De Juwelier nr 1 2023 Online

DE JUWELIER NR 1 2023 60 INTERVIEW Hoe breng je tegenwoordig je verhaal het beste over en zorg je voor meer product- en merkenkennis bij je partners? Dat zal ongetwijfeld het uitgangspunt geweest zijn van Casio bij het opstarten van de samenwerking met het online platform Myagi. Een paar jaar geleden werd dit proces gestart in Engeland en inmiddels is nu de uitrol getart met Nederland en Duistland en gaan meerdere Europese landen dit jaar aansluiten, waarbij ook content samen ontwikkeld wordt. “We zijn in december vorig jaar gestart met het uitrollen van Myagi richting onze G-SHOCK Pro partners”, aldus Erik. “Doordat Myagi zich al bewezen heeft in Engeland, kunnen wij een compleet platform lanceren, waarop onze klanten eigenlijk alles vinden over – in eerste instantie – G-SHOCK.” CASIO WEET: KENNIS GEEFT ZELFVERTROUWEN EN ZELFVERTROUWEN STIMULEERT DE VERKOOP IEDER MERK WIL NATUURLIJK DAT UWWERKNEMERS ALLE INS EN OUTS WETEN OVER HUN PRODUCTEN, HUN VERHAAL KUNNEN OVERBRENGEN EN CONSUMENTEN DAARDOOR OP EEN JUISTE MANIER KUNNEN INFORMEREN. TRAININGEN – FYSIEK BIJ U OP LOCATIE OF ELDERS – ZIJN DAN OOK DOORGAANS GEWENST. MAAR CASIO GOOIT HET NU OVER EEN ANDERE BOEG. DOOR SAMENWERKING MET HET INFORMATIEVE, ONLINE (TRAININGS)PLATFORM MYAGI BIEDT CASIO HAAR PARTNERS EEN TOOL OM DE KENNIS OVER BIJVOORBEELD G-SHOCK NOG VERDER TE VERGROTEN. DAARNAAST MAAKT CASIO MIDDXELS VIDEOCONTENT HEEL INZICHTELIJK HOE SPECIFIEKE FUNCTIES VAN DE DIVERSE MODELLEN WERKEN, ZODAT UW PERSONEEL IN DE WINKEL PRECIES WEET OF KAN LATEN ZIEN HOE IETS INGESTELD EN GEBRUIKT KAN WORDEN. HEEL HANDIG NATUURLIJK, MAAR CASIO WEET OOK: KENNIS GEEFT ZELFVERTROUWEN EN ZELFVERTROUWEN STIMULEERT DE VERKOOP. WIJ SPREKEN MET ERIK VELTHOVEN - SENIOR SALES & MARKETING MANAGER – EN LUCIA MARTENS – MANAGER BRAND COMMUNICATION & DIGITAL MARKETING OM MEER TE WETEN KOMEN OVER MYAGI ONGEDWONGEN Myagi is een zogenaamd modulair opgebouwd platform. Erik: “Zo kun je videocontent vinden over het ontstaan van G-SHOCK, de verdere geschiedenis en het hele merkverhaal, maar leggen we ook op beeld uit hoe je bluetooth inschakelt op je horloge, of hoe je gemakkelijk de zomer- en wintertijd instelt. Het is laagdrempelig, eenvoudig en efficiënt om te gebruiken. Je kunt hiermee namelijk in je eigen tijd, wanneer het jou uitkomt aan de slag. Waar het eigenlijk op neer komt is dat je niet alleen van je accountmanager afhankelijk bent om informatie te vergaren over het merk. Zo kan je buiten gewenste trainingen en bezoekjes van je accountmanager nu ook zelf aan de slag. Je kunt op je eigen manier en op je eigen niveau je kennis vergroten door video’s te kijken en informatie te verzamelen over G-SHOCK.”

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4