De Beautysalon nr5 2022 Online

DE BEAUTYSALON NR 5 2022 36 EVENT Eenmaal warm ontvangen in de sfeervolle zaal konden de aanwezigen onder het genot van een hapje en drankje rondsnuffelen op de standjes van de welbekende merken van Corrective Cosmetics, zoals Webecos, Thalion en UNG Cosmetics. Ook tijdens de lunch en de borrel achteraf stond het team klaar om te informeren en vragen te beantwoorden. Maar bovenal waren de beauty professionals naar Kamerik gereden om zich te laten inspireren door de presentaties van bekende namen, vanuit de branche en daarbuiten. ‘BEAUTY IS THE NEW HANDBAG’ De middag werd afgetrapt door Aletta de Rooij van Partners in Crème. De business coach is al 35 jaar actief in de beautybranche, waarin ze heeft gewerkt als schoonheidsspecialist, verkoopster, accountmanager, trainster, ondernemer en coach. Ze legde uit hoe ze in een korte tijd een bloeiende onderneming kwijtraakte en hoe ze van rock bottom weer alles opnieuw opbouwde. Een plan hebben, dat is volgens Aletta het allerbelangrijkste. “Wees geen windvaantje dat met de wind meewaait, maar zorg dat je een goed fundament hebt”, vertelde ze de professionals in de zaal. “Zorg dat je weet waar je voor staat en draag dat uit.” Er zijn volgens Aletta ontzettend veel kansen, nu verzorging voor veel mensen steeds belangrijker wordt. Of zoals op de slide te lezen was: ‘Beauty is the new handbag’. Aletta zette de schoonheidsspecialisten in de zaal aan het denken met de tien shifts die ze één voor één toelichtte: tien manieren om anders te leren denken over je onderneming. Zo introduceerde ze het begrip UBR (Unique Buying Reason) als tegenhanger van USP (Unique Selling Point): “in plaats van enkel het product of de dienst te promoten, zou je moeten redeneren vanuit de motivatie van de klant. Stel open vragen aan de klant om erachter te komen waar ze behoefte aan hebben en ga dat niet voor hen invullen.” Het publiek knikte instemmend toen Aletta aangaf dat je best kritisch mag zijn op je klantenbestand en je aanbod. “Snoeien is groeien”, luidde een van de vele oneliners in haar presentatie. HET AVONTUUR VAN ANNEMARIE VAN GAAL Een highlight op het evenement was toch wel het verhaal van Annemarie van Gaal. De bekende televisiepersoonlijkheid (Dragons’ Den, Een Dubbeltje Op Zijn Kant en Crisis in de Tent) is naar eigen zeggen een ondernemer in hart en nieren. De succesvolle zakenvrouw heeft net als haar voorganger Aletta echter ook de andere kant van de medaille gezien. Annemarie vertelde hoe zij als alleenstaande moeder elk baantje – soms zelfs meerdere tegelijk – aangreep om voor haarzelf en haar kind te kunnen zorgen. “Om een beeld te schetsen: in die tijd bestond de kinderopvangtoeslag nog niet. Ik wilde niet in de bijstand belanden en nam de gekste baantjes aan om rond te komen. Zo schreef ik ooit de verhalen van de toen populaire 06-lijnen”, vertelde Van Gaal lachend. Haar carrière nam een wending toen zij samen met journalist Derk Sauer in de jaren negentig de succesvolle uitgeverij Independent Media opzette. Binnen vijf jaar waren zij verantwoordelijk voor zo’n twintig krant- en tijdschrifttitels en zevenhonderd werknemers. “Heel veel bedrijven probeerden in die tijd voet aan de grond te krijgen in Rusland, vaak geleid door hoogopgeleide mannen met een flink cv, maar uiteindelijk werden wij de grootste onafhankelijke uitgeverij van Rusland. En dat terwijl ik alleen mijn middelbare school heb afgerond. Alles is mogelijk, als je maar een doel voor ogen hebt.” CORRECTIVE COSMETICS KIJKT IN ‘THE FUTURE OF BEAUTY’ OP HET PRACHTIGE LANDGOED KAMERYCK VERZAMELDEN BEAUTY PROFESSIONALS UIT HET HELE LAND ZICH VOOR EEN BLIK IN ‘THE FUTURE OF BEAUTY’. BETER GEZEGD: EEN BLIK IN DE TOEKOMST VAN HUN EIGEN SALON, WANT CORRECTIVE COSMETICS INSPIREERDE DE AANWEZIGEN VOORNAMELIJK OP HET GEBIED VAN CREATIEF ONDERNEMEN MET INSPIRERENDE PRESENTATIES EN ZELFS EEN INTERACTIEVE WORKSHOP. VAKTIJDSCHRIFT DE BEAUTYSALON SCHOOF AAN OM VOOR JOU VERSLAG TE DOEN! Geertje Algera gaf een workshop over het maken van videocontent

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4