D
E
B
E A U T Y S A L O N
N R
2 2 0 1 6
27
Ondanks de strakke, minimalistische stijl komt het merk niet uit
Scandinavië, maar wordt het geproduceerd en vertegenwoordigd
door Corrective Cosmetics.
Eigenaar Jan Zwoferink benadrukt dat dit voor depositairs grote
voordelen biedt: “Voor schoonheidsspecialisten is het aanhouden
van een voorraad lastig, want dit kost geld en opslagruimte. Met
UNG is het voor onze klanten overbodig om te investeren in een
grote voorraad. Corrective Cosmetics levert de producten namelijk
binnen 24 uur nadat deze online zijn besteld, waardoor verkochte
producten direct kunnen worden aangevuld. We kunnen de pro-
ducten aan de salon of ambulante schoonheidsspecialist leveren,
maar bieden zelfs de mogelijkheid om deze rechtstreeks naar hun
klanten te sturen. Met andere woorden: het leveringssysteem is
perfect georganiseerd en dit is één van de manieren waardoor we
een sterke en betrouwbare partner voor de professionele schoon-
heidsspecialist of visagist zijn.”
BREED KLEURENSPECTRUM
Zoals gezegd is het kleurenspectrum waarin de decoratieve
cosmetica van UNG verkrijgbaar is zeer compleet. Zo zijn er
meer dan honderd verschillende kleuren oogschaduw, twintig
verschillende kleuren blush, veertig tinten lipgloss en evenzoveel
tinten lipstick. Daarnaast bestaat het UNG-assortiment uit mas-
cara, compact powder, liquid foundation, eyeliner, nailpolish en
eyeshadow-boxen met vier verschillende kleuren. Ook voor deze
producten geldt dat ze in vele kleurvarianten verkrijgbaar zijn.
Het UNG-assortiment wordt gecompleteerd door pencils en 35
verschillende typen borstels.
DE JUISTE KLEUREN VOOR DE JUISTE PERSOON
“Bij de ontwikkeling van UNG zijn we teruggegaan naar de basis van visagie,
waarbij het individu centraal staat”, vervolgt Jan Zwoferink. “Het merk stelt
beauty professionals in staat om sterke kenmerken van het gelaat van de indi-
viduele klant te benadrukken en minder sterke kenmerken te camoufleren.”
“Om dit op een zo goed mogelijke manier te kunnen doen, is een breed kleu-
renspectrum noodzakelijk. Ook is het belangrijk te vertellen dat we veel markt-
en consumentenonderzoek hebben gedaan voorafgaand aan de daadwerkelijke
ontwikkeling van UNG. Uit dit onderzoek is onder meer naar voren gekomen dat
veel vrouwen het moeilijk vinden om make-up-kleuren te kiezen die goed pas-
sen bij hun huid, haarkleur en kleding. In de praktijk leidt dit ertoe dat veel vrou-
wen ofwel geen optimale make-up-kleuren kiezen ofwel terughoudend worden
in het gebruik van make-up. Om deze grote groep vrouwen tegemoet te komen
is het UNG-assortiment gerangschikt naar de zogeheten seasonal methode. In
de praktijk betekent dit dat de beauty professional test of de klant een lente-,
zomer-, herfst- of winterkleurtype is. Op basis hiervan kun je direct zien welke
kleuren goed bij die persoon passen. Een bekend citaat van Coco Chanel luidt
‘de beste kleur ter wereld is de kleur die jou er goed uit laat zien’. Dat citaat
verduidelijkt precies waar het bij UNG om draait: de juiste kleuren voor de
juiste persoon.”
“Salons die met UNG willen starten, ontvangen eerst een uitgebreide training
met daarin veel aandacht voor kleurenanalyse en het herkennen van het juiste
type.”
Meer informatie:
Corrective Cosmetics,
Tel. 020-6412986,
info@ungcosmetics.com, www.ungcosmetics.com