Previous Page  13 / 118 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 13 / 118 Next Page
Page Background

de afgelopen tijd ook bezig geweest met andere zaken. “Als distributeur ben je

altijd een tussenschakel en dat is best lastig als entrepreneur. Je blijft toch afhan-

kelijk”, zo stelt Jerry. “Daarom hebben we de stoute schoenen aangetrokken en

hebben we zelf een merk ontwikkeld. Door goed te kijken wat er gebeurt in de

markt en in de modewereld zagen we mogelijkheden voor een eigen sieraden-

merk met hippe, trendy armbandjes.”

REBEL & ROSE, NAMEN EN GEZICHTEN

Door de opgebouwde expertise en hun grote ervaring als reclamemakers en mar-

keteers konden ze uitgaan van eigen kracht. “We zijn creatief genoeg om zelf de

designs te ontwerpen, dus dat doen we ook. Daarnaast hebben we met KYBOE!

al een krachtig distributienetwerk opgebouwd en als klap op de vuurpijl kun-

nen we een beroep doen op een grote groep BN’ers die ons wat gunnen. Maar

we moesten natuurlijk eerst een goede naam aan het merk te hangen: Rebel &

Rose. Die naam is krachtig, maar geeft ons bovendien veel mogelijkheden om

door te groeien, zoals met de introductie van andere lijnen. Als gezichten voor

Rebel & Rose hebben we twee leuke en passende Bekende Nederlanders bereid

gevonden. Rebel is de stoere Danny Vera, terwijl zijn lieve vrouw Escha de Rose

is. Rebel & Rose heeft volgens ons alles om succesvol te worden. Een krachtige

merknaam, fraaie productlijnen en perfecte passende, beroemde gezichten. Uit

onderzoek onder juweliers is ook gebleken dat er strategisch goede mogelijkhe-

den zijn voor een specifieke stoere lijn voor mannen (Rebel-lijn) en een lieve

vrouwelijke lijn (4 the Roses).”

EUREKA!

“Het mooie van de merknaam Rebel & Rose is dat er altijd Rebels en Roses zijn.

Alleen hun uiterlijk verandert in de tijd. Dus als we er in slagen om onze positie

te behouden en uit te breiden kunnen we in de tijd ook meebewegen met nieuwe

trends. Ook de producten zelf moeten uiteraard onderscheidend zijn, zeker als

het gaat om armbandjes. Als je in staat bent om mensen je producten te laten dra-

gen op tv, moeten die wel meteen herkenbaar zijn als Rebel & Rose. Daar zijn we

dus het meeste tijd aan kwijt geweest. In december 2014 hadden we het eureka

moment. Zo worden de armbanden van halfedelsteen in de serie ‘more balls than

most’ geaccentueerd door vijf beads in de kleuren zilver, goud en roségoud. Ze

zijn daardoor altijd direct herkenbaar op beeld.”

NEGEN MAANDEN

“Het totale traject van ruw idee, tot lancering van de collectie heeft negen

maanden geduurd. En bij introductie hadden we eigenlijk meteen al onze eerste

distributeur in het buitenland binnen. Onze target voor dit jaar is om in nog

drie Europese landen distributeurs te vinden. Of dat lukt zien we wel, wat dat

betreft hebben we geen last van druk of targets die gehaald moeten worden. Het

belangrijkste voor ons is dat we het leuk vinden en dat onze klanten tevreden zijn.

Omdat we het gevoel hadden dat dit best wel eens groot kon worden, waren we

blij dat we destijds al in contact waren gekomen met Bas Hunneman. En ook dat

we hem direct enthousiast konden krijgen voor het concept. Met Bas haalden we

zes jaar internationale ervaring binnen op het gebied van productie en distributie

van sieraden. We konden dus direct beginnen met productontwikkeling, samples

maken en testen. En dat scheelde ons veel tijd.”

SOCIAL MEDIA

“Wij willen beleving creëren rondom Rebel & Rose en zorgen er daarnaast voor

dat alles rondom het merk tot in de puntjes is geregeld. Kwalitatief hoogwaardig

display- en verpakkingsmateriaal bijvoorbeeld. We laten niets aan het toeval

over. Bij de introductie hebben we ook al het personeel van dealers die instapten

een armband cadeau gegeven, zodat ze die zelf gaan dragen en ervaren. Zij zijn

degenen die de armbanden uiteindelijk moeten verkopen. We hameren ook op

koppelverkoop. Als een klant binnenkomt voor een horloge, laat dan ook nog

Rebel & Rose zien of een ander product. Op dat gebied is er nog veel winst te

behalen bij juweliers. Creëer beleving, breng dat over en maak van de aankoop

van een accessoire nog meer een feest. Stel je op als adviseur en laat zien wat er

nog meer mogelijk is door te mixen. Wij doen dat bijvoorbeeld door foto’s te pos-

ten op Instagram en Facebook. We laten zien hoe je onze producten kan dragen

en we laten zelfs onze concurrentmerken zien. Dat maakt ons niks uit, als het er

maar goed uitziet. We gaan daarbij toch van onze eigen kracht uit.”

Watch4us is sowieso heel sterk op social media. “Om onze klanten nog verder

van dienst te zijn stellen we onze expertise op het gebied van social media ter

beschikking. In een zogenaamde ‘social media bank’ - die we zelf hebben ontwik-

keld via ons reclamebureau - kunnen klanten door in te loggen alles zien wat wij

op social media doen, en dat vervolgens zelf gebruiken voor hun eigen uitingen.”

BN’ERS

De manier waarop Jerry, Marieke, Sebastiaan en Bas praten over hun werkwijze

verraadt een bepaalde zelfverzekerdheid. Het afgedwongen succes tot nog toe bil-

lijkt deze houding volledig. Hoewel ze beseffen dat succes ook heel vergankelijk

kan zijn en dat ze er nog lang niet zijn. “We werken heel intuïtief. Je moet ook

stappen durven zetten. Het enige verschil tussen succes en geen succes is het

doen.”, zegt Jerry. “We hebben natuurlijk ook het voordeel dat we met een klein

team zijn met ieder zijn specifieke kennis en ervaring. Daardoor zijn we slagvaar-

dig en kunnen we deze stappen zetten. Dat draagt bij aan het succes. Natuurlijk

helpt de exposure van BN’ers ook goed”, aldus Sebastiaan.

Om maar aan te geven hoe verbonden BN’ers zijn met de merken van Watch4us

wordt Sebastiaan tijdens het gesprek meerdere keren ge-appt, onder meer door

ambassadeurs van KYBOE! en Rebel & Rose. Zo appt één van de BN-ers van het

eerst uur: “Iets over de nieuwe kleuren van KYBOE!, dus je weet wel hoe laat

het is”, zegt Sebastiaan lachend. “Het contact met BN’ers is altijd heel informeel

en dat lijken ze te waarderen. Maar het belangrijkste is dat ze het zelf ook leuk

moet vinden, want je kunt echt niet iemand dwingen om wat te dragen”, zegt

Sebastiaan. “Het is voor ons ook altijd geweldig als iemand onze producten op tv

draagt”, zo vult Marieke aan. “Het maakt ons trots en de modellen van KYBOE!

en Rebel & Rose vallen natuurlijk goed op. Door die exposure – die juweliers

natuurlijk ook zien – krijgen we veel aanvragen.”

GOUDEN COMBI

Dat merken wij ook, want tijdens ons gesprek wordt Marieke gebeld door een

juwelier die interesse heeft in Rebel & Rose. “Dat toont ook het succes van een

merk”, zegt Marieke. “Wij vallen op en daarom willen juweliers met ons in zee.

Daarbij hebben de producten natuurlijk ook gewoon een goede uitstraling en

kwaliteit. Door onze ervaring in de marketing en de reclame weten we hoe we

een merk in de markt moeten zetten en voelen we vertrouwen uit de branche. Dat

is een gouden combinatie.”

Voor meer informatie:

Watch4us bv

Tel. 070-324 6000

Info@watch4us.nl www.rebelandrose.nl

,

www.kyboe.nl

D

E

J

U W E L I E R

N R

1 2 0 1 6 13

“DOOR ONZE ERVARING IN DE MARKETING EN DE RECLAME WETEN WE HOE WE

EEN MERK IN DE MARKT MOETEN ZETTEN EN WE VOELEN VERTROUWEN UIT DE

BRANCHE.

DAT IS EEN GOUDEN COMBINATIE