De Beautysalon nr3-2021 Online

D e B e a u t y s a l o n n r 3 2 0 2 1 49 “Bij de start is het natuurlijk even afwachten hoe het loopt qua klanten”, gaat Romee verder. “Je vraagt je af: komen er alleen vrienden en kennissen? Of ook mensen die ik nog niet ken? Maar ik heb wel gemerkt dat de klantenkring zich door mond-tot-mond reclame snel kan uitbreiden. Daarnaast heb ik een mooie website laten maken, en dat trekt ook veel nieuwe klanten. Ik vraag telkens bij het eerste contact hoe de klant bij mij terecht is gekomen, en daardoor heb ik ook gemerkt hoeveel extra klanten de nominatie voor de Beauty Award opleverde… Laat staan de winst!” ONDERNEMEN TIJDENS CORONA Met haar website trekt Romee veel klanten. Ze vertelt dat ze de website heeft laten maken door een professional, en dat werpt dus zijn vruchten af. “Ik wil mijn website ook graag gaan uitbreiden met een webshop. Dat lijkt me een mooie manier om extra bijverdiensten te genereren. Dit wilde ik eigenlijk afgelopen jaar tijdens de zoveelste corona-lockdown al lanceren, maar er komt meer bij kijken dan gedacht dus daar moet ik nog een keer goed de tijd voor nemen.” Tijdens het afgelopen jaar hebben schoonheidssalons helaas meermaals de deuren moeten sluiten, zo ook Beautimo. Maar Romee heeft deze tijd goed benut. “Ik ben aan de slag gegaan met andere zaken die wel konden. Ik heb bijvoorbeeld een online cursus voedingsleer gevolgd. Hier leerde ik hoe voeding van invloed is op je lichaam en huid”, vertelt ze. “Dit sloot goed aan op mijn eigen visie, namelijk dat schoonheid van buiten én van binnen behandeld dient te worden. Het biedt ook zeker een toegevoegde waarde voor mijn klanten, want nu kan ik tijdens de huidanalyse ook met de klant bespreken hoe het dieet van invloed is op wat er met de huid gebeurt. Deze extra kennis vormt een mooie aanvulling op bijvoorbeeld de voedingssupplementen die ik ook verkoop, in samenwerking met een externe partner, Blend New Days uit Haaksbergen.” PERSOONLIJKE EN PROFESSIONELE ONTWIKKELING Als ambitieuze onderneemster en schoonheidsspecialiste is Romee veel op zoek naar nieuwe kansen en groeimogelijkheden voor haar salon. Ze werkt met het Nederlandse merk Cenzaa - dat eveneens werkt met de overtuiging dat schoonheid van binnenuit komt - en vertelt dat ze vanuit distributeur Summery Cosmedical Group fijne begeleiding krijgt: “Ik heb twee coaches. Eén behandelcoach, met wie ik kan overleggen wanneer ik zelf even niet weet wat ik het beste kan doen met een bepaalde huid. Ik werk natuurlijk alleen, dus van die coaching heb ik in het begin wel dankbaar gebruikgemaakt. En mijn andere coach is meer gericht op de zakelijke kant. Met haar kan ik sparren over social media campagnes of acties om bijvoorbeeld meer nieuwe klanten te werven, en ik kan haar om advies vragen bijvoorbeeld op het gebied van voorraden. Het is echt wel heel fijn om als jonge, zelfstandige onderneemster iemand te hebben die met je bedrijf mee kan kijken.” Romee heeft ook al een duidelijk beeld van de toekomst van haar werk. “Bij Cenzaa heb ik verschillende extra trainingen gevolgd, namelijk de Skin Therapy en Diamond Touch trainingen. Ze bieden daarnaast nog een training aan richting wellness, maar ik wil uiteindelijk verder in de richting van huidverbetering dus daar ligt de focus voor de toekomst. Tot nu toe komen veel klanten in eerste instantie bij mij binnen voor bijvoorbeeld hun nagels. En als we dan aan de praat raken, willen ze ook wel eens een gezichtsbehandeling proberen. Dus het aandeel huidverbetering groeit steeds meer en daar krijg ik weer extra energie van.” TOEKOMST VAN BEAUTIMO Op dit moment zit Beautimo gevestigd bij het ouderlijk huis van Romee. Ideaal om op die manier te beginnen, zo vindt ze zelf, maar stiekem droomt ze al van een nieuw pand, met meer ruimte en wellicht in de toekomst extra mankracht. “Ik zou graag uitbreiden, maar wil tegelijkertijd dicht bij mezelf blijven en de persoonlijke benadering, die mijn klanten zo waarderen, behouden in mijn salon. Ik geloof erin dat het heel belangrijk is om echt jezelf te blijven in je werk, wil je je onderscheiden als schoonheidsspecialist. Ik ben als persoon bijvoorbeeld best wel rustig, dus die rust kan ik heel oprecht overbrengen in elke behandeling en dat werkt erg prettig.” ‘Een nieuwkomer waar andere nieuwkomers zich in herkennen’. Zo werd Romee omschreven door de Beauty Award-jury. We vragen haar tot slot of zij nog wijsheden wil meegeven aan andere nieuwkomers in de branche. “Ontdek wat je wil en durf hierin te investeren”, adviseert Romee. Meer weten over Romee en haar salon Beautimo? Kijk dan op www.beautimo.nl .

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4