De Beautysalon nr 5 2023 online

DE BEAUTYSALON NR 5 2023 42 ONDERNEMEN Er komt heel wat bij kijken om als ondernemer succesvol te zijn in een sector die zo competitief is als de schoonheidsbranche. Om je te ondersteunen geven onze panelleden in de rubriek ‘Ondernemen’ steeds hun visie op een stelling die verband houdt met een bepaald aspect van het ondernemerschap. We leggen onze panelleden deze keer de volgende stelling voor: ‘Voor huidverbeteringsclaims dient de schoonheidsspecialist altijd wetenschappelijk bewijs te kunnen overleggen met de klant’. Carla Scheurwater Carla Scheurwater is afgestudeerd in Commerciële Economie én heeft een diploma als schoonheidsspecialist. Ze combineert haar passies in haar bedrijf XoXo Marketing, waarbij ze beautyondernemers helpt om klanten aan te trekken en te groeien door middel van een effectieve marketingstrategie. “Interessante stelling! De stelling gaat specifiek over huidverbetering; dus het gezonder laten functioneren van de huid vanuit de diepere laag van de opperhuid, daar waar de cel ontstaat. Ik denk dat je, om op dit niveau advies te geven, altijd een wetenschappelijke onderbouwing moet kunnen geven. Je hoeft niet een heel onderzoeksrapport uit je hoofd te kennen, maar ik denk wel dat het belangrijk is dat je kunt uitleggen hoe de huid is opgebouwd en waarom de huid verbetert door je producten en behandelingen. Niet alleen kunnen vertellen dat er retinol in je product zit, maar ook kunnen uitleggen wat retinol doet met de huid. De leverancier van je huidverbeteringsproducten moet je van deze informatie kunnen voorzien. Ik denk echter dat het je eigen verantwoordelijkheid is om op de hoogte te zijn van de laatste ontwikkelingen en daarnaast van de producten en behandelingen in je salon. Ik leg graag uit waarom ik hier zo stellig in ben! Loze claims scheppen de verkeerde verwachtingen en stellen je klanten teleur, met alle gevolgen van dien. Daarnaast weten we allemaal hoe loze claims de geloofwaardigheid en het imago van de beautybranche kunnen schaden. Merken die roepen dat rimpels als sneeuw voor de zon verdwijnen door een crème, ik noem maar een voorbeeld. Dat is natuurlijk zonde en doet afbreuk aan alle expertise en kunde die wél in de beautybranche aanwezig is. De vraag naar huidverbeterende behandelingen en producten neemt toe en daarmee gaan steeds meer salons zich richten op huidverbetering. Des te belangrijker om de kwaliteit te waarborgen en het imago en de geloofwaardigheid van de beautybranche en huidverbetering intact te houden. Ik denk dat het voor dit onderwerp belangrijk is om zowel je eigen salon, je klant, als de beautybranche in acht te houden.” 'VOOR HUIDVERBETERINGSCLAIMS DIENT DE SCHOONHEIDSSPECIALIST ALTIJD WETENSCHAPPELIJK BEWIJS TE KUNNEN OVERLEGGEN MET DE KLANT' Daag ons panel uit met jouw prikkelende stelling of vraag! Stuur jouw suggestie naar m.schwillens@gpmedia.nl en wie weet wordt jouw onderwerp behandeld in de volgende editie van De Beautysalon!

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4