Hoordetail nr 3 2018 online

H o o r d e t a i l n r 3 2 0 1 8 41 daardoor niet meer goed synchroniseren met de nieuwste telefoon. Dit is één van de voorbeelden waarom het handig is om mee te gaan met de laatste hoortoesteltechnologie. Bovendien bespaart iemand zijn eigen risico en eigen bijdrage en kiest hij of zij voor een oplossing die niet door een zorgverzekeraar wordt beïnvloed. De klant kan bij het serviceprogramma HoorCompleet kiezen voor vier gradaties: Basis, Comfort, Premium en Excellent. Zo hebben we voor iedere portemonnee een passende hooroplossing voor een betaalbaar bedrag per maand.” HEARABLES Adriaan houdt alle ontwikkeling op het gebied van audio en hoortechnologie bij en enthousiast laat hij de redactie van Hoordetail allerlei innovaties zien. In het bijzonder volgt hij de ontwikkelingen op het gebied van hearables. “Hearables en hoortoestellen komen steeds dichter bij elkaar. Daarnaast ben ik ervan overtuigd dat dergelijke producten meerdere functies gaan krijgen. Denk hierbij aan het meten van de hartslag of temperatuur, misschien zit er straks wel valdetectie in voor oudere mensen. Nu kunnen we al muziek streamen naar gehoorapparaten. Dankzij de connectieve eigenschappen is er zoveel informatie uit te halen. Bovendien worden hoortoestellen ook nog steeds mooier en kleiner. Kortom, het wordt nog veel aantrekkelijker om hoortoestellen te gebruiken. Ik probeer mijn klanten dan ook kennis te laten maken met deze innovaties; ik laat ze bijvoorbeeld een aantal hearables zien en ervaren. Nieuwe dingen uitproberen en aan mensen daarin overtuigen, daar haal ik heel veel voldoening uit”, sluit Adriaan af. Meer informatie: EnginEars & EnginEyes Tel. 070-3352035 www.enginears.nl en www.engineyes.nl Adriaan zegt veel van de optiek geleerd te hebben en ziet steeds meer elementen van die branche terugkomen in de audiologie. “In de optiek is de concurrentie behoorlijk en zie je nieuwe concepten ontstaan om je als winkel te onderscheiden. Marketing en beleving zijn daarbij heel belangrijk geworden. Dit zie je ook steeds meer terug in de audicienbranche. Wij zijn daar met ons winkelconcept ook op in gesprongen. Bovendien zie ik dankzij de gelijkwaardige combinatie van optiek en audiologie dat mensen eerder hun gehoor laten testen als ze net bij de opticien zijn geweest.” HOORCOMPLEET Doordat Adriaan nu zelfstandig ondernemer is, heeft hij de vrijheid om zijn koers te bepalen. Hij legt uit waarom hij dat nodig heeft: “Ik ben gewoon stronteigenwijs. Ik wil innovaties kunnen doorvoeren en daarvoor hoef ik nu geen toestemming meer te vragen. Zo hebben we drie jaar geleden al een serviceprogramma ingevoerd, genaamd HoorCompleet. Hierbij sluit iemand een maandabonnement af, waarbij iemands hoortoestel elke drie jaar vervangen wordt. Hij of zij is daarbij verzekerd van de laatste technologie en kan altijd terugvallen op onze hoorzorg. Net als bij telefoons zie je dat hoortoestellen die wat ouder zijn niet meer compatibel zijn wat betreft de software. Op een gegeven moment kan het hoortoestel “MENSEN KENNIS LATEN MAKEN MET DE NIEUWSTE TECHNOLOGIE, DAAR HAAL IK VOLDOENING UIT”

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4