Previous Page  23 / 76 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 23 / 76 Next Page
Page Background

D

e

B

e a u t y s a l o n

n r

1 2 0 1 7

23

HUIDPROBLEMEN

Michelle Doan heeft zelf last gehad van cystic acné en is daarom onderzoek

gaan doen naar bestaande make-up-producten. Ze heeft hierbij geconstateerd

dat er verschillende giftige stoffen worden gebruikt in make-up en heeft daar-

na uitgebreid onderzoek gedaan naar huidvriendelijke stoffen voor haar eigen

make-up.

Met behulp van deskundigen heeft ze make-up ontwikkeld zonder parabe-

nen, giftige stoffen, talk, petrochemische en dierlijke ingrediënten. Door de

natuurlijke oliën, hyaluronzuur en vitamines die erin verwerkt zijn, heeft de

make-up een verzorgende werking. Michelle benadrukt: “Het is onnodig om

dieren of het milieu op te offeren ten behoeve van onze schoonheid. Daarom

zijn alle producten honderd procent veganistisch en eco-vriendelijk.”

MAKE-UP EN HUIDVERZORGING

Met Emani creëert Michelle Doan een verhaal rondom de productlijn. “We

bieden een lijn die de gezondheid van de huid optimaliseert en tegelijkertijd

je innerlijke schoonheid naar boven haalt. Het doel is om de huid stralend

te houden, ook na het verwijderen van de make-up. Dit wordt gerealiseerd

met de kalmerende werkstoffen en de honderd procent natuurlijke ingredi-

ënten die de producten bevatten.” Een van de belangrijke ingrediënten waar

Michelle het over heeft is vitamine E. Deze stof kan huidirritaties tegen gaan

waardoor het de huid een extra boost geeft en de vitaliteit versterkt.

“HET IS ONNODIG

OM DIEREN OF

HET MILIEU OP

TE OFFEREN TEN

BEHOEVE VAN ONZE

SCHOONHEID”

CAMPAIGN FOR SAFE COSMETICS

Vanwege de overeenkomende mening over veilige cosmeticaproducten

is Emani een trots lid van de Campaign for Safe Cosmetics. Het doel van

deze campagne is om werknemers en consumenten te beschermen tegen

chemische producten. Bedrijven uit de gezondheids- en beautyindustrie

moeten het gebruik van chemicaliën die in verband staan met gezondheids-

problemen afbouwen en vervangen door veilige alternatieven. “Bij Emani is

daarom elk product zorgvuldig samengesteld zonder chemische ingrediën-

ten. Daarnaast wordt er al jaren onderzoek gedaan naar de menselijke huid

en ligt de focus op de impact die producten hebben op de gezondheid van

vrouwen,” legt Michelle uit.

WORKSHOPS EN TRAININGEN

Om een belevenis te geven aan de productlijn, worden er workshops en

trainingen gegeven. Bij Florint leer je onder begeleiding van visagisten

op een snelle manier professioneel make-uppen. Er is een breed aanbod

aan workshops: van basis- en avond make-up tot glamour make-up. Voor

inspiratie voor de verschillende seizoenen organiseert Florint exclusieve

workshops met de producten van Emani. Zo kun je kennis maken met het

merk en leer je mooie looks creëren. Beautyexperts van Emani hebben voor

iedere vrouw een perfecte look.

Daarnaast wordt er een training ingrediëntenleer gegeven om inzicht te

geven in de formules van Emani, maar ook om duidelijk te maken wat scha-

delijke ingrediënten met je kunnen doen. Hierbij gaat het om de inhoud en

niet om de verpakking. “We besteden aandacht aan de optimale verzorging

van de huid en hoe deze tot stand komt. Dit wordt vertaald in een compact

en duidelijk verhaal waarbij de behandeling van de consument centraal

staat. De training vergroot je kennis waardoor je onderscheidend bent ten

opzichte van je concurrenten.”

Om de klantbeleving te optimaliseren zijn er ook sales trainingen. “Tijdens

deze trainingen besteden we aandacht aan het etaleren, het verkopen van

producten, marketing, het adverteren in je regio en het bewerken van je

klantenbestand. Ook is er een draaiboek beschikbaar om een open dag of

ladies night te organiseren. De trainingen worden verzorgd door een sales

expert die de onderwerpen bespreekt en persoonlijke begeleiding biedt.”

Meer informatie:

Florint

Tel. 0343-414550

www.florint.nl

Beauty Trade Special stand 2D030