De Beautysalon nr.1 2018

D e B e a u t y s a l o n n r 1 2 0 1 8 73 LICHAAMSBEHANDELINGEN Naast mensen uit Ruurlo trekt de salon ook klanten uit omrin- gende dorpen. “Ook mensen uit Rotterdam en Amsterdam weten de salon te vinden. Er zit namelijk een vakantiepark in de buurt waar mensen uit die steden een huisje bezitten. “Ze bezoeken ons regelmatig en zijn inmiddels vaste klanten geworden. Daar ben ik trots op, omdat je juist in zulke grote steden veel vergelijkingsmateriaal hebt. We richten ons vooral op dames van 45 jaar en ouder. Ze hebben hun leven op orde en weten wat hun bestedingspatroon is. Ze merken dat de huid wat slapper wordt en willen kijken of daar wat aan gedaan kan worden.” De salon focust zich niet op één specifieke behandeling: “We hebben verschillende specialismes. Van oorsprong is ons concept erg gericht op ontspanning. Bij onze behandelingen gebruiken we namelijk veel masserende technieken. Daar staan we ook bekend om. We richten ons de laatste tijd steeds meer op natuurlijke huidverjonging en -verbetering. Dit zijn natuurlijke alternatieven voor botox en fillers. We richten ons momenteel erg sterk op lichaamsbehandelingen. Zeker nu we ook cryotherapie aanbieden. Ik denk dat dit soort behandelin- gen de toekomst heeft. In landen als Italië merk je al dat het lichaam een steeds grotere rol speelt in de salon. Het gezicht wordt minder belangrijk.” Melanie gebruikt vooral producten van Lakshmi in de salon: “Daar werken we al jarenlang mee. We proberen zoveel mogelijk merken die uit volledig natuurlijke ingrediënten bestaan, in ons assortiment op te nemen. Veel klanten vinden duurzaamheid namelijk heel belangrijk. De tijdsgeest veran- dert. Mensen zijn bewuster met hun voeding bezig en willen milieuvriendelijker leven. We willen elke klant, ook die met een kleiner budget, wat kunnen bieden. Het zou jammer zijn als een klant na het krijgen van goed advies naar de lokale drogisterij gaat om daar te shoppen.” BIJBLIJVEN Naast ondernemen is Melanie ook dol op leren. Ze vindt het niet erg om met haar neus in de boeken te zitten en nieuwe ervaringen op te doen. Mits het meerwaarde heeft natuurlijk: “Minstens één keer per jaar volgen we met het team een training. Ik vind het belangrijk om een verdiepingsslag te maken. Onlangs volgden we een cursus dermatologie. Daarmee heb- ben we ook een signalerende functie op het gebied van huidverzorging. We kunnen kijken of er misschien sprake is van huidkanker. Voor veel mensen is de stap naar de huisarts best groot. We mogen geen diagnoses stellen, maar kunnen wel adviseren. Als we een plekje op de huid zien en denken dat er wat aan de hand is, schrijven we een verwijsbrief voor de huisarts. Het is een samenwerkingsverband.” Informatie over trends en ontwikkelingen haalt de onderneemster uit vakbladen. “Ik lees veel om bij te blijven en zoveel mogelijk klantvragen te kunnen beantwoorden. Het mag niet zo zijn dat een klant om een bepaalde behandeling of techniek vraagt, terwijl jij daar als pro- fessional nog nooit van gehoord hebt. Een echte vakvrouw is van elke trend op de hoogte. Ik vind dat je moet kunnen onderbouwen waarom je wel of juist niet voor een bepaalde behan- deling kiest. Dat kan zijn omdat die techniek niet rendabel is voor jouw salon of niet bij jouw werkwijze of bedrijfsfilosofie past. De klant heeft in elk geval recht op een eerlijk antwoord.” TOEKOMST In de toekomst richt de salon zich nóg meer op klantenbinding. “Binnenkort geven we een high tea voor onze trouwe klanten. Tijdens deze bijeenkomst leggen we onze gasten in de watten met lekkere hapjes en drankjes. Daarnaast vertellen we wat onze toekomstplannen zijn en presenteren we onze nieuwe producten. We willen een band opbouwen met onze bestaande klanten en laten weten dat we hen waarderen,” besluit Melanie. Meer informatie: Nagel- en schoonheidssalon Melanie Tel. 0573-789044, www.salon-melanie.nl PROFIEL ‘NAGEL- EN SCHOONHEIDSSALON MELANIE’ Bestaat sinds: 2009 Soort salon: schoonheidssalon met medische pedicure Behandelplaatsen: 3 (2 massagetafels en 1 pedicure ruimte) Specialiteiten: natuurlijke huidverjonging en -verbetering Merken: Lakshmi ▼ De nieuwe vestiging van Nagel- en schoonheidssalon Melanie is een aanwinst voor Ruurlo. ▲ Voordat Melanie de salon overnam, was het een jeugdhonk.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4