Previous Page  66 / 76 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 66 / 76 Next Page
Page Background

VIERT HAAR

In het voorjaar van 2007 begon een klein Deens team dat zaken deed vanuit hun

Deense woonplaats Aarhus met exposeren op de grootste horlogebeurs ter wereld:

BaselWorld in Zwitserland. Tien jaar later staan zij daar nog steeds, nu met een hoop

meer ervaring en historie én met een nieuwe stand. De ontwikkeling die Obaku heeft

ondergaan in de afgelopen jaren is terug te zien in het nieuwe design van de stand: een

warme en authentiek Deens design is omgetoverd tot een woonkamer die rust uitstraalt.

HET BEGIN

“Toen we voor het eerst aanwezig waren op BaselWorld, waren we nog erg groen als

het aankwam op distributie van horloges”, aldus Henriette Arvin, brand director van

Obaku. “We wisten voor ons gevoel alles over ontwerpen en produceren van horloges,

maar nog niet veel over de branding en distributie ervan. Het hogere prijssegment en

de financiële crisis een aantal jaar geleden zorgde ervoor dat het de eerste jaren niet

altijd even makkelijk was. Door de jaren heen zijn de producties en prijzen aangepast

aan de wensen van de markt.”

TIJDLOOS

Tegelijkertijd behielden de Obaku designers Lau Liengaar Ruge and Christian Mikkelsen

een sterke focus op het perfectioneren van de details. “Een clean, Scandinavisch design

is populair vandaag de dag. En gelukkig is één van de voordelen van Deens design dat

OBAKU VIERT DIT JAAR HET TIENJARIG

JUBILEUM EN DAT GAAT NATUURLIJK

NIET ONOPGEMERKT VOORBIJ. DIT

JAAR MARKEERT OOK HET TIENDE

JAAR DAT OBAKU OP BASELWORLD

AANWEZIG IS EN DAT VIERDE HET

DEENSE MERK AL UITGEBREID TIJDENS

DE GROOTSE HORLOGE- EN SIERA-

DENBEURS VAN DE WERELD. IN ALLES

IS 2017 DUS HÉT JAAR VAN OBAKU.

de stijl tijdloos is. Het design zal niet snel uit de mode raken. De

‘Egg Chair’ - ontworpen door de Deense designer Arne Jacobsen

meer dan 60 jaar geleden - lijkt nu nog steeds modern. Dat geldt

ook voor de ontwerpen van Obaku.”

DE TOEKOMST

Henriette Arvin is enthousiast over de toekomst van Obaku. “We

hebben tijdens BaselWorld veel nieuwe en opwindende designs

gepresenteerd. Zo introduceren wij voor de eerste keer een ultra-

vrouwelijk solar horloge. Naast nieuwe horloges is er ook een

nieuwe look van de displays en point of sale materiaal gepresen-

teerd. We hebben aantal prachtige jaren voor de boeg waarin we

ons zullen blijven ontwikkelen. We kijken er naar uit om te zien

wat de komende jaren ons gaat brengen.”

Meer informatie: City Time

Tel. 075-6707075,

info@city-time.nl

Obaku

TIENJARIG JUBILEUM

H

o r l o g e s

D

e

J

u w e l i e r

n r

2 2 0 1 7

66