De Beautysalon nr 1 2024 Online

DE BEAUTYSALON NR 1 2024 40 ONDERNEMEN Er komt heel wat bij kijken om als ondernemer succesvol te zijn in een sector die zo competitief is als de schoonheidsbranche. Om je te ondersteunen geven onze panelleden in de rubriek ‘Ondernemen’ steeds hun visie op een stelling die verband houdt met een bepaald aspect van het ondernemerschap. We leggen onze panelleden deze keer de volgende stelling voor: ‘Een bezoek aan Beauty Trade Special is essentieel om op de hoogte te blijven van de nieuwste ontwikkelingen in de sector’. Hanna van Oordt Hanna van Oordt is operationeel manager bij het beautybedrijf Mineral Skin Cosmetics, importeur van diverse merken die gestoeld zijn op de bijzondere kracht van mineralen uit de Dode Zee. “De Beauty Trade Special is altijd een van de hoogtepunten van het jaar voor ons geweest. De allereerste beurs waar we aan deelnamen, in 1996, hebben wij voor het eerst onze producten gelanceerd. Dit was een groot succes, we ontmoetten daar ook onze eerste Belgische partner wat leidde tot een jarenlange waardevolle samenwerking. De beurs was toen nog veel kleinschaliger met minder exposanten, maar wel enorm drukbezocht. Behalve het lanceren van nieuwe producten, moesten we die tijd ook elke beursdag nieuwe voorraden brengen, gezien het toen ook echt een inkoopbeurs was, ook voor de skincare.” Ik vind het zelf altijd erg leuk om beurzen te bezoeken en probeer naast de Beauty Trade Special ook een buitenlandse beurs zoals de Cosmo Prof in mijn agenda te passen. Het is een prachtige kans om de nieuwe trends te spotten. Er is over de jaren wel veel veranderd, en hoewel een beurs bezoeken altijd een mooie gelegenheid blijft om de nieuwste ontwikkelingen bij elkaar te zien en te netwerken, is het niet meer de enige manier. Je hebt natuurlijk de al langer bestaande media en publicaties, en hier zijn alle sociale/online platformen nog bijgekomen. Waar je bij de jongere generatie enige jaren geleden al zag dat ze zich veel online laten inspireren, zie je dit sinds de corona nog veel breder terug. En dit breidt zich ook meer en meer uit, met populaire podcasts, trainingsprogramma’s, webinars en virtuele evenementen. Dit jaar hebben we voor het eerst gekozen om zelf niet op de beurs te staan, al sluiten we het voor de toekomst zeker niet uit. Hiermee zijn we niet volledig op de online tour gegaan, want het livenetwerken blijft natuurlijk super waardevol. Voor onze klanten organiseren we dan ook een fysiek event waar gelegenheid is elkaar te spreken en ideeën uit te wisselen en hiernaast zijn er natuurlijk nog steeds de showroombezoeken en trainingen.” 'EEN BEZOEK AAN BEAUTY TRADE SPECIAL IS ESSENTIEEL…' Daag ons panel uit met jouw prikkelende stelling of vraag! Stuur jouw suggestie naar m.schwillens@gpmedia.nl en wie weet wordt jouw onderwerp behandeld in de volgende editie van De Beautysalon!

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4