De Juwelier nr.3 2014 - page 13

Zelf speelt Aller Spanninga 1863
als vooraanstaand trouwringen-
producent natuurlijk ook in op
de ontwikkelingen in de branche.
“De verschillende collecties van
Aller Spanninga omvatten gouden-
en dummy-concepten die beant-
woorden aan de groeiende vraag
vanuit consumenten naar goedko-
pere alternatieven en meer maat-
werk. De gouden collecties zijn heel
breed opgezet, zowel in prijsniveau
als de mogelijkheden om naar eigen
smaak de ringen aan te passen.
De dummy-concepten zijn scherp
op prijs ingesteld met een zwaarte-
punt in prijsopbouw van zo rond de
€ 1.000,- tot € 1.200,-. Ook in deze
collectie kan in veel gevallen naar
eigen smaak het model aangepast
worden. Hierbij moet men denken
aan breder, smaller, aanpassing van
het goudgehalte of minder briljant”,
zegt Tom.
Zilver
Aller Spanninga biedt daar-
naast ook een mooie zilvercol-
lectie aan met een prijsopbouw
van € 129,- tot en met € 269,-.
Tom: “Hiervoor wordt gerhodineerd
zilver met een eventueel briljant
geleverd. Daar deze collectie geheel
in eigen huis wordt vervaardigd,
zijn vrijwel alle maten leverbaar,
ook de ¼ maten. Daarbij kunnen
de consumenten de ringen binnen
vijf jaar inruilen op de aanschaf van
een paar gouden Aller Spanninga-
ringen. Deze collectie wordt com-
pleet aangeboden met etui voor de
consument en een display.”
Voor aanvullende informatie:
Aller Spanninga
Tel. 0513-412848
Zo vlak voor de zomer richt de redactie zich op de laatste trends op siera-
den- en trouwringengebied en zodoende vindt u heel veel nieuws omtrent
deze productgroepen terug in deze uitgave van vaktijdschrift De Juwelier.
Wij vroegen vorig jaar al aan Aller Spanninga wat de trend op het gebied van
trouwringen destijds was. Destijds gaven Erik Walinga en Tom Blikslager van
de trouwringenspecialist al aan dat de vraag naar bijvoorbeeld 9 karaats rin-
gen, mede ingegeven door het budget, groeide. Ook dit jaar vroegen wij naar
de ontwikkeling in de branche. “De trend die zich momenteel laat zien is een
beetje tweeledig. Aan de ene kant is de consument erg prijsbewust en dat uit
zich in een grote belangstelling voor de collecties die zich richten op een prijs-
niveau van gemiddeld € 1.000,- winkelverkoop per paar ringen. Aan de andere
kant is er grote behoefte aan modellen die aan ieders smaak aangepast kunnen
worden en in veel gevallen is prijs dan minder doorslaggevend”, zo krijgen
wij te horen van Tom Blikslager, Commercieel manager bij Aller Spanninga.
Goed om te weten en natuurlijk belangrijk om op in te spelen.
T
R E N D S
O P
H E T
G E B I E D
V A N
T R O U W R I N G E N
Aller Spanninga luistert naar de markt
13
de
juwelier
1...,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,...52
Powered by FlippingBook