De Beautysalon nr 5 2023 online

DE BEAUTYSALON NR 5 2023 26 COVERSTORY: SOTHYS NEDERLAND De koerswijziging die Sothys voorstaat, werd onlangs uit de doeken gedaan tijdens de presentatie van de najaarscollectie en de nieuwe lijn Pigmentation Management in Kasteel Amerongen. Een locatie die niet toevallig was gekozen, legt Vollmer uit. “Partners werden in voorgaande jaren uitgenodigd op Sothys Tour de Beauté, waar op vier verschillende locaties de najaar aanbiedingen werden gepresenteerd. Betrokkenheid, samen ondernemen en ontwikkelen met onze partners is belangrijk en daarnaast was deze lancering was zo groot, dat we kozen voor een locatie die helemaal past bij Sothys. Pittoresk, een kasteel met grote tuinen. Maar ook een locatie waarin alle aspecten die ook synoniem staan voor Sothys terugkomen. Les Jardins Sothys in de stad Brive-la-Gaillarde, waar ingrediënten kruiden en planten die het verwerkt in de cosmetica zelf kweekt. Sothys is bovendien nog een van de weinige als global brand die nog steeds family-owned is. Dat familiaire is een grootgoed waar Sothys trots op is en koestert. Christian Mas, Director Sothys Group (zoon van de oprichter) en Stéphanie du Chaxel, Global Marketing Director waren ook aanwezig op de bijeenkomst in Amerongen, die door ruim honderd salons werd bezocht. Door de plezierige mix van humor en inhoud bleven de ‘Sothysionairs’ tot het einde geboeid én kregen de aanwezigen eyeopeners mee die ze direct in de praktijk kunnen toepassen.” Betrokkenheid zorgt voor beleving & groei Vollmer onderstreept dat Sothys de afgelopen 45 jaar een prachtige evolutie en groei heeft doorgemaakt. “Dit heeft veel trouwe partners, ambassadeurs voor beide labels opgeleverd”, zegt hij. Ook is hij van mening dat skincare een nog belangrijker onderdeel is geworden van het dagelijks beautyritueel bij dames en heren. Het verbeteren en verjongen van de huid begint direct bij onze partners, de professionele instituten & spa’s die gebruik maken van professionele treatment en huidverzorgingsproducten, de aandacht aan persoonlijke huidverzorging is gegroeid. Belangrijk is om samen met onze partners de consument te voorzien in zijn/haar behoeftes” vervolgt hij. ‘SOTHYS MOET VOOR ONZE PARTNERS AANVOELEN ALS EEN MAATPAK’ Een jaar geleden trad Robin Vollmer in dienst als managing director bij Sothys Nederland. Na de wisseling van de wacht maakt Sothys Nederland deel uit van de Sothys Group. “Werken vanuit een global strategie heeft als voordeel dat er een intensieve samenwerking is met Sothys Group Frankrijk op het gebied van R&D, educatie en marketing, waarbij inspraak en directe communicatie, korte lijnen zorgdraagt voor een strategie die past bij de Nederlandse instituten en spa’s. Als een maatpak dat als gegoten zit”, stelt Vollmer.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4