De Juwelier nr1-2018 Online

Vo o r j a a r s b e u r z e n De Ju w e l i e r n r 1 2 0 1 8 69 Sylvie is een bekend gezicht in de juweliersbranche. Ondanks haar 31 jaar, heeft ze toch al zeer ruime ervaring door haar dienstverband bij onder meer JPC en Van Edelenbos en haar werk als zelfstandig agent voor onder meer S!LK Jewellery. Nu heeft ze met het introduceren van haar eigen sieradenmerk een nieuwe stap gezet. “Ik heb al jaren een voorliefde voor handgemaakte zilveren sieraden met edelstenen. Dat heeft mij op een gegeven moment ook bewogen om zelf een sieradenmerk te creëren”, aldus Sylvie. DESIGN Met de hulp van Aumentum – die veel contacten hebben in de sieradenbranche en zodoende mee hebben geholpen met het opzetten van de productie van de sieraden en de distributie voor hun rekening nemen – en Bas, die het design in samenspraak met Sylvie voor zijn rekening heeft genomen, is Ymala de afgelopen maanden tot stand gekomen. “Samen met Bas heb ik heel goed gekeken naar het ontwerp van de sieraden, want ik had duidelijk voor ogen hoe Ymala eruit moest komen te zien. Ik wilde graag een handgemaakt, tijdloos product van een zo hoog mogelijke kwaliteit realiseren. Bas is gaan schetsen en ik zat naast hem om mijn ideeën over te brengen. Dat heeft geleid tot de mooie collectie zoals we die nu gaan presenteren. De winkelverkoopprijzen van de oorbellen starten op € 39,- en ringen zijn vanaf € 89,- verkrijgbaar. De ringen zijn allemaal handmatig vervaardigd in zilver en verfraaid met de meest mooie edelstenen zoals onyx, tijgeroog, lapis, turquoise, labradoriet en malachiet.” TOTAALCONCEPT Mede door haar ervaring in de juweliersbranche, weet Sylvie wat er gevraagd wordt vanuit juweliers om een sieradenmerk als totaalconcept goed neer te kunnen zetten. “Dus hebben we veel tijd en geld gestoken in goed POSOPVALLENDE SIERADEN, VAN MOOIE OORBELLEN TOT EYECATCHING RINGEN, BEHEERSEN HET MODEBEELD DIT JAAR. HET MAG ALLEMAAL WEER WAT MEER GEZIEN WORDENENDATHADSYLVIE LAPRÉALVROEG IN DE GATEN. SAMEN MET HAAR VRIENDEN KLAAS KLEIN EN BAS VERDONK HEEFT ZIJ EEN NIEUW MODIEUS SIERADENMERK OP DE MARKT GEBRACHT DAT LUISTERT NAAR DE NAAM YMALA HANDMADE JEWELLERY. WIJ SPRAKEN MET SYLVIE OVER YMALA EN HOE HET SIERADENMERK TOT STAND IS GEKOMEN. ‘inspire your mind’ YMALA HANDMADE JEWELLERY materiaal zoals displays, verpakkingen en mooi beeldmateriaal. We werken met een starterscollectie waar zowel de ringen en oorbellen in terugkomen, maar het is zeker ons doel om de collectie zo snel mogelijk uit te breiden.” NEVER GIVE UP De eerste juweliers zijn al enthousiast over Ymala en gaan starten met de verkoop, maar ook zijn de sieraden te zien geweest op Tv. Sylvie: “De sieraden zijn al meerdere keren bij The Voice of Holland in beeld geweest en ook de grote magazines hebben Ymala nu al gespot. Dat is geweldig om nu al mee te mogen maken. Elke ring geeft een gevoel weer die correspondeert met de edelsteen. Zo staat Lapis voor ‘Never give up’. Dat heeft betrekking op wat Ymala voor mij betekent. Opgeven is geen optie en we hebben een duidelijk einddoel voor ogen: Ymala op een zo goed mogelijke manier positioneren in de markt en samen met onze partners geweldige verkoopsuccessen realiseren.” Meer informatie: Ymala Tel. 06-41320096, sylvie@ymala.nl bas@ymala.nl, www.ymala.nl, Out of the Box-stand: E054, J&W-stand: B404

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4