De Juwelier

D e J u w e l i e r n r 1 2 0 2 1 50 I n t e r v i e w Een compleet nieuw merk lanceren ten tijde van een pandemie, het lijkt gekkenwerk. Toch is volgens medeoprichtster Marije Veerman (32) juist nú de tijd rijp voor de vernieuwende juwelen van Aurore. “Consumenten kijken om zich heen en weten precies wat er te koop is. Mijn generatie is op zoek naar mooie, kwalitatieve producten met een verhaal, die ook nog eens verantwoord zijn. Met Aurore spreken we juist deze – soms moeilijk te bereiken – generatie consumenten aan en verleiden we hen om weer bij de juwelier te investeren in luxere sieraden. Met lab grown diamanten kunnen we hen die optie bieden.” ECOLOGISCH VERBETERD PRODUCT Deze in laboratorium geproduceerde diamanten zijn optisch, kwalitatief en qua (chemische) eigenschappen exact gelijk aan gemijnde diamanten. De herkomst maakt in dat opzicht dus niets uit, maar met laboratorium diamant kiezen consumenten voor een ecologisch verbeterd proces en ‘meer’ diamant voor hun budget. “We wilden een modern merk creëren dat luxe juwelen biedt die perfect aansluiten bij de wensen van de moderne vrouw. Sieraden die niet alleen stralen van buiten, maar bovendien op een bijzondere manier tot leven zijn gekomen.” WELKE TOEGEVOEGDE WAARDE? Deze tendens blijkt ook een deel van de juweliers te herkennen, want het vinden van de eerste verkooppunten ging snel. Marije: “Het merendeel van de juweliers de we hebben benaderd, was tijdens de eerste kennismaking gelijk enthousiast over de collectie en de potentie van Aurore. Daarnaast merken we bij een aantal juweliers ook een bepaalde terughoudendheid omtrent het product lab grown diamanten. ‘Hoe zet ik ze in de markt?’, ‘Wat betekent dit voor de prijsontwikkeling van diamant?’ en ‘Gaat het ten koste van mijn verkoop van natuurlijke diamant?’ zijn enkele van de vragen die we kregen. Kortom; welke toegevoegde waarde biedt Aurore met lab grown diamant voor een juwelier? In de afgelopen tien jaar zijn lab grown diamanten vanuit het niets opgeklommen tot de snelst groeiende productcategorie in de sieradenbranche. Hoewel de branche in eerste instantie AFGELOPEN NAJAAR LANCEERDE GROOTHANDEL EXCELLENT HET MERK AURORE JEWELRY. EEN NIEUWE GENERATIE SIERADEN GEMAAKT VAN 18 KARAAT GERECYCLED GOUD EN GEZET MET LAB GROWN DIAMANTEN. HIERMEE HOPEN ZE EEN BRUG TE SLAAN TUSSEN DE TRADITIONELE DIAMANTMARKT EN MODERNE CONSUMENT. Aurore Jewelry: ‘A NEXT GENERATION JEWELRY VOOR EEN NIEUWE GENERATIE KLANTEN’ 0 2 1

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4