Previous Page  26 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 26 / 52 Next Page
Page Background

D

E

B

E A U T Y S A L O N

N R

6 2 0 1 5

26

C

O V E R S T O R Y

“Nouvital heeft een breed

scala aan producten: voor de

basis- tot aan luxe behande-

ling”, aldus Rogier. “Doordat

we alles zelf maken in onze

fabriek, kunnen we de produc-

ten tegen een aantrekkelijke

prijs verkopen. In het begin

vroegen mensen zich af hoe

Nouvital de prijzen zo laag kon houden en toch een goed product neer kon

zetten. Dan gaf ik ze samples mee en zei: ‘Probeer het maar gewoon uit’ en dat

werkte. Mensen zijn op zoek naar de juiste prijs-kwaliteitsverhouding.”

Werkzame stoffen

“Onze crèmes en serums zijn eigentijds en bevatten bijvoorbeeld geen para-

benen, zijn allergeenvrij geparfumeerd en zijn dierproefvrij”, zegt Rogier.

“Daarnaast zitten er juist werkstoffen in die voor klanten van belang zijn. We

blijven onze producten vernieuwen en dat betekent dat er soms aan bestaande

crèmes of maskers een bepaalde nieuwe werkstof toegevoegd wordt.”

“We kijken heel goed naar ons eigen assortiment, maar je kunt niet zomaar iets

toevoegen aan een bestaand product. Dus daar letten we goed op”, zegt Rogier.

“Vaak komen distributeurs met nieuwe werkstoffen bij ons. We zijn zelf ook

actief in het inwinnen van nieuwe informatie over interessante grondstoffen die

we kunnen gebruiken.”

Evaluatie

Voor Nouvital is het van belang om te blijven evalueren en de crèmes onder

de loep te blijven nemen. “We gaan met de tijd mee en uiteindelijk willen we

natuurlijk het liefst een nog beter product dan het al was”, zegt Rogier. De

fabriek waarin alle serums en crèmes worden gemaakt, staat achter het kantoor

van Nouvital, in Rotterdam. “Hier bedenken we alle concepten en maken we

de proefjes. Daarna discussiëren we met een aantal mensen uit de branche

over hoe we de proeven nog beter kunnen maken. Uiteindelijk rolt daar dan

een nieuw product uit.”

Productkennis

Zo af en toe maak ik zelf nog wel eens een sample”, vertelt Rogier. “Maar ik

kon niet alles blijven doen, dus ik ben nu zelf wel minder bij het productie-

proces betrokken. Dat is jammer, want ik vind het erg leuk om te doen. Het is

wel veel meer werk om de productie ook in eigen beheer te houden, maar ik

zou het echt niet anders willen. Ik merk het ook aan de medewerkers. Als die

op een beurs staan, kunnen ze echt goed uitleg geven over de producten van

Nouvital, omdat ze het hele proces kennen. Dat is een toegevoegde waarde.”

Sneeuwalg

Eén van de nieuwe grondstoffen bij Nouvital is de sneeuwalg. Dit is een alg

die op sneeuw en gletsjers groeit en in deze extreme omstandigheden kan het

waardevolle stress response moleculen produceren. Het alg-extract stimuleert

een speciaal gen (Klotho) in de huidcellen, dat de levensduur van de cellen

verlengt. Hierdoor wordt de huid beschermd tegen veroudering en behoudt

het zijn gezonde uiterlijk. Tevens werkt het extract verzachtend en hydraterend.

“Het serum dat we ermee ontwikkeld hebben, is geschikt voor ieder huidtype

en bevat een extract van deze bijzondere sneeuwalg. We waren één van de

eerste merken die sneeuwalg als grondstof hadden.”

Prebiotica

Daarnaast heeft Nouvital dit jaar de ‘prebiotica’ als nieuwe werkstof geïntro-

“Met Nouvital hebben we een eigentijds en innoverend merk op de markt gezet. Het is van hoge kwaliteit en de

prijs-kwaliteitsverhouding is goed”, vertelt Rogier Mulder, één van de oprichters van het huidverzorgingsmerk

Nouvital. “We maken de producten zelf: van de ruwe grondstoffen en emulgatoren tot aan de crèmes”, aldus

Rogier. Bijna tien jaar geleden begon hij samen met zijn stiefvader het merk Nouvital. Inmiddels zijn er ruim

tachtig producten op de markt; van dagcrèmes tot aan serums. Nouvital richt zich sinds september 2015 ook

op de verkoop van bedrijfskleding. Een veelzijdig merk, dat zich blijft ontwikkelen door onder meer nieuwe

werk- en grondstoffen in bestaande en nieuwe producten te verwerken.

‘Nouvital: van ruwe

grondstof tot aan crème’