Als schoonheidsspecialiste zet je je dagelijks in om tevreden, terugkerende
klanten te maken. Tevreden klanten zijn klanten die je met jouw salon, pro-
ducten en expertise helpt om een stralend mooie huid te krijgen. De eerste
belangrijke stap hierin is om de eigenschappen van de huid te analyseren.
Een stap die toch maar al te vaak wordt overgeslagen.
Iedere huid is anders en reageert anders op behandelingen en producten.
De eerste stap is om een zorgvuldige huidanalyse te doen. Alleen door een
zorgvuldige huidanalyse kan aansluitend een onderbouwd huidadvies worden
gegeven. Een wetenschappelijk onderbouwde huidanalyse is de basis voor
een professionele werkwijze, huidadvies en resultaatgerichte behandeling. De
eigenschappen van de huid bepalen welke behandelingen en producten het
beste effect geven op jouw huid. Een professioneel huidanalyse-apparaat kan
hier uitkomst brengen.
METEN IS BETER WETEN
Hoe meer inzicht je hebt in de huidconditie van de klant, hoe beter het
advies zal zijn. Een huidanalyse door middel van een apparaat zal de profes-
sionele werkwijze onderstrepen en maakt het makkelijker om advies te geven
en daadwerkelijk resultaatgerichte behandelingen uit te kunnen voeren. Uit
onderzoek is gebleken dat het gebruik hiervan kan leiden tot dertig procent
meer omzet. Schoonheidsspecialisten die werken met een huidanalyse-appa-
raat, geven aan dat het makkelijker wordt om producten en behandelingen te
adviseren.
SMART MARKETING
Maar alleen het huidanalyse-apparaat is niet genoeg. Een goed doordachte
marketingstrategie is hierbij van belang, want hoe ga jij de (potentiële) klant
laten weten dat je werkt met een huidanalyse-apparaat? Een video kan hier
uitkomst bieden. Deze is gemakkelijk te uploaden via social media en bij een
goede implementatie in je website kan deze video er ook voor zorgen dat
jouw website beter wordt gevonden op Google. De aanschaf van een nieuw
apparaat in de salon is tenslotte een mooie kans om nieuwe klanten naar de
salon te krijgen en om met bestaande klanten weer eens goed vanaf de basis
aan het werk te gaan. Wat zijn haar doelen en hoe gaan we deze bereiken?
BEAUTYPLAN - BEAUTY NEEDS A PLAN
Het opstellen van een behandelplan is hierbij essentieel. Om de huid te laten
wennen aan de intensief werkende ingrediënten wordt een BeautyPlan opge-
steld. Op deze manier ontstaat er een zorgvuldige opbouw waardoor de huid
wordt gestimuleerd en dit zal zorgen voor het beste eindresultaat. Door te
werken met een BeautyPlan kunnen klanten meerdere behandelingen in één
keer boeken. Het is van groot belang dat je een samenwerking aangaat met
de klant. Het gebruik van producten die goed aansluiten op de huid en de
behandeling zijn hierbij noodzakelijk. Vergeet dus niet af te sluiten met een
professioneel thuisverzorgingsadvies.
Meer informatie:
Ralf van Houts
BeautyAlliance Nederland
ralf@beautyalliance.nl www.beautyalliance.nl, www.skinscout.nlIN IEDERE UITGAVE VAN DE BEAUTYSALON GEEFT RALF VAN HOUTS TIPS OP HET GEBIED VAN MARKETING. IN DEZE COLUMN BRENGT RALF
VAN HOUTS U OP DE HOOGTE VAN HET CONCEPT ‘CONSULTATIVE SELLING’; HET ADVISEREND VERKOPEN.
Marketingtips
Ralf van Houts
HUIDANALYSES VOOR DE KLANT
D
E
B
E A U T Y S A L O N
N R
1 2 0 1 6
58
C
O L U M N