D
e
B
e a u t y s a l o n
n r
1 2 0 1 7
23
HUIDPROBLEMEN
Michelle Doan heeft zelf last gehad van cystic acné en is daarom onderzoek
gaan doen naar bestaande make-up-producten. Ze heeft hierbij geconstateerd
dat er verschillende giftige stoffen worden gebruikt in make-up en heeft daar-
na uitgebreid onderzoek gedaan naar huidvriendelijke stoffen voor haar eigen
make-up.
Met behulp van deskundigen heeft ze make-up ontwikkeld zonder parabe-
nen, giftige stoffen, talk, petrochemische en dierlijke ingrediënten. Door de
natuurlijke oliën, hyaluronzuur en vitamines die erin verwerkt zijn, heeft de
make-up een verzorgende werking. Michelle benadrukt: “Het is onnodig om
dieren of het milieu op te offeren ten behoeve van onze schoonheid. Daarom
zijn alle producten honderd procent veganistisch en eco-vriendelijk.”
MAKE-UP EN HUIDVERZORGING
Met Emani creëert Michelle Doan een verhaal rondom de productlijn. “We
bieden een lijn die de gezondheid van de huid optimaliseert en tegelijkertijd
je innerlijke schoonheid naar boven haalt. Het doel is om de huid stralend
te houden, ook na het verwijderen van de make-up. Dit wordt gerealiseerd
met de kalmerende werkstoffen en de honderd procent natuurlijke ingredi-
ënten die de producten bevatten.” Een van de belangrijke ingrediënten waar
Michelle het over heeft is vitamine E. Deze stof kan huidirritaties tegen gaan
waardoor het de huid een extra boost geeft en de vitaliteit versterkt.
“HET IS ONNODIG
OM DIEREN OF
HET MILIEU OP
TE OFFEREN TEN
BEHOEVE VAN ONZE
SCHOONHEID”
CAMPAIGN FOR SAFE COSMETICS
Vanwege de overeenkomende mening over veilige cosmeticaproducten
is Emani een trots lid van de Campaign for Safe Cosmetics. Het doel van
deze campagne is om werknemers en consumenten te beschermen tegen
chemische producten. Bedrijven uit de gezondheids- en beautyindustrie
moeten het gebruik van chemicaliën die in verband staan met gezondheids-
problemen afbouwen en vervangen door veilige alternatieven. “Bij Emani is
daarom elk product zorgvuldig samengesteld zonder chemische ingrediën-
ten. Daarnaast wordt er al jaren onderzoek gedaan naar de menselijke huid
en ligt de focus op de impact die producten hebben op de gezondheid van
vrouwen,” legt Michelle uit.
WORKSHOPS EN TRAININGEN
Om een belevenis te geven aan de productlijn, worden er workshops en
trainingen gegeven. Bij Florint leer je onder begeleiding van visagisten
op een snelle manier professioneel make-uppen. Er is een breed aanbod
aan workshops: van basis- en avond make-up tot glamour make-up. Voor
inspiratie voor de verschillende seizoenen organiseert Florint exclusieve
workshops met de producten van Emani. Zo kun je kennis maken met het
merk en leer je mooie looks creëren. Beautyexperts van Emani hebben voor
iedere vrouw een perfecte look.
Daarnaast wordt er een training ingrediëntenleer gegeven om inzicht te
geven in de formules van Emani, maar ook om duidelijk te maken wat scha-
delijke ingrediënten met je kunnen doen. Hierbij gaat het om de inhoud en
niet om de verpakking. “We besteden aandacht aan de optimale verzorging
van de huid en hoe deze tot stand komt. Dit wordt vertaald in een compact
en duidelijk verhaal waarbij de behandeling van de consument centraal
staat. De training vergroot je kennis waardoor je onderscheidend bent ten
opzichte van je concurrenten.”
Om de klantbeleving te optimaliseren zijn er ook sales trainingen. “Tijdens
deze trainingen besteden we aandacht aan het etaleren, het verkopen van
producten, marketing, het adverteren in je regio en het bewerken van je
klantenbestand. Ook is er een draaiboek beschikbaar om een open dag of
ladies night te organiseren. De trainingen worden verzorgd door een sales
expert die de onderwerpen bespreekt en persoonlijke begeleiding biedt.”
Meer informatie:
Florint
Tel. 0343-414550
www.florint.nlBeauty Trade Special stand 2D030