SLAGERSVAK NR 4 2024 17 GEMAKSPRODUCTEN Tegenwoordig zijn steeds meer klanten van vers- en speciaalwinkels op zoek naar gemak. Zo moet het eten snel op tafel staan, wordt er veel bewuster omgegaan met eten én moet het er natuurlijk ook nog aantrekkelijk uitzien. Want ook beleving en gevoel spelen een steeds belangrijkere rol bij de consument. Eten wanneer het uitkomt Naast dat het eten er zelf goed uit moet zien, is de verpakking hierbij een erg belangrijke factor. Zo is het belangrijk dat het product in één oogopslag opvalt bij de consument en het daarnaast ook duidelijk is op welke wijze de consument het product het beste en het gemakkelijkst kan bereiden. Daarnaast heeft de jongere consument het vaste stramien van ontbijt-lunch-avondeten losgelaten en eten zij het liefst wanneer het hen uitkomt. Hierdoor is het dus van belang dat de bereidingstijd niet te lang is. ‘ALLES OM HET JOU GEMAKKELIJK TE MAKEN’ De vraag naar gemak en beleving groeit onder consumenten van vers- en speciaalzaken. Of het nu om snelle, gezonde maaltijden voor jongeren gaat of kant-en-klare oplossingen voor ouderen, versspecialisten zullen moeten inspelen op deze trend. De VAV*groep ondersteunt hen met vernieuwende producten en inspiratie met het motto: ‘Alles om het jou gemakkelijk te maken’. Snel, gezond en voedzaam Steeds meer versspecialisten spelen in op de vraag naar maaltijden. Niet alleen de nieuwe generatie, maar juist ook de oudere generatie, is steeds vaker op zoek naar makkelijke en snelle oplossingen voor hun avondmaaltijd. Voor de oudere generatie geldt dat zij vaak niet meer zelf hun maaltijden kunnen bereiden, waardoor zij sneller voor kant-en-klaarmaaltijden zullen kiezen. Het is hierbij van belang dat de maaltijden smaakvol zijn, en vooral voedzaam en gezond. Ook de jongere generatie is op zoek naar gemak, en zijn zij vaak bewust bezig met hun voeding. Versspecialist de helpende hand bieden Als versspecialist wil je graag inspelen op de behoeften van de consument en doorgaan met het ontwikkelen en aanbieden van nieuwe producten. Weliswaar stijgt de vraag vanuit de consument, maar daalt daarentegen het aantal handjes binnen de sector. De VAV*groep wil er daarom alles aan doen om het de versspecialist makkelijk te maken. “Ongeveer vijf jaar geleden zagen wij binnen de VAV*groep dat de markt aan het veranderen was. Gemak is een stijgende factor en dat zal de komende tijd ook niet meer veranderen. Daarom biedt de VAV*groep verschillende vernieuwde ideeën voor in de toonbank waarmee de versspecialist de consument in elke periode van het jaar kan verrassen”, aldus de VAV*groep. Inspiratiemagazine Naast toonbankinspiratie brengt de VAV*groep ook twee keer in het jaar het inspiratiemagazine ‘Smaakmakend’ uit. “Hierin bundelen we iedere editie verschillende thema’s welke aansluiten bij het seizoen van dat moment. Ook zijn we het gesprek aangegaan met verschillende versspecialisten. De gedrevenheid inspireert en er valt immers veel van elkaar te leren.” “De afgelopen periode hebben we niet stilgezeten en staat ondertussen onze gloednieuwe webshop live waarbij producten, inspiratie, recepten en concepten met elkaar worden verenigd. Alles op één plek dus. Binnen alles wat we binnen de VAV*groep doen staat service naar de versspecialist centraal en zullen we altijd streven naar ons mooie doel: Alles om het jou gemakkelijk te maken.” Meer informatie: VAV*groep Tel. +31 (0)76-5043000 www.vavgroep.nl
RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4