I
N T E R V I E W
D
E
K
A P P E R
N R
2 2 0 1 6 23
Gedurende drieëntwintig jaar was Lisette de eigenaar van een goedlopende kapsalon.
Het chronisch vermoeidheidssyndroom dwong haar echter om de zaak met acht mede-
werkers te verkopen. Om toch ‘feeling’ te houden met het vak en een bijdrage te leveren
aan de samenleving, ging Lisette als vrijwilliger aan de slag voor de stichting ‘Look good,
feel better’. “Door dit werk zag ik veel vrouwen die hun haar verloren hadden door
chemotherapie en ook dat hun haarwerken lang niet altijd even professioneel gemaakt of
aangemeten waren”, vertelt Lisette.
PROFESSIONALITEIT
“In de loop der jaren ging mijn energieniveau weer langzaam omhoog en vijf jaar gele-
den heb ik LiVage Haarwerken opgericht, dat inmiddels acht franchisenemers telt. In
het LiVage-concept staan professionaliteit, persoonlijke aandacht en service voorop. Zo
houden we altijd eerst een intakegesprek met de cliënt en bezoeken we deze kort daarop
met een selectie van haarwerken. Het haarwerk wordt vervolgens op maat gemaakt en
eventueel aangepast aan persoonlijke wensen. Uiteraard zorgt LiVage ook voor optimale
styling, onderhoud en controle van het haarwerk. Om onze professionaliteit te garande-
ren, voeren we het SEMH-keurmerk en zijn we ANKO-gecertificeerd.”
LISETTE VAN GEFFEN IS DE EIGENARESSE VAN LIVAGE HAARWERKEN, EEN
FRANCHISEFORMULE DIE ZICH RICHT OP VROUWEN DIE TE MAKEN HEBBEN
MET TIJDELIJKE OF CHRONISCHE HAARUITVAL, VAAK ALS GEVOLG VAN CHE-
MOTHERAPIE. IN EEN INTERVIEW VERTELT LISETTE OVER HAAR BIJZONDERE
WERK EN VERDUIDELIJKT ZE WAT VOOR KAPPERS DE MOGELIJKHEDEN ZIJN OM
FRANCHISENEMER TE WORDEN EN VAN HUN ZAAK EEN ‘LIVAGE ZORGPUNT’
TE MAKEN.
“
MEEVOELEN
IS
BELANGRIJK,
MAAR OP MEDELIJDEN
ZITTEN CLIËNTEN
NIET TE WACHTEN”
ADVIES
“Veel vrouwen die klant zijn bij LiVage hebben hun haar verloren door chemo-
therapie. In de communicatie met hen is het heel belangrijk dat je je enerzijds
goed moet kunnen inleven, maar anderzijds geen medelijden uitstraalt want
niemand zit erop te wachten om zielig gevonden te worden. Verder denk ik
dat wij ongemerkt veel advies geven. Uiteraard gaan we absoluut niet op de
stoel van een medicus zitten, maar onze cliënten maken in korte tijd vaak
ontzettend veel mee en uiteraard hebben wij veel ervaring met de gevolgen
van chemotherapie. Zelf let ik altijd nauwkeurig op de ogen van een cliënt.
Daaraan kun je vaak direct zien hoe de situatie is of hoe iemand zich voelt.”
“Het is me al vaak opgevallen dat het verliezen van het haar voor vrouwen
één van de moeilijkste dingen is tijdens het proces van chemobehandelingen.
Hierdoor is mijn vak soms behoorlijk ingrijpend, maar tegelijkertijd geeft het
me altijd veel voldoening om een optimale en op de klant afgestemde oplos-
sing te kunnen aanbieden. Om die reden is LiVage ook heel actief met het
geven van voorlichting, zowel online als tijdens speciale informatiemidagen
en direct aan de klant zelf. Hierdoor helpen we cliënten om weloverwogen
keuzes te maken.”
FRANCHISEMOGELIJKHEDEN
“De huidige franchisenemers van LiVage hebben allemaal een interne, acht-
daagse opleiding gevolgd. Om de organisatie verder te ontwikkelen, ben ik op
zoek naar zzp'ers die van hun zaak een ‘LiVage zorgpunt’ willen maken en
intensief met LiVage willen samenwerken om cliënten optimale kwaliteit en
service te bieden. Ik zoek dus naar ervaren saloneigenaren die een passie voor
zorg hebben, maar die tegelijkertijd echte ondernemers zijn en weten wat er
nodig is om de activiteiten verder uit te bouwen. Uiteraard mag de franchise-
nemer daarbij rekenen op volledige ondersteuning vanuit LiVage Haarwerken.
Daarbij mag je denken aan een interne opleiding, jaarlijkse bijscholing, de
juiste certificeringen, voorlichtingsmaterialen, advies en een open houding
naar elkaar toe.”
Ben je geïnteresseerd in een vrijblijvend kennismakingsgesprek met Lisette van
Geffen om de franchisemogelijkheden te bespreken? Vul dan het aanmeldings-
formulier op
www.livage-haarwerken.nlin of neem rechtstreeks contact op via
tel. 088-1662828 of
info@livage.nl.