Previous Page  27 / 54 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 27 / 54 Next Page
Page Background

D

E

B

E A U T Y S A L O N

N R

2 2 0 1 6

27

Ondanks de strakke, minimalistische stijl komt het merk niet uit

Scandinavië, maar wordt het geproduceerd en vertegenwoordigd

door Corrective Cosmetics.

Eigenaar Jan Zwoferink benadrukt dat dit voor depositairs grote

voordelen biedt: “Voor schoonheidsspecialisten is het aanhouden

van een voorraad lastig, want dit kost geld en opslagruimte. Met

UNG is het voor onze klanten overbodig om te investeren in een

grote voorraad. Corrective Cosmetics levert de producten namelijk

binnen 24 uur nadat deze online zijn besteld, waardoor verkochte

producten direct kunnen worden aangevuld. We kunnen de pro-

ducten aan de salon of ambulante schoonheidsspecialist leveren,

maar bieden zelfs de mogelijkheid om deze rechtstreeks naar hun

klanten te sturen. Met andere woorden: het leveringssysteem is

perfect georganiseerd en dit is één van de manieren waardoor we

een sterke en betrouwbare partner voor de professionele schoon-

heidsspecialist of visagist zijn.”

BREED KLEURENSPECTRUM

Zoals gezegd is het kleurenspectrum waarin de decoratieve

cosmetica van UNG verkrijgbaar is zeer compleet. Zo zijn er

meer dan honderd verschillende kleuren oogschaduw, twintig

verschillende kleuren blush, veertig tinten lipgloss en evenzoveel

tinten lipstick. Daarnaast bestaat het UNG-assortiment uit mas-

cara, compact powder, liquid foundation, eyeliner, nailpolish en

eyeshadow-boxen met vier verschillende kleuren. Ook voor deze

producten geldt dat ze in vele kleurvarianten verkrijgbaar zijn.

Het UNG-assortiment wordt gecompleteerd door pencils en 35

verschillende typen borstels.

DE JUISTE KLEUREN VOOR DE JUISTE PERSOON

“Bij de ontwikkeling van UNG zijn we teruggegaan naar de basis van visagie,

waarbij het individu centraal staat”, vervolgt Jan Zwoferink. “Het merk stelt

beauty professionals in staat om sterke kenmerken van het gelaat van de indi-

viduele klant te benadrukken en minder sterke kenmerken te camoufleren.”

“Om dit op een zo goed mogelijke manier te kunnen doen, is een breed kleu-

renspectrum noodzakelijk. Ook is het belangrijk te vertellen dat we veel markt-

en consumentenonderzoek hebben gedaan voorafgaand aan de daadwerkelijke

ontwikkeling van UNG. Uit dit onderzoek is onder meer naar voren gekomen dat

veel vrouwen het moeilijk vinden om make-up-kleuren te kiezen die goed pas-

sen bij hun huid, haarkleur en kleding. In de praktijk leidt dit ertoe dat veel vrou-

wen ofwel geen optimale make-up-kleuren kiezen ofwel terughoudend worden

in het gebruik van make-up. Om deze grote groep vrouwen tegemoet te komen

is het UNG-assortiment gerangschikt naar de zogeheten seasonal methode. In

de praktijk betekent dit dat de beauty professional test of de klant een lente-,

zomer-, herfst- of winterkleurtype is. Op basis hiervan kun je direct zien welke

kleuren goed bij die persoon passen. Een bekend citaat van Coco Chanel luidt

‘de beste kleur ter wereld is de kleur die jou er goed uit laat zien’. Dat citaat

verduidelijkt precies waar het bij UNG om draait: de juiste kleuren voor de

juiste persoon.”

“Salons die met UNG willen starten, ontvangen eerst een uitgebreide training

met daarin veel aandacht voor kleurenanalyse en het herkennen van het juiste

type.”

Meer informatie:

Corrective Cosmetics,

Tel. 020-6412986,

info@ungcosmetics.com, www.ungcosmetics.com