Slagersvak Nr4-2021 Online

s l a g e r s v a k n r 4 2 0 2 1 11 Den Hartog vult aan: “Wij willen ondernemers de polsstok aanreiken om verder te kunnen springen. Wij geloven in de potentie van de branche. Doordat we nu over een eigen franchiseformule (Gelderblom) beschikken, heeft ons eigen leerproces ook een versnelling doorgemaakt. We ontvangen hierdoor waardevolle informatie direct van de consument.” FAMILIEBEDRIJF: DICHTBIJ DE MENSEN De Waal is een echt familiebedrijf. “Persoonlijk en betrokken, van oudsher al. We willen dichtbij onze klanten staan. Het geeft iedereen die hier werkt voldoening als we van een klant een appje krijgen, waarin staat ‘Bedankt, goede geregeld’, als zij er een mooie verkoopweek op hebben zitten. Daar doen we het voor. Wij werken echt samen met onze klanten. Die staan bij ons op één”, zegt Den Hartog. De Waal lacht: “En op een tweede eerste plaats staan onze medewerkers. Wij hebben veel jonge mensen in ons bedrijf die in alle geledingen van het bedrijf hun bijdrage leveren aan verdere innovatie. Door goed naar ze te luisteren, krijg je enorm veel waardevolle feedback. Waarom zouden we het wiel alleen uitvinden? We hebben bewust gekozen om extra te investeren in HRM, want goede mensen vinden in deze tijd is echt niet zo vanzelfsprekend. De kwaliteiten van mensen moeten aansluiten bij hun functie. De positieve energie binnen De Waal willen wij overbrengen naar onze eigen relaties. Het is niet alleen ons feestje, want wij willen onze expertise ook delen met klanten en leveranciers. Wij hangen samen met slagers de slingers op. Uiteindelijk moeten we het met elkaar doen en hebben we hetzelfde doel: een tevreden klant.” INNOVATIEF EN ONDERNEMEND “We hebben heel erg gekeken welke motoren we moeten en kunnen aanzetten om slagerijen optimaal te kunnen bedienen”, vervolgt De Waal. “We hebben fors geïnvesteerd aan de technische kant van ons bedrijf, zodat we ons kunnen blijven onderscheiden van onze concurrentie. Zo snijden we dagelijks onze eigen varkens uit, hebben we een worstmakerij geïntegreerd in onze formule en een professionele partner die voor ons het rundvlees uitsnijdt. Kip doen we eveneens zelf en we hebben bijvoorbeeld ook een droge worstenconcept ontwikkeld. Dit alles zorgt ervoor dat wij qua assortiment veel meer te bieden hebben dan een reguliere groothandel. Wie met ons samenwerkt, kan zich echt profileren als vakspecialist op meerdere vlakken (vleeswaren, kip, varken en/of rundvlees). Wij proberen door integratie binnen de bedrijfskolom met verantwoordelijke grondstoffen het boer tot bord principe te volgen. Door onze wijze van productie krijgt een slager een specialistisch assortiment tot zijn of haar beschikking waarmee een verschil gemaakt kan worden en dat hij of zij goed kan onderbouwen richting klanten, met een gezond tegengeluid op basis van feiten.” “Behalve conceptontwikkeling hebben we ook fors geïnvesteerd in onze marketing en communicatie, waarmee slagers heel direct de consument kan opzoeken. Wij helpen onze relaties met hun communicatie richting de consument”, legt Den Hartog uit. “Via social media, maar ook op andere gebieden, zoals lokale media, instore communicatie et cetera. Het succes van een slager is ons succes. Dat is zeker iets dat gerust benoemd mag worden, want ook daarmee wijken wij af van veel reguliere groothandels. Betrokkenheid tonen, is meer dan elke week producten leveren. Dat is echt samen met de klant kijken waar zijn of haar kansen liggen.” “SLAGERS GAAN DANKZIJ HET DELIFRANCE- CONCEPT EEN NIEUWE DOELGROEP BEREIKEN, EN DAARDOOR MET BESTAANDE EIGEN PRODUCTEN NIEUWE OMZET CREËREN. OP DIT MOMENT DRAAIT ER EEN PILOTSTORE MET VERRASSEND POSITIEVE RESULTATEN” Wim den Hartog (links) en Auke de Waal Lees verder op de volgende pagina >>

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4