Previous Page  55 / 84 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 55 / 84 Next Page
Page Background

D

e

O

p t i c i e n

n r

6 2 0 1 6

53

B

e u r s n i e u w s

INTERNATIONAAL STAAN DE EERSTE BEURZEN VOOR 2017 ALWEER OP DE

KAART. DE OPTI IN HET DUITSE MÜNCHEN IS ER ZO EEN. DEZE HANDELSBEURS

VOOR OPTIEK EN DESIGN VINDT PLAATS VAN ZATERDAG 28 TOT MAANDAG 30

JANUARI 2017. DE BEURS VIERT DAN METEEN HAAR TIENJARIG JUBILEUM.

De Opti gebruikt het jubileum om haar belang te onderstrepen aan de hand van bijzonde-

re exposanten uit het verleden. Zo kan Rolf brillen niet gemist worden als het om montu-

ren gaat. In 2009 toonden ze voor het eerst hun houten modellen en debuteerde daarmee

glansrijk in de schijnwerpers van de optometrie. Het Finse bedrijf Kraa Kraa waagde het

in 2015 zelfs om op de beurs met brillen van kurk te komen. Het jaar 2010 was het jaar

van de ‘vintage’ monturen. Optometrist Gerard Lasnik en zijn zoon Martin sleepten menig

prijs in de wacht en gebruikten de Opti onder andere voor de introductie van hun eigen

versie van de pince-nez.

DE TOEKOMST

BEGINT BIJ

OPTI

Op lenzengebied luidde Opthalmica Brillengläzerin 2013 een nieuw tijdperk in. Dat gebeurde met de

introductie van lenzen voor golfers en vissers. Onder water kijken werd mogelijk dankzij de succesvolle

introductie van de ‘shoptic ocean’ lenzen van Breitfed & Schliekert. In 2016 konden de bezoekers van de

Opti kennis maken met de ‘drivesafe’ lenzen van Carl Zeiss Vision, speciaal ontwikkeld voor slecht zicht

tijdens het rijden. Opti bleek ook een goed podium voor de introductie van innovaties op het gebied van

contactlenzen. Zo introduceerde het bedrijf CooperVision in 2008 contactlenzen die dagelijks vervangen

kunnen worden.

Bezoekers van de opti werden de afgelopen tien jaar regelmatig verrast door bedrijven die hun tijd ver

vooruit waren op technologisch gebied. Het jaar 2014 is daarvan een goed voorbeeld. In dat jaar was de

eerste 3D printer te zien en een nieuwe generatie lenzen. Het start-up bedrijf FrameLApp debuteerde op

de beurs met het idee om lenzen te printen. Tegelijk liet het bedrijf zien dat de productie heel milieuvrien-

delijk verloopt omdat er geen afval bij vrij komt. Even efficiënt met materiaal was de ‘Greenday’ start-up

voor winkelinrichting. In januari 2012 was dat nieuwe concept onderwerp van veel gesprekken. Zowel bij

de planning, het ontwerp en de opbouw van nieuwe winkels houdt Greenday rekening met duurzaamheid

en energieverbruik.

Meer informatie:

www.opti.de www.facebook.com/optiMunich