De Beautysalon nr 1 2024 Online

DE BEAUTYSALON NR 1 2024 41 Eric & Inge Pluijmakers Eric & Inge Pluijmakers zijn de oprichters van het merk KRAEM en zijn overtuigd van de kracht van natuurlijke ingrediënten én toegepaste kinesiologie. Ook runt schoonheidsspecialist en natuurgeneeskundig therapeute Inge haar eigen beautysalon Diferencia op basis van deze visie. “De Beauty Trade Special is een van de grootste beautybeurzen in de Benelux met vele prachtige beursstands en een uiteenlopend aanbod van vele leveranciers in de beautybranche en aanverwante artikelen. Centraal opgesteld staan de grote (cosmetica)merken en aan de buitenrand wordt de beursvloer aangevuld met de wat kleinere ondernemingen, die zich graag in de kijker proberen te spelen. Zelf hebben wij als bezoeker de beurs meerdere malen bezocht, maar ook een aantal jaren als exposant. Het viel ons op dat vaak dezelfde bedrijven aanwezig zijn en dat ook (grote) bedrijven de vakbeurs bewust ‘links’ laten liggen en nooit aanwezig zijn. Waarschijnlijk komt dit, omdat de vakbeurs een bepaalde doelgroep uit de branche aantrekt en een andere doelgroep niet. Wij horen wel eens dat schoonheidsspecialistes de beurs al jarenlang niet meer hebben bezocht, omdat de commerciële sfeer hen niet aanspreekt en ze daar niet kunnen vinden wat ze zoeken. Dus als je op de hoogte wil blijven van de nieuwste ontwikkelingen, dan is de beurs misschien een goed begin, maar zul je ook verder moeten kijken naar het aanbod en ontwikkelingen van de bedrijven die niet aanwezig waren. Een bezoek is in ieder geval niet essentieel genoeg, want met vakbladen en internet zijn er vele andere wegen om uit te komen bij dat wat je echt zoekt. Daarnaast kunnen we als tip meegeven om kritisch te zijn op hetgeen je verteld wordt. En doe onderzoek. Als exposant verbaasde het ons soms hoe goedgelovig mensen zijn en volledig meegaan in de pracht en praal van een beursstand en de informatie die ze kregen, zonder de behoefte te hebben om te onderzoeken of die informatie ook wel klopt. Als voorbeeld kregen wij wel vaker bezoekers bij onze beursstand over de vloer die zeiden: ‘Het lijkt wel of alle cosmeticamerken hier natuurlijk zijn.’ Dat is natuurlijk helemaal niet zo en daarom is het belangrijk om informatie rustig te laten bezinken, thuis te onderzoeken en dan pas keuzes te maken.” Azra Secerbegovic Azra Secerbegovic, afgestudeerd in scheikunde en plantwetenschap, is eigenaresse van ASPA Beauty in Den Haag en founder van Azra Botanical Simplicity. “Ja, maar zeker niet de enige manier! De Beauty Trade Special is al geruime tijd dé plek waar je geïnspireerd wordt door nieuwe producten en technologieën, je kan inkopen en connecten met andere beauty professionals. Dit alles naast een leuk dagje uit natuurlijk. Alles op één plek beschikbaar is efficiënt, al zijn er veel merken die nooit deelnemen. Het aanbod zal altijd een greep zijn uit wat er bestaat en beschikbaar is. Zo heb ik zelf nooit op de beurs gestaan, al ga ik dit jaar zeker een bezoekje brengen. Het is een mooie manier om nieuwe saloneigenaren te ontmoeten en ze voor te stellen aan mijn eigen brand. Als beautyprofessional en founder van Azra Botanical Simplicity is het voor mij persoonlijk altijd van groot belang geweest om enerzijds op de hoogte te blijven van de beste effectieve botanische ingrediënten én aan de andere kant trends te ontdekken nog voordat ze hier in Nederland op de markt komen. Zelf laat ik me dan ook graag inspireren door beurzen in Duitsland, Italië en in het Verenigd Koninkrijk. Hier haal ik persoonlijk veel inspiratie uit en het zorgt ervoor dat ik als founder een pionier kan zijn met nieuwe productontwikkelingen en innovaties.”

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4