D
e
J
u w e l i e r
n r
1 2 0 1 7
43
in de winkel. Ik denk echt dat Close to Zen een blijvertje is, zoals ze dat zo mooi zeggen.
We krijgen hele leuke reacties van klanten en wat ook meehelpt is dat de meiden hier zelf
ook heel enthousiast zijn over het merk. Ze dragen het allemaal, zonder uitzondering, zelf.
Klanten zien de ringen, armbanden, kettinkjes en oorbellen bij hen en worden getriggerd.
Wearing is selling.”
STRATEGIE
Intussen is ook Priscilla Siswoko aangeschoven. Zij geeft aan dat de toegevoegde waarde
van Close to Zen – buiten de onderscheidende en hoogwaardige sieraden – voor dealers
vooral de manier van samenwerken is. “We hebben een lange termijn visie en zijn dus niet
uit op het snelle geld verdienen. Het is belangrijk dat we op een prettige manier samen-
werken en dat er in goed overleg samengewerkt wordt. Op dit moment merken we in ieder
geval dat Close to Zen naam aan het maken is en we krijgen dan ook steeds meer aanvra-
gen. Toch geloven we in exclusiviteit, want dat past het beste bij het merk.”
Dat beaamt Tim ook. “Je moet Close to Zen niet op elke hoek van de straat willen ver-
kopen. Daarover zijn dan ook goede afspraken gemaakt en het is heel prettig werken als
dat zo kan. We voelen ons gehoord en ze begrijpen ons. Het is heel fijn als je een goede
samenwerking hebt met je leverancier, op basis van wederzijds respect en met hetzelfde
doel voor ogen. We zijn heel erg tevreden over het merk Close to Zen en natuurlijk ook
over Priscilla.”
VERNIEUWING
Gevraagd naar de ondersteuning vanuit Close to Zen, reageert Tim wederom enthousiast.
“De verpakkingen zijn prachtig en ook weer onderscheidend. De displays zijn mooi ont-
worpen en sluiten mooi aan bij de uitstraling van onze winkel. Als je mij vraagt naar verbe-
terpunten zou ik het echt niet weten. Wellicht iets meer vernieuwing in de collectie, maar
als ik het goed begrijp komt dat eraan. We kunnen dan ook niet wachten op de nieuwe
introducties.” Priscilla vult aan: “Dit voorjaar komt er inderdaad vernieuwing in het assor-
timent. Het wordt allemaal iets verfijnder, maar wel in de stijl zoals men van ons gewend
is. We blijven ons ontwikkelen, niet alleen op productgebied. Op alle vlakken proberen we
stappen te zetten om nóg professioneler te worden.”
MOGELIJKHEDEN
Laatste vraag aan Tim is of hij Close to Zen zou
aanraden aan collega-juweliers? “Ik zie geen reden
waarom niet. Zoals gezegd denk ik dat Close to
Zen een blijvertje is en als je de ontwikkeling ziet
van het merk de afgelopen jaren en hoe er vanuit
de consument gereageerd wordt op de sieraden,
dan zie ik alleen maar meer mogelijkheden in de
toekomst.”
Meer informatie:
Close to Zen
Tel. 053-8508795
www.closetozen.comJ&W-stand: JW12