De Beautysalon Nr1-2021 Online Editie
D e B e a u t y s a l o n n r 1 2 0 2 1 3 V i s i e & C o l o f o n Vaktijdschrift voor de totale Schoonheidsbranche Verantwoordelijke uitgever Nederland: GPmedia BV Van Schaeck Mathonsingel 8 6512 AP Nijmegen, The Netherlands Telefoon: +31 (0)24 3 246146 E-mail: info@gpmedia.nl Internet: www.gpmedia.nl www.dekapper.biz Verantwoordelijke uitgever België: GPmedia BV Postbus 10000 2300 Turnhout (B) Uitgever: Peter Peeters Redactie: Charlotte Swagten (hoofdredacteur) c.swagten@gpmedia.nl Sabine Weller (redacteur) s.weller@gpmedia.nl Sales: GPmedia BV Gerdo van de Peppel (verkoopleider) g.peppel@gpmedia.nl Mandy Sponselee (media-adviseur) m.sponselee@gpmedia.nl Mirjam Voots (media-adviseur) m.voots@gpmedia.nl Alle orders worden afgesloten en uit gevoerd conform de Regelingen voor het Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie van de Arrondissementsrechtbanken en bij de Kamer van Koophandel. Vaktijdschrift De Beautysalon heeft het HOI Keurmerk. Dit betekent dat de oplage is gegarandeerd en gecontroleerd. Abonnementen: www.gpmedia.nl of via info@gpmedia.nl Per jaar € 42,- Losse verkoop € 10,50 Het abonnement kan elk gewenst moment ingaan. Vormgeving: GPmedia BV Telefoon: +31 (0)24 3 246146 Internet: www.gpmedia.nl Fotografie: Maaike van Esch Druk: PRinterface ISSN: 1872-9363 © Copyright 2021 Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotokopie microfilm of welke andere wijze dan ook, zonder voorafgaande toestemming van de uitgever. De Beautysalon besteedt de grootst mogelijke aandacht aan de juistheid van de informatie die in het vaktijdschrift wordt opgenomen. Fouten zijn echter niet volledig uit te sluiten. De uitgever en de auteurs zijn dan ook op geen enkele wijze verantwoordelijk voor schade, van welke aard ook, die is ontstaan als gevolg van handelingen en/of beslissingen die gebaseerd zijn op de bedoelde informatie. De Visie Charlotte Swagten Hoofdredacteur vaktijdschrift De Beautysalon c.swagten@gpmedia.nl De lente breekt aan! Er verschijnen weer blaadjes aan de bomen, het gefluit van de vogels valt ineens weer op en de vrolijke voorjaarsbollen schieten massaal uit de grond. Het is altijd mijn favoriete jaargetijde geweest, maar dit jaar kan ik niet om de symboliek van deze periode van wederopbouw heen. De natuur die zich weer opmaakt voor een bloeiseizoen belichaamt namelijk de status van de beautybranche op dit moment. In aanloop naar een nieuwe coronapersconferentie op 23 februari bleef de beautybranche tot het laatste moment in het ongewisse. Het was al langer bekend dat de kappers hun deuren mochten openen, maar over andere contactberoepen zoals de schoonheidsspecialist werd nog geen woord gerept. Het kon toch niet zijn dat het kabinet een onderscheid zou maken? Ook brancheorganisatie ANBOS riep meerdere malen op dat de schoonheidsspecialisten veilig aan het werk kunnen. Na maandenlang lobbyen liet het kabinet die dinsdagavond eindelijk de teugels wat vieren. Op 3 maart mochten de salons eindelijk weer starten met hun behandelingen. Al was de mededeling van demissionair minister-president Mark Rutte over het feit dat salons schijnbaar tóch veilig kunnen werken wel een beetje mosterd na de maaltijd. Het is jammer dat de kracht van het Hygiëneprotocol en het vertrouwen in de schoonheidsspecialist pas na zoveel maanden is doorgedrongen. Dat gezegd hebbende is het nu even klaar met achteromkijken. De blik gaat op vooruit! Het voorjaar brengt namelijk zoveel nieuwe energie met zich mee. Nieuwe producten en mooie seizoensbehandelingen die eindelijk weer uitgevoerd mogen worden. Het is nog even afwachten of we dit jaar nog een beurs mogen bezoeken, maar het nieuws uit de branche vliegt ons alweer om de oren. In deze uitgave bundelen we de informatie over de nieuwe producten en laten we beauty-ondernemers aan het woord. Zoals je van ons gewend bent dus. Maar er zijn ook nieuwe dingen te melden! Dit jaar verwelkomen we twee nieuwe columnisten die in elke editie van De Beautysalon hun visie met jullie zullen delen. Zo voorziet Manuela Warnar van XoXo Marketing de beauty-ondernemer elke keer weer van handige en inspirerende marketingadviezen. Daarnaast vind je vanaf nu in elke uitgave een column van Nathalia van der Ark terug. Als directeur/eigenaar van opleidingscentrum Esthetica én distributeur van twee professionele merken weet zij als geen ander wat er speelt in de branche. We zijn benieuwd welke topics ze voor ons in petto heeft! Wie door deze uitgave bladert zal ook onze nieuwe rubriek ‘What’s in it?’ tegenkomen. Vitamines, algen extracten, hyaluronzuur, mineralen of plantenextracten, het is slechts een greep uit de mogelijke ingrediënten waaruit een professioneel cosmeticaproduct opgebouwd kan zijn. Elk ingrediënt kent unieke eigenschappen en die lichten we daarom uit in dit nieuwe item. Samen met een leverancier zet Vaktijdschrift De Beautysalon telkens een ingrediënt in de spotlights. Dit keer vertelt Alpha-H alles over de kracht van Vitamine E. Dan rest mij alleen nog jullie allemaal ontzettend veel succes te wensen met de drukte die nu al op jullie afgekomen zal zijn. Laten we hopen dat jullie een mooie inhaalslag kunnen maken en dat de deuren vanaf nu open blijven! “DE NATUUR DIE ZICH WEER OPMAAKT VOOR EEN BLOEISEIZOEN BELICHAAMT DE STATUS VAN DE BEAUTYBRANCHE OP DIT MOMENT”
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4