Previous Page  47 / 68 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 47 / 68 Next Page
Page Background

D

E

J

U W E L I E R

N R

3 2 0 1 6 47

I

N T E R V I E W

BRANS ALMELO

ONTWIKKELT

REPARATIEVOLGSYSTEEM

melo is een oude bekende in de branche. Het bedrijf werd in 1957

opgericht en neemt juweliers de complete service uit handen. “We ontzor-

gen de juweliers volledig. Dat houdt in dat we de reparaties van juweliers

voor onze rekening nemen. Door met Brans Almelo in zee te gaan heeft u de

beschikking over uurwerkmakers, goudsmeden, zilversmeden, zetters voor het

incrustatie zetwerk, handgraveurs en ontwerpers. Stuk voor stuk vakmensen

die zich inzetten om juweliers zo snel mogelijk van dienst te zijn. Juweliers

kunnen bij ons terecht voor alle voorkomende werkzaamheden. Op dit

moment zijn lasergravures veel gevraagd. Dan kun je denken aan vingeraf-

drukken, foto’s en handschrift gravures. Ook deze opdrachten horen tot onze

mogelijkheden.”

ESCEA

Na een periode van gedegen onderzoek en ontwikkeling is Brans Almelo de

laatste tijd druk met de daadwerkelijke implementatie van hun opdrachtvolg-

systeem. “Onder de naam Escea hebben wij een systeem ontwikkeld dat het

voor juweliers heel gemakkelijk maakt om inzicht te krijgen en te geven in

hun reparaties. We zijn daarbij uitgegaan van de situatie aan de toonbank.

Wat vindt daar plaats en wat is praktische informatie die meteen gegeven

moet worden? Dan heb je het met name over de prijs en de tijd dat de repa-

ratie in beslag neemt”, aldus Marius.

HET IS EEN TIJDJE WAT STILLER GEWEEST RONDOM BRANS ALMELO EN MET EEN GOEDE REDEN. HET BEDRIJF

HEEFT, ZOALS DE HELE BRANCHE, EEN MOEILIJKE TIJD ACHTER DE RUG, MAAR IS WEER VOL OP STOOM. “WE

HEBBEN DE AFGELOPEN TWEE JAAR ONZE KOSTEN ONDER DE LOEP GENOMEN EN GESNEDEN WAAR MOGE-

LIJK, MET HET GEWENSTE POSITIEVE RESULTAAT”, VERTELT MARIUS VAN HARTEN.

GETEST

Om tot een zo goed mogelijk systeem te komen, heeft Brans Almelo geluis-

terd naar de wensen van haar klanten. “We hebben vijf klanten bezocht en

uitgebreid gevraagd wat ze graag zouden willen van een dergelijk systeem

in relatie met de consument. Die wensen hebben we ter harte genomen en

meegenomen in de ontwikkelingsfase. Het systeem is zeer uitgebreid getest

en beproefd en draait op dit moment al naar volle tevredenheid bij zo’n 140

verkooppunten”, geeft Marius aan.

PRIJS

Het grote voordeel van het Escea-systeem is dat een juwelier meteen de prijs

kan tonen aan zijn klanten. “De juwelier kan op een eenvoudige manier zijn

klant ter plekke laten zien hoe duur een reparatie wordt. Het principe is heel

simpel. De juwelier klikt op het soort reparatie en de prijs die wij rekenen

voor die reparatie komt in beeld. We hebben in de prijs meteen de marge van

de juwelier verwerkt. Mocht de klant akkoord gaan met de prijs, wordt het

product naar ons gestuurd en gaan wij aan de slag.”

Het Escea-systeem is een gratis service vanuit Brans Almelo voor zijn klan-

ten. “Het is een website die wij aanbieden. Dus geen softwarepakket waar

hardware voor aangeschaft moet worden. Het systeem is zeer gebruikersvrien-

delijk en intuïtief ontworpen, iedereen kan hiermee werken. Dit neemt onze

klanten daardoor veel rompslomp uit handen.”

Meer informatie:

Brans Almelo

Tel. 0546-819607

www.bransalmelo.nl www.escea.eu

Marius van Harten en

Rob aan de Stegge die

verantwoordelijk is voor

de interne en externe

implementatie van Escea