform is feiten en cijfers over de vleesketen en vleesconsumptie te delen. Ook willen de initiatiefnemers de beeldvorming waar nodig bijstellen en misvattingen zo mogelijk wegnemen alsook de dialoog aangaan. “Als Tjeerd de Groot van D66 zegt dat hij spreekt namens zijn achterban, dan is het toch wel fijn om hem met feiten om de oren te slaan waaruit blijkt dat 72% van de D66stemmers boeren een essentieel beroep vinden.” P. 16 1906 – MAKERS VAN CHARCUTERIE Nathan Burggraaf en Bram Hakvoort hebben vorig jaar ‘1906 - Makers van Charcuterie’ opgericht. “Wij zijn een waarde gedreven bedrijf dat prachtige vleeswaren en vleesproducten maakt. Denk daarbij aan patés op klassiek Franse wijze, oer-Hollandse charcuterie en convenienceproducten”, vertelt Hakvoort. ‘1906’ verwijst naar het oprichtingsjaar van de slagerij van Willem Burggraaf, de overgrootvader van Nathan. “Wij werken nog steeds volgens zijn filosofie: het maken van pure en eerlijke producten - zonder toevoegingen en bij voorkeur helemaal e-nummervrij.” P. 21 VOORBESCHOUWING SLAVAKTO 2022 Op dinsdag 4 en woensdag 5 oktober vindt in de Werkspoorkathedraal in Utrecht een nieuwe editie van Slavakto plaats. Behalve een nieuwe locatie is ook de opzet van de grootste slagersvakbeurs van Nederland flink veranderd: Slavakto 2022 wordt een all-in slagersevent. “Waarin het twee dagen lang om innovatie, inspiratie en ontmoeting draait. Voor ons is het event geslaagd als slagers en hun medewerkers geïnspireerd en vol enthousiasme weer huiswaarts keren”, benadrukt Slavaktovoorzitter Wim van den Brink. 10 P. 26 COVERSTORY UNILEVER Als partner voor vele Nederlandse slagerijen, merkt Unilever Food Solutions (UFS) zorgen, trends en nieuwe mogelijkheden binnen de sector gauw op. Vanuit de branche klonk de roep om oplossingen voor de hogere kosten, duurdere ingrediënten en personeelsschaarste. De professionals van UFS staken de koppen bij elkaar om slagers hierin te ondersteunen en te inspireren in hun werk. Zo werd de ‘Meer dan soep’-campagne geboren. Laura Meijer, Marketing Manager van UFS vertelt: “We willen slagers helpen kosten te besparen, de operatie slim in te regelen, én minder ingrediënten in het menu te gebruiken terwijl ze hun klanten wel méér bieden.” 16 26

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4