D
E
B
E A U T Y S A L O N
N R
6 2 0 1 5
26
C
O V E R S T O R Y
“Nouvital heeft een breed
scala aan producten: voor de
basis- tot aan luxe behande-
ling”, aldus Rogier. “Doordat
we alles zelf maken in onze
fabriek, kunnen we de produc-
ten tegen een aantrekkelijke
prijs verkopen. In het begin
vroegen mensen zich af hoe
Nouvital de prijzen zo laag kon houden en toch een goed product neer kon
zetten. Dan gaf ik ze samples mee en zei: ‘Probeer het maar gewoon uit’ en dat
werkte. Mensen zijn op zoek naar de juiste prijs-kwaliteitsverhouding.”
Werkzame stoffen
“Onze crèmes en serums zijn eigentijds en bevatten bijvoorbeeld geen para-
benen, zijn allergeenvrij geparfumeerd en zijn dierproefvrij”, zegt Rogier.
“Daarnaast zitten er juist werkstoffen in die voor klanten van belang zijn. We
blijven onze producten vernieuwen en dat betekent dat er soms aan bestaande
crèmes of maskers een bepaalde nieuwe werkstof toegevoegd wordt.”
“We kijken heel goed naar ons eigen assortiment, maar je kunt niet zomaar iets
toevoegen aan een bestaand product. Dus daar letten we goed op”, zegt Rogier.
“Vaak komen distributeurs met nieuwe werkstoffen bij ons. We zijn zelf ook
actief in het inwinnen van nieuwe informatie over interessante grondstoffen die
we kunnen gebruiken.”
Evaluatie
Voor Nouvital is het van belang om te blijven evalueren en de crèmes onder
de loep te blijven nemen. “We gaan met de tijd mee en uiteindelijk willen we
natuurlijk het liefst een nog beter product dan het al was”, zegt Rogier. De
fabriek waarin alle serums en crèmes worden gemaakt, staat achter het kantoor
van Nouvital, in Rotterdam. “Hier bedenken we alle concepten en maken we
de proefjes. Daarna discussiëren we met een aantal mensen uit de branche
over hoe we de proeven nog beter kunnen maken. Uiteindelijk rolt daar dan
een nieuw product uit.”
Productkennis
Zo af en toe maak ik zelf nog wel eens een sample”, vertelt Rogier. “Maar ik
kon niet alles blijven doen, dus ik ben nu zelf wel minder bij het productie-
proces betrokken. Dat is jammer, want ik vind het erg leuk om te doen. Het is
wel veel meer werk om de productie ook in eigen beheer te houden, maar ik
zou het echt niet anders willen. Ik merk het ook aan de medewerkers. Als die
op een beurs staan, kunnen ze echt goed uitleg geven over de producten van
Nouvital, omdat ze het hele proces kennen. Dat is een toegevoegde waarde.”
Sneeuwalg
Eén van de nieuwe grondstoffen bij Nouvital is de sneeuwalg. Dit is een alg
die op sneeuw en gletsjers groeit en in deze extreme omstandigheden kan het
waardevolle stress response moleculen produceren. Het alg-extract stimuleert
een speciaal gen (Klotho) in de huidcellen, dat de levensduur van de cellen
verlengt. Hierdoor wordt de huid beschermd tegen veroudering en behoudt
het zijn gezonde uiterlijk. Tevens werkt het extract verzachtend en hydraterend.
“Het serum dat we ermee ontwikkeld hebben, is geschikt voor ieder huidtype
en bevat een extract van deze bijzondere sneeuwalg. We waren één van de
eerste merken die sneeuwalg als grondstof hadden.”
Prebiotica
Daarnaast heeft Nouvital dit jaar de ‘prebiotica’ als nieuwe werkstof geïntro-
“Met Nouvital hebben we een eigentijds en innoverend merk op de markt gezet. Het is van hoge kwaliteit en de
prijs-kwaliteitsverhouding is goed”, vertelt Rogier Mulder, één van de oprichters van het huidverzorgingsmerk
Nouvital. “We maken de producten zelf: van de ruwe grondstoffen en emulgatoren tot aan de crèmes”, aldus
Rogier. Bijna tien jaar geleden begon hij samen met zijn stiefvader het merk Nouvital. Inmiddels zijn er ruim
tachtig producten op de markt; van dagcrèmes tot aan serums. Nouvital richt zich sinds september 2015 ook
op de verkoop van bedrijfskleding. Een veelzijdig merk, dat zich blijft ontwikkelen door onder meer nieuwe
werk- en grondstoffen in bestaande en nieuwe producten te verwerken.
‘Nouvital: van ruwe
grondstof tot aan crème’