De Beautysalon nr6 online

D e B e a u t y s a l o n n r 6 2 0 1 8 41 HANS BOLDER “Het is zeker een onderdeel van je succes. Als je inrichting niet communiceert met waar je voor staat of hoe jij na de buitenwereld praat, dan kan het in de ogen van de klant een scheef beeld geven. De klant is vaak uren in die ruimte dus je moet goed nadenken over bijvoorbeeld je smaak, maar ook het lig- of zitgemak. Daarnaast moet je goed kijken naar wat je in de salon wil communiceren. Bij Medik8 zijn we op 1 november verhuisd naar een groter kantoor en trainingsruimte. We hebben daarbij nagedacht over onze visuals en de manier hoe we ons willen presenteren, van de voordeur tot aan de wellnessbank. We willen onze klant meenemen in onze wereld en beleving. Hoe de inrichting er ook uit komt te zien, dat moet jouw persoonlijke uitstraling zijn. Als dat strookt met wat je aan de klant geeft, pas dan klopt het complete plaatje. Last but not least: zorg wel dat je inrichting schoon en up-to-date is. Je ziet vaak rommel in de salon, die wij als normaal beschouwen, maar elke nieuwe klant zal storen. Handdoeken, waterbakken en opgeruimde cabines zijn een must in onze branche. Vergelijk het met eten in een restaurant. Zou jij plaatsnemen aan een tafel die niet afgeruimd is of waar de asbak nog op tafel staat?” Als CEO van Medik8 Professional Benelux geeft Hans Bolder dagelijks leiding aan twintig mensen die betrokken zijn bij de organisatie. Medik8 is marktleider op het gebied van innovatieve producten voor beautyprofessionals. Hans’ dagelijkse missie is om kennis en innovatie te delen met Medik8-klanten. VINCENT VAN SCHIJNDEL & MICHAEL HEFFELS “Met deze stelling ben ik het niet helemaal eens. Saloninrichting is een onderdeel van je bedrijf, maar naar mijn mening zijn er veel meer factoren die het succes van je bedrijf bepalen. Een inrichting kan wel degelijk bijdragen aan je succes, door bijvoorbeeld aan te sluiten op het gevoel dat je aan jouw behandelingen wil meegeven. Je kan een luxueuze inrichting kiezen wanneer je een duidelijke focus op het hogere segment hebt, of een heel steriel witte inrichting wanneer je wil benadrukken dat je een medische inslag wil overbrengen naar je klant. Het is een hele mooie tool om een plaatje compleet te maken voor je klant, maar dit is uiteindelijk niet doorslaggevend voor het succes dat je bereikt.” “Het heeft naar mijn mening veel meer te maken met je karakter en de kennis die je hebt. Weet jij jouw klant te overtuigen dat jij degene bent die zij zoeken om al hun huidwensen te verwezenlijken? Dan is de inrichting van jouw salon daar ongetwijfeld niet doorslaggevend in geweest, maar kun je dat toeschrijven aan jouw eigen kwaliteiten.” Vincent van Schijndel (ondernemer) en Michael Heffels (huidspecialist) zijn eigenaar van Beauté Huidinstituut, een familiebedrijf sinds 1978. In 2016 mochten zij zich de trotse winnaar van de Beauty Award 2016 noemen voor beste huidinstituut van Nederland.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4