Previous Page  30 / 60 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 30 / 60 Next Page
Page Background

C

O V E R S T O R Y

D

E

B

E A U T Y S A L O N

N R

1 2 0 1 6

30

Maar liefst drie dagen zijn de depositairs én de redactie van De Beautysalon te gast bij Dr. Spiller en krijgen ze een

kijkje achter de schermen en een inkijk in de geheime keuken die ‘laboratorium’ genoemd wordt. Meteen na de

landing laat in de middag gaan de groepen naar de fabriek die speciaal voor de gelegenheid langer is opengebleven.

De algemeen directeur van het bedrijf (Erich Wolsperger), die al vijfentwintig jaar voor het bedrijf werkt, ontvangt de

groepen bij de fabriek en het laboratorium in Siegsdorf.

Tijdens de uitgebreide rondleiding krijgen we uitleg over het hele proces: van ontwikkeling tot het afvullen van de

crèmes. Hoofd van het laboratorium en productie Klaus Kitzmantel leidt al vijfentwintig jaar het laboratorium en geeft

de rondleiding. In het innovatieve laboratorium laat Klaus zien welke technische aspecten er bij het productiepro-

ces komen kijken. Ook laat hij de productieruimte zien waarin de werkruimte met alle ingrediënten, zoals oliën en

extracten, erin te vinden is.

“Er komt veel meer bij kijken dan het eenvoudig bij elkaar voegen van water, olie en werkstoffen”, zegt één van de

depositairs. “Ik ben enorm getroffen door het enthousiasme dat alle medewerkers uitstralen. Velen werken er al tiental-

len jaren”, zegt één van de schoonheidsspecialistes. “Het voelt als een warm bad. Zo vertrouwd en vriendelijk. Het

is net één grote familie bij Dr. Spiller.”

DE GEBOORTE VAN HET PRODUCT

In de rondleiding door de fabriek wordt duidelijk dat er weken - soms maandenlang- wordt gewerkt aan de ‘geboorte’

van een nieuw product of aan de verbetering van een bestaand product. De natuurlijke grondstoffen kunnen periodiek

wijzigen, met als gevolg dat de receptuur ook aangepast moet worden. Soms zijn bepaalde grondstoffen niet meer

leverbaar, doordat een leverancier het product uit haar programma heeft gehaald. Dit betekent dat Dr. Spiller voort-

durend op zoek is naar nieuwe grond- en werkstoffen. Dit geldt ook voor bestaande crèmes.

‘Dr. Spiller

VOELT ALS EEN WARM BAD’

WELKE SCHOONHEIDSSPECIALISTE DROOMT NIET VAN EEN BEZOEK AAN DE COSMETICAFABRIEK VAN

HAAR BEAUTYMERK? TWEE GROEPEN DEPOSITAIRS VAN DR. SPILLER KREGEN IN JANUARI EN FEBRUARI

DE KANS OM DE FABRIEK VAN DR. SPILLER COSMETICS TE BEZOEKEN. SAMEN MET HET TEAM VAN

FLORINT (IMPORTEUR EN DISTRIBUTEUR IN DE BENELUX VAN DR. SPILLER) GINGEN DE SCHOONHEIDS-

SPECIALISTES OP BEDRIJFSBEZOEK NAAR ZUID-DUITSLAND EN OOK DE REDACTIE VAN DE BEAUTYSALON

MOCHT MEE OM VERSLAG TE DOEN VAN DE GOED VERZORGDE REIS.