De Juwelier nr 3-2023 online

DE JUWELIER NR 3 2023 16 COVERSTORY PSCALLME PSCALLME KRIJGT STEEDS MEER VOET AAN DE GROND IN DE JUWELIERSBRANCHE Kleurrijke, vrolijke en opvallende sieraden, die bedoeld zijn om te mixen en matchen en kunnen worden gepersonaliseerd om het extra speciaal te maken voor degene die het draagt. Dat is PScallme. Pascal van de Bunte richtte in 2009 haar eigen sieradenmerk op en veertien jaar later mogen we wel stellen dat het haar gelukt is om een grote schare fans aan zich te binden met haar bijzondere creaties. Steeds meer juweliers hebben de collectie van PScallme opgenomen in hun assortiment vanwege de toenemende vraag vanuit consumenten en de meerwaarde die het merk biedt. In een prijssegment tot €1.000,- waar het zwaartepunt tussen de €100,- en €200,- ligt, biedt PScallme hoogwaardige sieraden die niet verkleuren én die men kan personaliseren. Pascal houdt er niet van om zelf in de spotlight te staan, maar geeft aan haar verhaal graag een keer naar de juwelier te willen vertellen om de meerwaarde van PScallme toe te lichten. Wij spraken met haar in de PScallme brandstore in Apeldoorn over hoe het allemaal ooit begonnen is, wat een juwelier van een samenwerking mag verwachten en over haar dromen voor de toekomst. “Ik doe eigenlijk nooit interviews”, zijn de eerste woorden die Pascal tegen ons zegt. Dat is niet vreemd, want niet iedereen houdt er van om op de voorgrond te moeten treden. Toch heeft Pascal besloten dit interview te doen. Waarom? “We bestaan inmiddels veertien jaar en het is wel tijd om een keer ons verhaal te vertellen. Tijdens de opleiding tot goudsmid ben ik ooit begonnen met Photo-Label, een eigen merk waarmee ik bedels met foto’s er in maakte. Dat doen we trouwens sinds een paar maanden weer onder de vlag van PScallme, waarbij we een persoonlijke foto verwerken in een bedel. Veertien jaar geleden kwam ik contact met een fabrikant die op een zeer hoogwaardige manier sieraden vervaardigde door een gouden laag in het sieraad te branden, waardoor het nooit verkleurt. Ik was meteen getriggerd en zag de mogelijkheden. Wij bieden inmiddels een zeer breed aanbod in armbanden, kettingen, enkelbandjes, ringen en oorbellen.” Kleurstenen Pascal: “Kwaliteit van de sieraden is voor ons heel belangrijk, want daarmee kunnen we ons onderscheiden. We krijgen ook vaak terug te horen van consumenten dat ze zo blij zijn met hun PScallme sieraad, omdat ze het kunnen dragen bij het zwemmen of welke activiteit dan ook en zich geen zorgen hoeven te maken over verkleuring. Kwaliteit staat bij ons altijd voorop. Dat geldt ook voor de verfraaiing van onze sieraden waarbij we gebruik maken van zowel edelstenen als synthetische stenen. Daar zijn we heel eerlijk en transparant in. De kleur van de stenen is voor ons bepalend, niet of het edelstenen of synthetische stenen zijn.” Social media Nadat Pascal in 2009 startte, zag ze PScallme al snel uitgroeien tot een populair sieradenmerk. Dat heeft mede te maken met de sterke aanwezigheid op social media. Op Instagram, Facebook en Pinterest heeft het merk een grote groep volgers, waarmee het team van PScallme direct in contact staat. “We antwoorden iedereen die een vraag stelt. Daardoor krijgen we ook waardevolle informatie van onze fans. Het aantal volgers groeit gestaag, mede door een aantal bekende ambassadeurs dat onze sieraden draagt. Deze BN’ers dragen onze sieraden omdat ze het mooi vinden en dat is een groot compliment voor ons merk. Geholpen door ook hun exposure hebben we een groot bereik, dat we weer gebruiken om onze partners zoals de juwelier onder de aandacht te brengen. Het is een wisselwerking, waarbij het voor ons belangrijk is dat de consument natuurlijk ook onze dealers weet te vinden. Vandaar bijvoorbeeld ook onze dealer locator op onze website.” Exclusieve samenwerking Ondanks een sterke online aanwezigheid, zijn retailers voor PScallme een zeer belangrijk verkoopkanaal, zo benadrukt Pascal. “Jongere consumenten kiezen steeds meer voor het gemak van online aankopen, maar toch vinden ze het belangrijk om sieraden te passen in een fysieke winkel. Vandaar dat wij er ook zo op gebrand zijn bij de juiste verkooppunten verkocht te worden. We kiezen daarbij voor een exclusieve samenwerking in een bepaald verzorgingsgebied om zo onze retailers te beschermen. Dat doen we ook door te zorgen dat er geen kortingen worden gegeven op onze sieraden. We stunten nooit met prijzen, dat wil ik echt sterk benadrukken. Wij hanteren een

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4