Online De beautysalon nr 4 2019

D e B e a u t y s a l o n n r 4 2 0 1 9 57 Na het behalen van de opleiding allround schoonheidsspecialiste kreeg Tessa de tip van haar oude stagebegeleidster om meer met haar talent in marketing en sales te doen. Nog niet uitgeleerd startte Tessa met de HBO-opleiding Commerciële Economie. Dit jaar studeerde ze af. “Het was iets totaal anders, maar het zorgde voor een verdiepingsslag in mijn salon. Tijdens de opleiding leerde ik veel over sales, marketing en marketingcommunicatie. De kennis wilde ik graag combineren met mijn kennis en ervaring als schoonheidsspecialiste. Daarom besloot ik om eigen salon op te starten. Meer dan mooi werd een feit. GEBALANCEERD AANBOD Naast haar werk als schoonheidsspecialiste leerde Tessa ook andere aspecten van de beautybranche kennen tijdens haar stage op de marketingafdeling van Medik8 Benelux in Didam. Aldaar raakte ze overtuigd van de filosofie van het merk en de resultaten die worden behaald met de producten. “Toen ik met mijn salon begon ben ik meteen aan de slag gegaan met de producten van Medik8. Ik wilde echt voor kwaliteit en resultaat gaan en daar sluit Medik8 perfect op aan. Ik geloof en sta compleet achter de CSA-filosofie. Het merk zorgt voor daadwerkelijk zichtbaar resultaat, wat mij als onderneemster zekerheid geeft.” Al snel groeide de salon en breidde Tessa haar assortiment uit met Laviesage en make-up van Mineralogie. De missie en visie van de merken sluiten perfect bij elkaar aan. “Ik heb zelf last van huidproblemen gehad en weet als geen ander dat een groot deel van deze problemen van binnenuit komt. Ik ben daarom gestart met de nutricosmetics van Laviesage. De minerale make-up van mineralogie past uiteraard goed bij die filosofie. Naast dat de producten ontzettend fijn zijn om mee te werken, ben ik erg blij met de extra kennis die de leveranciers mij kunnen bieden. Ook ben ik blij met het nieuwe apparaat dat ik onlangs heb aangeschaft om een huidanalyse uit te voeren; de Observ. Hiermee probeer ik mijn klanten bewust te maken van hun eigen huid. Op basis van de huidanalyse foto’s laat ik ze zelf benoemen wat ze zien en waar ze aan willen werken. Vervolgens geef ik aan waar ik ruimte voor verbetering zie en wat haalbaar is. Hierdoor kan ik helpen in hun huidbehoefte en zijn mijn klanten gemotiveerd om ook daadwerkelijk de thuisproducten te gebruiken. Vervolgens kunnen we starten met behandelingen of kuur op maat” NEWCOMER OF THE YEAR 2019 In april dit jaar werden voor de tiende keer de Beauty Awards uitgereikt. Waar Tessa vorig jaar nog met winnaar Medik8 in de zaal zat, besloot ze het er dit jaar zelf op te wagen. En met succes: ze won de Beauty Award voor ‘Newcomer of the Year 2019’. ‘Een actieve nieuwkomer die heeft laten zien dat ze leergierig is in kennis en kunde’, zo luidde het juryrapport. Verder liet de jury weten dat Tessa een realistisch beeld heeft over de start als schoonheidsspecialiste en dat ze een duidelijke missie najaagt. “Ik wilde graag groeien en zag de Beauty Awards als een kans om weer van te leren. Ik had alleen nooit gedacht dat ik genomineerd zou worden, laat staan winnen! Het is natuurlijk wel een PR-stunt”, zegt Tessa trots. “Het heeft mij echt meer naamsbekendheid gegeven, waardoor mijn klantenbestand én omzet zijn gegroeid. Mensen komen ineens van heinde en verre naar de salon. Mijn deelname aan de competitie heeft er bovendien voor gezorgd dat ik veel kritischer naar mijzelf en de salon ben gaan kijken. Het motiveert me om op deze manier door te gaan.” CONCRETE DOELEN OM TE GROEIEN Tessa heeft nog ontzettend veel plannen voor de toekomst. Niet alleen wordt haar salon uitgebreid dankzij de verbouwing die op de planning staat, ook gaat ze haar aanbod – het Meer dan Mooi Menu – onder de loep nemen. “Ik wil mijzelf verder verdiepen en ontwikkelen in het vak, daarom heb ik concrete doelen opgesteld. Zo wil ik onder andere mij het komende jaar nog meer gaan verdiepen in de producten van Laviesage om mijn klanten nog beter te helpen en mijn concept te verbeteren.” De ondernemende Tessa is niet alleen gek op haar werk, maar ze heeft ook een zakelijke kijk op haar werk als schoonheidsspecialiste. Ambitieus als ze is, droomt ze ervan meer Nederlanders kennis te laten maken met haar manier van werken. “Ik probeer een sterk concept te ontwikkelen en doe mijn best dit continu te verfijnen. Het is een stiekeme meisjesdroom om ooit meerdere vestigingen te hebben met de dezelfde missie: resultaatgericht werken met producten van hoge kwaliteit. Dat wil ik met zoveel mogelijk mensen delen”, sluit Tessa af. Kijk voor meer informatie over Tessa en haar salon op www.meerdanmooi.nl

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4