Previous Page  58 / 60 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 58 / 60 Next Page
Page Background

Als schoonheidsspecialiste zet je je dagelijks in om tevreden, terugkerende

klanten te maken. Tevreden klanten zijn klanten die je met jouw salon, pro-

ducten en expertise helpt om een stralend mooie huid te krijgen. De eerste

belangrijke stap hierin is om de eigenschappen van de huid te analyseren.

Een stap die toch maar al te vaak wordt overgeslagen.

Iedere huid is anders en reageert anders op behandelingen en producten.

De eerste stap is om een zorgvuldige huidanalyse te doen. Alleen door een

zorgvuldige huidanalyse kan aansluitend een onderbouwd huidadvies worden

gegeven. Een wetenschappelijk onderbouwde huidanalyse is de basis voor

een professionele werkwijze, huidadvies en resultaatgerichte behandeling. De

eigenschappen van de huid bepalen welke behandelingen en producten het

beste effect geven op jouw huid. Een professioneel huidanalyse-apparaat kan

hier uitkomst brengen.

METEN IS BETER WETEN

Hoe meer inzicht je hebt in de huidconditie van de klant, hoe beter het

advies zal zijn. Een huidanalyse door middel van een apparaat zal de profes-

sionele werkwijze onderstrepen en maakt het makkelijker om advies te geven

en daadwerkelijk resultaatgerichte behandelingen uit te kunnen voeren. Uit

onderzoek is gebleken dat het gebruik hiervan kan leiden tot dertig procent

meer omzet. Schoonheidsspecialisten die werken met een huidanalyse-appa-

raat, geven aan dat het makkelijker wordt om producten en behandelingen te

adviseren.

SMART MARKETING

Maar alleen het huidanalyse-apparaat is niet genoeg. Een goed doordachte

marketingstrategie is hierbij van belang, want hoe ga jij de (potentiële) klant

laten weten dat je werkt met een huidanalyse-apparaat? Een video kan hier

uitkomst bieden. Deze is gemakkelijk te uploaden via social media en bij een

goede implementatie in je website kan deze video er ook voor zorgen dat

jouw website beter wordt gevonden op Google. De aanschaf van een nieuw

apparaat in de salon is tenslotte een mooie kans om nieuwe klanten naar de

salon te krijgen en om met bestaande klanten weer eens goed vanaf de basis

aan het werk te gaan. Wat zijn haar doelen en hoe gaan we deze bereiken?

BEAUTYPLAN - BEAUTY NEEDS A PLAN

Het opstellen van een behandelplan is hierbij essentieel. Om de huid te laten

wennen aan de intensief werkende ingrediënten wordt een BeautyPlan opge-

steld. Op deze manier ontstaat er een zorgvuldige opbouw waardoor de huid

wordt gestimuleerd en dit zal zorgen voor het beste eindresultaat. Door te

werken met een BeautyPlan kunnen klanten meerdere behandelingen in één

keer boeken. Het is van groot belang dat je een samenwerking aangaat met

de klant. Het gebruik van producten die goed aansluiten op de huid en de

behandeling zijn hierbij noodzakelijk. Vergeet dus niet af te sluiten met een

professioneel thuisverzorgingsadvies.

Meer informatie:

Ralf van Houts

BeautyAlliance Nederland

ralf@beautyalliance.nl www.beautyalliance.nl, www.skinscout.nl

IN IEDERE UITGAVE VAN DE BEAUTYSALON GEEFT RALF VAN HOUTS TIPS OP HET GEBIED VAN MARKETING. IN DEZE COLUMN BRENGT RALF

VAN HOUTS U OP DE HOOGTE VAN HET CONCEPT ‘CONSULTATIVE SELLING’; HET ADVISEREND VERKOPEN.

Marketingtips

Ralf van Houts

HUIDANALYSES VOOR DE KLANT

D

E

B

E A U T Y S A L O N

N R

1 2 0 1 6

58

C

O L U M N